Hvad gør jeg forkert? - eller gør jeg mon noget forkert!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad gør jeg forkert? - eller gør jeg mon noget forkert!
Jeg har nu været igang i 3 uger og skal tabe mig 5 kg. Jeg har brugt denne side hver dag og holder mig indenfor min ramme på max 1.200 kal pr. dag.

Den 1. uge gik godt og jeg tabte mig 0,8 kg. Men de sidste to uger er der intet sket...jeg ligger og svinger mellem at have tabt 1 kg og kun have tabt 0,6 kg :(
Jeg måler mig en gang om ugen og der er intet sket i alle 3 uger.

Jeg bliver selvfølgelig ved, da jeg godt ved at de sidste 5 kg kan være rigtig svære at slippe af med, men jeg kan bare blive i tvivl om jeg overser noget. Er det mon normalt at der intet sker....?
14 år19. oktober 2010 kl. 12:45
re: Hvad gør jeg forkert? - eller gør jeg mon noget forkert!
Hej med dig!

Min erfaring siger, at det nogle gange bare er sådan - navnlig når man ikke skal af med mange kg.

Mine bedste råd er - motion; noget der virkelig får pulsen op, styrketræning kan have den effekt at man tager på, fordi muskler vejer mere - men når dine mål også er uændrede er det vist ikke tilfældet.

Hvis du i forvejen er meget slank - så skal du indtage meget få kalorier, hvis du vil tabe dig

Drik masser af vand, og sørg for at spise mad, der er godt for fordøjelsen - altså masser af fibre (ud fra devisen - hvad der kommer ind, skal også ud!!)

Cyklus - det er min erfaring, at jeg i visse perioder af min cyklus har vanskeligere ved at tabe mig end i andre (omkring ægløsning taber jeg mig næsten aldrig så meget som et gram - og ved menstruation tager jeg gerne 1-2 væskekg på!)

Tålmodighed.. den værste. Men det er bare om at bide tænderne sammen, så skal det nok komme. Du kan evt. overveje at spise lidt mere nogle dage for at sætte "lidt fut i det hele" når jeg tager på hen over weekenden oplever jeg ofte, at det så er nemmere at smide nogle kg efterfølgende - også ud over det jeg er taget på.

Held og lykke.

Lovely
14 år19. oktober 2010 kl. 13:49
Tak :) Det kan jeg godt se fornuften i.

Jeg løber 3 gange om ugen, så forhåbentlig er det kun et spørgsmål om tid. Bare frygtelig frustrerende.
14 år20. oktober 2010 kl. 08:51
Det kan også være, at din krop ikke er "bygget" til at veje mindre end du gør nu. Har du udregnet din BMI? Det kan være drønsvært at komme under de 22 (som egentlig er idealvægten). Det er nok kroppens måde at sørge for vi ikke bliver undervægtige...
14 år20. oktober 2010 kl. 11:35
Min BMI er 21,6. Så der bør være plads til at jeg ihvertfald kommer under de 21. Jeg har også tydelig fedt på hofter, lår og bag på armene.

Jeg er kun 1.52 høj, så selvom det er få kg jeg skal tabe, så ses de tydeligt.
14 år21. oktober 2010 kl. 08:37
Når du er så tæt på din ideal-vægt, har du ikke behov for vægttabet rent sundhedsmæssigt, så jeg går ud fra at det du i virkeligheden gerne vil tabe er cm? især på visse kritiske steder.
Kroppen har nogen gange en forbandet tendens til at holde på visse fedtdepoter. Selvom man siger at det ikke er muligt at punkt-træne sig fra det, kan det ofte hjælpe med styrketræning/toning og dermed opstramning. Så prøv at begynde at måle de områder du er mest irriteret over og find nogle opstrammende øvelser for netop de områder... hvis du slipper af med et par cm er de sidste par kg vel ligegyldige?
14 år21. oktober 2010 kl. 09:37
Helt enig - cm har mere betydning for mig end vægten, da det er udseendet der irriterer mig.

Jeg har dog i 5 år nu trænet regelmæssigt, både styrketræning og løb til at få pulsen op og svede.

Styrketræning er dog besværliggjort af at jeg har ledgigt i håndled og fingre, så rigtig mange af de øvelser der anbefales kan jeg ikke lave.
-men jeg vil prøve at søge videre efter nogle andre øvelser :)
14 år21. oktober 2010 kl. 10:10
Er enig med Fluffy... når du ligger så lavt på BMI'en er kg meget svære at komme af med. Og tror ikke engang det vil hjælpe at smide de sidste par kg. Det sidste synlige fedt skal trænes væk/tones. Hvis du går i et træningscenter kan de hjælpe dig med at lægge et program, der målretter træningen til dine "problemområder". Alternativt kan du søge på nettet efter øvelser, hvis du er mere til at træne hjemme.
14 år21. oktober 2010 kl. 10:22
Kære Alice.
Når du har en BMI på 21,6 og er 1,52 høj skal du slet ikke regne med at kunne smide 5 kg. Det ville nemlig betyde at du kom under 20 (vægt på 45 kg!) og det kan være svært for os små at tabe os så meget uden også at tabe muskelmasse. Jeg tror jeg ville fokusere mere på træningen og blive strammet op frem for om vægten siger et kg fra eller til.
Jeg ville foreslå svømning eller pilates som et godt supplement til din almindelige træning og så ellers bare 15-20 min. mavebøjninger, rygbøjninger, armbøjninger, bækkenløft og squats hver morgen.
God træning
14 år21. oktober 2010 kl. 10:36
Ellers skal du melde dig på et zumba hold... et par gange om ugen - jeg har set flere der har opnået gode resultater med det... det er jo hele kroppen der får en ordentlig omgang - desværre dur jeg ikke til holdtræning på fastlagte tidspunkter - fordi jeg pga et færdselsuheld for snart 4 år siden, aldrig ved hvordan jeg har det... så jeg træner hjemme med og uden vægte... hvilket også giver en trimmet krop...
14 år4. november 2010 kl. 11:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });