#2 af bruger slettet
Morgenmadsforslag med få kulhydrater.
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Morgenmadsforslag med få kulhydrater.
Hvad med noget youghurt med noget frugt i eller til? Måske kan du lave smoothies, hvis tiden er til det.
14 år9. november 2010 kl. 14:52
FridaDorthea (slettet)
Wasa laver mange forskellige gode knækbrød. Jeg spiser Wasa Sport+. De indeholder ikke ret meget usundt og holder godt til næste måltid :)
14 år9. november 2010 kl. 19:40
silentgirl (slettet)
Hvis der skal så få kulhydrater i som muligt, ville jeg nok råde dig til at evt koge 2 æg aftenen før og så spise dem til naturel a 38 eller naturel yoghurt, evt tage lidt sødestof i yoghurten så den ikke smager så surt. og så lidt ost.
14 år9. november 2010 kl. 21:17
Sannew (slettet)
Jeg spiser 2 % græsk youghurt. Det er forholdsvist lavt på kulhydrat og højt på protein + mætter godt.
Hytteost er også e hurtig mulighed. Evt med enten lidt frugt eller lidt tomat + agurk.
Du kunne også bage en ovnomelet af en art (fx æg, ost, broccoli og måske lidt fløde) og opbevare den i køleskabet og så bare varme et stykke i microen om morgenen. En ovnomelet kan holde sig frisk i 4-5 dage, så du kunne bare gøre det engang om ugen eller sådan.
Hytteost er også e hurtig mulighed. Evt med enten lidt frugt eller lidt tomat + agurk.
Du kunne også bage en ovnomelet af en art (fx æg, ost, broccoli og måske lidt fløde) og opbevare den i køleskabet og så bare varme et stykke i microen om morgenen. En ovnomelet kan holde sig frisk i 4-5 dage, så du kunne bare gøre det engang om ugen eller sådan.
14 år10. november 2010 kl. 08:22
bruger slettet
Vil bare lige sige ... pas på med at få for lidt kulhydrat, det er godt at få en masse grøntsager, frugt, brød (det grove) og bælgfrugter
dette var bare lige et indput
dette var bare lige et indput
14 år10. november 2010 kl. 09:02
Katja W (slettet)
Med smootie og yoghurt er der ikke så meget protein. Men du kan blande Kvark i din smootie eller 50% yoghurt og 50% kvark hvis du spiser yoghurt om morgenen. :o)
Min yndlings morgenmad når jeg vil gemme mine kylhydrater til senere på dagen er en banan pandekage.
Blend 1/2 banan med 1æg og evt lidt kunstig sød eller sukker. Bag den på en pande. Den bliver 0,5cm tyk. Kom sukkerfri marmelade inden i :o) Dine børn kan sikkert også li den.
Min yndlings morgenmad når jeg vil gemme mine kylhydrater til senere på dagen er en banan pandekage.
Blend 1/2 banan med 1æg og evt lidt kunstig sød eller sukker. Bag den på en pande. Den bliver 0,5cm tyk. Kom sukkerfri marmelade inden i :o) Dine børn kan sikkert også li den.
14 år11. november 2010 kl. 10:08
Lovely
Jeg spiser Skyr eller fromage frais med fiberstrø samt blandede nødder og hørfrø ristet i kanel og sukrin. Mætter længe, og tager kun få min at smække sammen (har 3 børn der skal være klar om morgenen - så min morgenmad skal også være tjep-tjep). Smager himmelsk. Skal det være ekstra lækkert pynter jeg med friske bær eller blander skyr eller formage frais med sukkerfri frugtgrød.
I weekenden er det altid spejlæg lavet af et helt æg og 4 hvider - vendt godt på panden i flydende Kærgården. Serveret med skiveskårede tomater eller tomater stegt i panden med masser af peber. Det sjove er, at ungerne også er blevet vilde med spejlæg til morgenmad!
Lovely
I weekenden er det altid spejlæg lavet af et helt æg og 4 hvider - vendt godt på panden i flydende Kærgården. Serveret med skiveskårede tomater eller tomater stegt i panden med masser af peber. Det sjove er, at ungerne også er blevet vilde med spejlæg til morgenmad!
Lovely
14 år11. november 2010 kl. 19:52
Jeg må indrømme at med to små rollinger som også skal i tøjet og ud af døren så er tiden ikke til at stå og lave omeletter og røreæg mv.
Det eneste jeg selv kan komme i tanke om er kogte æg med tomat, agurk og feta.
Så jeg håber på andre har et godt forslag.
-Trine