Hej
Det er altid frustrerende at gå i stå. Men hold fast. Vi oplever alle at vægttabet kommer i perioder og især i starten er det let at smide vægt, da man dræner sine glucogendepoter som tillige binder vand.
Nu ved jeg ikke hvor stor du er, hvor længe du løber eller og hvordan du styrketræner og om du er mand eller kvinde. Eller hvor længe du har gjort det.
Hvis du er mand og lige begyndt, kan det manglende vægttab meget vel være fordi styrketræningen opbygger muskelmasse i samme tempo som fedtet smides. Er du kvinde er den forklaring desværre nok en kende optimistisk, for trods 9 af 10 kvinder træner alt for let af skræk for at få muskler på kroppen, så er vækstpotentialet ikke specielt stot (så meget desto vigtigere at træne rigtigt!).
Hvis du stadigvæk ikke har tabt dig om en uge eller to, så er du nok nødt til at indse at du alligevel ikke bruger 3000kcal om dagen (scheisse) og er nødt til at sætte madindtaget ned. Men jeg ville lige give det en chance mere.
#2 af gtfh (slettet)
Jeg har nu benyttet siden i et stykke tid i min kamp mod lavere fedt %.
Jeg styrketræner gange i ugen, 1 timer hver gang.
Og jeg løber de andre 3 dage. Her bliver der smidt alt mellem 500-1000 kcal.
Da jeg styrketræner er jeg nødt til at have en god solid kost og det har jeg. Jeg bruger ca. 3.000 kcal hver dag (styrketræning og løb medregnet) og spiser 2.500 kcal hver dag.
Jeg startede 6 uger siden at tabe mig i fedt %.
Jeg begyndte på 16,4%, og ved sidste vejning for 2½ uge siden, lå jeg på 13,7%.
Men efter det har jeg lagt stille. Jeg har ikke ændret noget og alligevel svinger min fedtprocent mellem 14 og 13,5.
Er der nogen der har en forklaring?
Beklager den lange besked, men ville sørge for at I havde alle informationer med.
Mvh. Discouraged