lidt bekymrede tanker

Du læser en tråd i debat > vægttab

lidt bekymrede tanker
lige denne uge er motivationen på sit nul-punkt. jeg har besluttet at kun veje mig en gang i ugen, men det er egentlig svært. så føler man jo ikk der sker noget. og så gør det det ikk bedre at der allerede er kommet jule slik på hylderne.
min anden bekymring er denne... jeg er hunderæd for at jeg tager det hele på igen. jeg er bange for at den sunde livsstil jeg har går vasken når jeg har nået mit mål. godt nok har vi skiftet alt hvidt ud med det grove, og jeg spiser mere frugt og grønt, men jeg er lidt bange for det alligevel.. hvad hvis nu psyken ikke følger med når det er slut. *suk*. i dag er det ikke let at være på kur
14 år14. oktober 2010 kl. 21:09
re: lidt bekymrede tanker
op med humøret , sådanne dage har vi alle :) og ja nu e ralt jule guf på hylderne , bag en fedtfattig kage med kanel , eller lidt nødder , mandler , og du har ret det er ens største frygt at tage på igen , jeg har tabt 28 kg ved at skifte livsstil og mangler 8 kg, men jeg kan også have lyst til lidt lækkert så bager jeg noget jeg må spise , eller tager frugt, lørdag aften må jeg synde lidt , men overdriver ikke , men er heller ikke fanatisk, jeg tror det vigtigest er at arbejde med ens psyke , finde ud af hvorfor vil jeg have sødt og hvorfor tror jeg ikke på jeg kan holde det .....
Mit råd tro på dig selv, ros dig selv , forkæl dig selv ved nyt tøj , og snak evt med en læge om din angst for fremtiden , det hjalp mig :)
Du kan godt , du er stærkere end du tro og du fortjener et bedre liv med mindre kilo, og husk hvad alt det usunde gjorde ved dig, det gjorde dig ikke glad, jo da du spiste det , men ikke bagefter, tænk tilbage, ønsker du den samme g Queen igen , NEJ vel , go du er stærk
14 år14. oktober 2010 kl. 21:33
jah, det er bar lidt svært, jeg har ikke "spist" mig overvægtig. jeg tog noget medicin da jeg blev gravid, og bang så sad der 22 kg for meget. jeg spiste ikke meget, men jeg tog vildt meget på. men derfor skal man selvfølgelig alligevel passe på.
14 år15. oktober 2010 kl. 09:39
jeg kender det godt .. jeg tabte mig rigtig meget og var panisk for at tage det på igen plus mit vægtab gik helt i stå, jeg har været gået i stå i næsten 2 år ... hvor jeg har kørt plus /minis 3 kilo ... men aldrig mere ... og det har så vist mig selv ... jamen jeg kan sq godt .. jeg har fundet mit "mad" niveau så nu har jeg modet til at forsætte, ok hjælper så også jeg har fået nyt job og har smidt lidt kilo på den måde. Men vi der taber os skal holde os selv lidt i nakken, vi kan godt nyde, men vi ved også at vi skal yde bagefter .. og så længe du kan gøre det så tror jeg du sagtens kan gøre det.

Og det er svært at vende sig til at man har tabt sig, på et plan er jeg glad for jeg ikke har fået en Gastrict banding, de taber sig lynhurtig ... og kender flere der har fået en regulær dep. af det fordi det gik for hurtig .. de kunne ikke selv følge med ...
14 år16. oktober 2010 kl. 08:54
Tror vi alle går med de tanker, det er det der gør os til mennesker og ikke maskiner...
jeg ville også tage en snak med en læge han kan evt henvise dig til en du kan få snakket med om alle disse tanker?? det er vigtigt for os alle at vi er 100% afklaret med at det ikke kun er en periode men resten af livet, tror det er sådanne tanker der kan få selv den mest rutinerede "vægt taber" til at få negative tanker... så længe du tør sige det højt, er du bevidst om det og så er du jo godt på vej :o)

Hvad med at bage noget at det lækre jule slik/kager selv fedt fattigt?? det kan jo gøre at du også kan råhygge med resten af familien :o)

Hilsen Gitte
14 år16. oktober 2010 kl. 08:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });