#2 af Asta Elise (slettet)
Så er jeg klar igen
Du læser en tråd i debat > vægttabAsta Elise (slettet)
re: Så er jeg klar igen
Hej fifmikkel
Jeg ville ikke på vægten efter påske, så jeg ved ikke hvor meget det kostede at holde barnedåb i påsken og heller ikke hvor meget jeg tog på af bekymringerne omkring min store søns kæbeoperation. Nu er jeg tilbage på samme vægt som før påske - men jeg tror ikke jeg går på vægten foreløbigt igen.
Det er bare et tal, den badevægt fortæller mig. Alligevel bliver jeg påvirket af resultatet - og kommer let til at trøstespise, når det ikke går, som jeg ønsker. Lige nu har jeg mest lyst til bare at leve så sundt som jeg kan klare, og så se om jeg ikke får brug for seler til at holde bukserne oppe med i sommerens løb!
Hilsen Asta Elise
Jeg ville ikke på vægten efter påske, så jeg ved ikke hvor meget det kostede at holde barnedåb i påsken og heller ikke hvor meget jeg tog på af bekymringerne omkring min store søns kæbeoperation. Nu er jeg tilbage på samme vægt som før påske - men jeg tror ikke jeg går på vægten foreløbigt igen.
Det er bare et tal, den badevægt fortæller mig. Alligevel bliver jeg påvirket af resultatet - og kommer let til at trøstespise, når det ikke går, som jeg ønsker. Lige nu har jeg mest lyst til bare at leve så sundt som jeg kan klare, og så se om jeg ikke får brug for seler til at holde bukserne oppe med i sommerens løb!
Hilsen Asta Elise
18 år9. maj 2006 kl. 07:52
Smiley77 (slettet)
re: re: Så er jeg klar igen
Hejsa
Aste Elise tror at det er en god idé at lade vægten stå, for det er rigtigt at man bliver utroligt påvirket af den og så går det nogle gange den forkerte vej. Jeg har heller ikke været på vægten længe men skulle faktisk have været det i morges men det glemte jeg i farten - så det må blive i morgen ;o)
Mange hilsner fra Smiley
Aste Elise tror at det er en god idé at lade vægten stå, for det er rigtigt at man bliver utroligt påvirket af den og så går det nogle gange den forkerte vej. Jeg har heller ikke været på vægten længe men skulle faktisk have været det i morges men det glemte jeg i farten - så det må blive i morgen ;o)
Mange hilsner fra Smiley
18 år9. maj 2006 kl. 07:56
Kirsten P (slettet)
re: re: Så er jeg klar igen
Det er utroligt hvad påsken gjorde for flere af os. Det er godt du er kommet med på banen igen og du har jo også tabt af de 3 kg. igen.
Det er svært at tage til Lalandia uden at skulle i badelandet så det er en mægtig god motivatione, og du kan ikke bare gemme dig oppe i boblebadet når du har småbørn med.
Det er svært at tage til Lalandia uden at skulle i badelandet så det er en mægtig god motivatione, og du kan ikke bare gemme dig oppe i boblebadet når du har småbørn med.
18 år9. maj 2006 kl. 08:25
Muldebeerg
re: re: re: Så er jeg klar igen
Hej Fifmikkel!
Velkommen på banen igen, jeg er sikker på at du føler dig meget bedre tilpas når du nu har givet den en ordentlig skalle inden Lalandia ferien..*ss* Jeg har i et par lange perioder lavet mavebøjninger hver eneste aften (og gerne også om morgenen)...Det gi'r altså resultater i form af opstramning, kan jeg godt fortælle dig..Og jeg har det super godt med mig selv, når jeg får dem lavet..-også selvom vægten driller, så ja..måske var det et lille fif du kunne bruge?? Ellers er det flot at du har tabt noget af det "vundne" igen..tillykke med det...
Knus fra Muldebeerg
Velkommen på banen igen, jeg er sikker på at du føler dig meget bedre tilpas når du nu har givet den en ordentlig skalle inden Lalandia ferien..*ss* Jeg har i et par lange perioder lavet mavebøjninger hver eneste aften (og gerne også om morgenen)...Det gi'r altså resultater i form af opstramning, kan jeg godt fortælle dig..Og jeg har det super godt med mig selv, når jeg får dem lavet..-også selvom vægten driller, så ja..måske var det et lille fif du kunne bruge?? Ellers er det flot at du har tabt noget af det "vundne" igen..tillykke med det...
Knus fra Muldebeerg
18 år10. maj 2006 kl. 17:04
annap (slettet)
re: re: re: re: Så er jeg klar igen
Jep Mulde. Mavebøjninger er sagen. Du skulle prøve det Fifmikkel. Efter jeg er begyndt, har jeg fået talje. Den har jeg ikke set i mange år. Fantastisk. Man kan faktisk se musklerne efter ganske kort tid med øvelserne.
Og så husk de skrå mavemuskler, det er dem der rigtig giver taljen, så man har timeglas facon, også selvom man som jeg har 17 kilo for meget på sidebenene :-)
Og godt, du er på igen Fifmikkel. Du må endelig ikke give op, bare fordi du tager på, for så tager du endnu mere på endnu. Det er jo ikke verdens undergang, når man har taget 3 kg. på. Bare skide surt, at det tager 2-3 uger at tabe de kilo, man har taget på på bare 5 dage :-)
Anna
Og så husk de skrå mavemuskler, det er dem der rigtig giver taljen, så man har timeglas facon, også selvom man som jeg har 17 kilo for meget på sidebenene :-)
Og godt, du er på igen Fifmikkel. Du må endelig ikke give op, bare fordi du tager på, for så tager du endnu mere på endnu. Det er jo ikke verdens undergang, når man har taget 3 kg. på. Bare skide surt, at det tager 2-3 uger at tabe de kilo, man har taget på på bare 5 dage :-)
Anna
18 år11. maj 2006 kl. 08:08
Fifmikkel (slettet)
hvor mange?
Hvor mange mavebøjninger tager I?
Jeg overvejer da kraftigt at begynde på det for efter 2 fødsler har man da lidt slappe muskler *g* og det kan ses!!
Kommer jo nok til at lave dem om formiddagen da morgenen er fuld af børn og bleskift ;o)
Knuser
Jeg overvejer da kraftigt at begynde på det for efter 2 fødsler har man da lidt slappe muskler *g* og det kan ses!!
Kommer jo nok til at lave dem om formiddagen da morgenen er fuld af børn og bleskift ;o)
Knuser
18 år11. maj 2006 kl. 09:04
Kirsten P (slettet)
re: hvor mange?
Når du begynder på mavebøjninger. så husk også de inderste. Når du laver mavebøjninger skal du spænde bækkenmusklene og suge navlen ind til rygradden, ellers hjælper mavebøjningerne ikke. ganske alm. mavebøjninger er at træne mavemusklerne statisk og når man træner muskler statisk bliver de større. Det gælder også mavens muskler. Derfor er det vigtigt at træne de inderste til at holde dem på plads.
18 år11. maj 2006 kl. 12:09
annap (slettet)
re: re: hvor mange?
Fifmikkel. Du tager lige så mange, du orker :-) Jeg tager 30 ad gangen. Men startede ud med 10. Og så gentager jeg efter jeg har holdt en pause.
Anna
Anna
18 år11. maj 2006 kl. 13:56
Men nu har jeg tabt 1½ af de 3 kg så nu har jeg fået mod på at begynde igen... synes det slog benene helt væk under mig men jeg har også haft sat mit mål ret højt. Så nu er det ændret og meget mere overskueligt.
Så fra i dag er jeg med igen, og vejer mig hver mandag ligesom før.
I uge 31 er vi blevet inviteret til Lalandia så det kunne jo være rart hvis der bare ville ryge et par kg så jeg måske kunne se en smule bedre ud i badedragt end jeg har gjort i MANGE år. MEn motivationen er da på rette vej nu *s*
Knuser