#2 af Asta Elise (slettet)
Dagbog
Du læser en tråd i debat > vægttabAsta Elise (slettet)
Mandag
Dagen begyndte godt. Jeg fik drukket og spsit efter planen, bortset fra en temmelig lille frokost. Om eftermiddagen blev jeg temmelig svimmel og måtte spise et æble i utide og en ekstra portion til aften. I morgen vil jeg spise tre halve til frokost og holde fast i de to eftermiddags-mellemmåltider. Forhåbentligt kan jeg bedre klare kun at spise en portion aftensmad.
18 år15. maj 2006 kl. 20:35
Smiley77 (slettet)
re: Mandag
Hej Este Elise
Jeg tror at det er en meget god idé at skrive kostplan - det har jeg selv brugt meget før i tden og vil også til at tage mig sammen til at få det gjort igen. Vil lige prøve at gå ind på den hjemmeside som du skriver om.
Hilsen Smiley
Jeg tror at det er en meget god idé at skrive kostplan - det har jeg selv brugt meget før i tden og vil også til at tage mig sammen til at få det gjort igen. Vil lige prøve at gå ind på den hjemmeside som du skriver om.
Hilsen Smiley
18 år18. maj 2006 kl. 08:42
Nu er min mindste begyndt at sove igennem regelmæssigt, og jeg har fået mod på kostdagbogen igen. Jeg bruger en kinabog til at skrive i.
Jeg skriver ud fra en fast kostplan, hvor jeg spiser ca hver anden time dvs kl 7 - 9.30 - 12 - 14 - 16 - 18.30. Inspiration til kostplanen har jeg hentet på hjemmesiden altomdiabetes.dk, hvor jeg har søgt under "kostplan". Nu hvor jeg skal skrive ned, er jeg mere opmærksom, hvis jeg tager lidt jordnøddesmør på et stykke knækbrød. Jeg tager en teskefuld op på kniven og ikke mere, så ved jeg, at jeg har fået ca fem gram.
Hvis jeg får behov for at "synde´" med noget kage eller lign, vil jeg holde mig til max 50g - dvs under de 300 kalorier. Både kiks, kage og chokolade har cirka samme kalorieindhold pr hundrede gram - så det må være bedre med et stykke dajm på 28 gram end fire digestive kiks på hver 12 gram.
Hilsen Asta Elise