#2 af Asta Elise (slettet)
Mad i varmen
Du læser en tråd i debat > vægttabAsta Elise (slettet)
re: Mad i varmen
Hej fifmikkel
Jeg er altid sulten - uanset vejret. Her i varmen er årets kamp mod mælkebøtter sat ind. Så jeg kravler rundt på en uendelig stor græsplæne og samler mælkebøtter i en kæmpe balje. Det giver god appetit at være ude hele dagen.
Hvis du oplever ikke at have lyst til rigtig mad i varmen, men mere lyst til lidt sødt, kan det skyldes tørst. Jeg oplever sukkerslik som læskende, når min væskebalance er i uorden. Måske fordi sødt i naturen typisk betyder læskende frugter - og min krop stadig er tilpasset naturtilværelsen, selvom mit liv er langt fra stenalderens.
Hilsen Asta Elise
Jeg er altid sulten - uanset vejret. Her i varmen er årets kamp mod mælkebøtter sat ind. Så jeg kravler rundt på en uendelig stor græsplæne og samler mælkebøtter i en kæmpe balje. Det giver god appetit at være ude hele dagen.
Hvis du oplever ikke at have lyst til rigtig mad i varmen, men mere lyst til lidt sødt, kan det skyldes tørst. Jeg oplever sukkerslik som læskende, når min væskebalance er i uorden. Måske fordi sødt i naturen typisk betyder læskende frugter - og min krop stadig er tilpasset naturtilværelsen, selvom mit liv er langt fra stenalderens.
Hilsen Asta Elise
18 år14. maj 2006 kl. 10:17
Muldebeerg
re: re: Mad i varmen
Hej Fifmikkel!
Jeg er heller ikke så god til at spise de 6 gange om dagen i øjeblikket, -men sulten er der vist nu egentligt alligevel. Sørg evt. for at ha' en lille portion frugtsalat klar i køleskabet, DET kan jeg i hvert fald altid spise..(altså bare en masse frisk frugt skåret i mundrette stykker..uuuhhmmm det er lækkert)...
Knus fra Mulde
Jeg er heller ikke så god til at spise de 6 gange om dagen i øjeblikket, -men sulten er der vist nu egentligt alligevel. Sørg evt. for at ha' en lille portion frugtsalat klar i køleskabet, DET kan jeg i hvert fald altid spise..(altså bare en masse frisk frugt skåret i mundrette stykker..uuuhhmmm det er lækkert)...
Knus fra Mulde
18 år14. maj 2006 kl. 23:25
Hvordan får I spist hvad I skal her i varmen??
Jeg taber mig kun når jeg spiser mine 3 måltider og 2-3 mellemmåltider har jeg fundet ud af (men det er nok meget normalt??)
Men her i varmen har jeg da godt nok svært ved at spise ret meget, drikker heller ikke helt nok men det er da nemmere at drikke i varmen end at spise.
Spiser I bare selvom I ikke er sultne?
Synes ellers det går ok med at spise sundt og godt. I går spiste jeg godt nok noget chokolade, men hvis ikke der er plads til det engang imellem så kører jeg helt sur i det. Kan jo bare nøjes med at spise en smule af gangen.
I dag har vi været ude at gå i 4 timer med ungerne. Hold da op den store på 3 er træt nu men han har bare klaret det så flot og han ville helt bestemt ikke hjem *s*
Vi har spist frokost på Tante Maren, en platte med alt muligt godt og en del usundt men der var masser af grønt til så det fik jeg bare spist en masse af istedet for *s*
Knus