#2 af Rov (slettet)
Vægt vejer med interval?
Du læser en tråd i debat > vægttabRov (slettet)
re: Vægt vejer med interval?
Jeg har en vægt med 100g præcision og efter min mening, invester i en. De behøver jo ikke være super dyre, men du vil få spat af ikke at vide din præcise vægt. Når man vil tabe sig er 1,4 kg usikkerhed altså ret meget :P
14 år24. oktober 2010 kl. 10:16
Fluffy82
Tja vi tæller jo stort set alle sammen i 100 g ad gangen så dem vil man da have med!!
Selvom en vægt virker som et simpelt instrument, er det ikke helt simpelt at få nøjagtige vejninger. De fleste vægte kan være følsomme overfor den overflade de står på, da deres vinkel kan ændres en smule. Når man vil veje helt nøjagtigt, er det nødvendigt med en kalibrering med et kendt "lod". Dette er som regel ikke muligt med badevægte.
Det du har brug for er at vægten er stabil, så du kan se de små ændringer. Hvis du ellers holder dig til den samme vægt betyder det ikke alverden hvis den konsekvent vejer 200 g forkert.
Du kan evt prøve at gå op på den flere gange i træk, og se om den vejer det samme hver gang.
Selvom en vægt virker som et simpelt instrument, er det ikke helt simpelt at få nøjagtige vejninger. De fleste vægte kan være følsomme overfor den overflade de står på, da deres vinkel kan ændres en smule. Når man vil veje helt nøjagtigt, er det nødvendigt med en kalibrering med et kendt "lod". Dette er som regel ikke muligt med badevægte.
Det du har brug for er at vægten er stabil, så du kan se de små ændringer. Hvis du ellers holder dig til den samme vægt betyder det ikke alverden hvis den konsekvent vejer 200 g forkert.
Du kan evt prøve at gå op på den flere gange i træk, og se om den vejer det samme hver gang.
14 år24. oktober 2010 kl. 15:32
Keefo2610 (slettet)
Tak for jeres svar. Det ser ud til, at vægten vejer det samme hver gang, når jeg stiller den på samme sted. Oven i købet vejer jeg mindre og mindre for hver dag i takt med at jeg taber mig, så det er helt herligt :)
14 år27. oktober 2010 kl. 11:43
Jeg har lige købt mig en vægt, så jeg kan veje mig oftere end nu.
I vejledningen står der så på allerførste side: "Vægten har en max tolerance på 1%, dvs. såfremt du vejer 70 kg kan vægten, der vises, ligge mellem 69,3 og 70,7 kg."
Er der nogen, der ved, om dette er 'normalt' for vægte, eller om jeg ikke skal tage mig af det? Jeg synes selv at dette interval måske er rigeligt stort i forhold til, at jeg gerne vil veje mig med 100 g præcision.
Hvad er jeres erfaringer med dette?