Det er besværligt, men ja jeg vejer alt af og indtaster det under min opskrift når jeg f.eks. laver kødsovs. Så kan du også se hvor meget der der i hele portionen og hvor meget der der i f.eks 100 g og derudfra regne ud hvor meget du må spise.
Det er rigtig at noget af det koger ind og i tabellen er varernes kalorieindhold i rå tilstand, men det var jeg valgt at se stort på (undtaget sådan noget som pasta og ris)
800 kal. på en dag hvor du oven i købet også spiste chokolade det var ikke meget. Var du ikke sulten da du gik i seng?
Jeg har også hørt det med at variere kalorimængden lidt pr. dag, men jeg ved ikke om det er rigtigt.
#2 af Kirsten P (slettet)
Jeg er gået i gang med at tælle kalorier, og det synes jeg faktisk er skægt :-) Jeg har sådan et kontrol-gen, og min samvittighed skinner som det pureste guld!
Jeg har læst et sted, at det er bedst, hvis man varierer kaloriemængden pr. dag lidt, for at "snyde" stofskiftet, kan det passe?
Og hvordan gør man egentlig, hvis man fx vil lave kødsovs? Der er jo alt muligt i (i hvert fald i min... - et skvat af det og en sjus af det...). Vejer man alt og regner det samlede kalorieindhold i gryden ud, og hvor meget man så må spise? Der er jo noget, der koger ind, så vægten ikke bliver den samme?
Men det gik fint i går - fik endda chokolade, og jeg fik kun 800 kalorier (jeg vil gemme lidt til weekenden, hvis det der med at variere er rigtigt).
Er ikke så tosset med at skulle veje det hele - men det bliver vel en vane, og jeg kan godt lide idéen med, at man må spise lige det man har lyst til!
Glade hilsner fra tangplante