Desperat

Du læser en tråd i debat > vægttab

Desperat
Hej. Jeg har igennem 4 uger fulgt denne side og debatten.
Jeg har tabt 2 kilo de første uger. Men de sidste 2 uger har vægten stået fuldstændig stille på de 64 kg, til trods for at jeg kun spiser ca. 1200-1500 kalorier dagligt. Jeg har haft en enkelt dag, hvor jeg syndede med ½ post lakrids, ellers har jeg været rigtig god til at overholde min kostplan.
Jeg cykler til arbejde 4 dag om ugen, ca 20 min frem og tilbage og jeg danser 1 gang om ugen, så motionsdelen skulle også være i orden.
Skal jeg bare være tålmodig, eller skal jeg ændre på noget ??
Kan nogen give mig et godt råd ??
18 år16. maj 2006 kl. 08:06
re: Desperat
Hej Resc

Tillykke med det flotte vægttab - det ser ud som om du har fundet en rigtig god kostplan for dig. 1200 til 1500 kalorier er meget passende, og vægttabet ser fint ud. Fortsætter du med kostplanen, vil du tabe et par kilo om måneden - det vigtige er at kostplanen skal være til at holde ud over lang tid.

Lige nu har du faktisk tabt to kilo på en måned. Du kan regne med, at det næste kilo ryger inden for de næste fjorten dage, vil jeg tro. Du er tæt på normalvægt, så et vægttab kræver, at du er meget omhyggelig med at overholde kotplanen. Pas især på hvor meget du spiser til aften. Det er om formiddagen, du har brug for energi. Så her skal der være plads til et fornuftigt morgenmåltid og en solid frokost.

Hvis du ikke har små børn, der holder dig hjemme, vil jeg foreslå nogle lange traveture i naturen. Prøv at komme op på en time dagligt og gerne mere i weekenden. Lange daglige traveture vil nedsætte din insulinproduktion og øge din fedtforbrænding. Dermed får du bugt med fedtet midt på maven. Traveture i naturen er også godt for sjælen. Før jeg fik de to mindste børn, var jeg gerne ude at gå tolv kilometer i weekenden. Jeg bor lige ved en stor og dejlig skov.

Hilsen Asta Elise

Forresten prøv at læse på nomedica.dk - der er en artikel om, hvordan man taber sig hurtigere.
18 år16. maj 2006 kl. 08:58
Ja du skal bare være tålmodig. Det er normalt at vægttab kommer i "trapper". Hvis du tænker dig om, er din vægtøgning sikkert også kommet i trapper.

Jeg ved godt det er svært med den tålmodighed, min vægt har kun flyttet sig op og ned inden for de sammen kilo i mdr. nu. Jeg skal vist lige ind og kigge på den hjemmeside Asta Elise henviser til.
18 år16. maj 2006 kl. 12:05
Hej resc.

Rigtig gode råd du har fået af de andre.

Med hensyn til vægt, mener jeg at have hørt, at man tit taber sig hurtigt i starten, og der så kommer en periode, hvor man samler lidt væske, grundet giftstoffer i forbindelse med tab af fedt, der lige skal renses ud. Men klø bare på, det forsvinder hurtigt af sig selv igen.

Hilsen Lene
18 år17. maj 2006 kl. 09:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });