Konen med æggene

Du læser en tråd i debat > vægttab

Konen med æggene
Jeg er endelig kommet igang med at bevæge mig igen, og det er virkelig skønt.

Jeg har haft planer om at løbe et par gange om ugen og også set frem til foråret, hvor jeg kunne få barnevognen ud, men jeg har følt mig træt og uoplagt og slet ikke orket at tænke på at pakke begge de to små børn ned og komme afsted.

I går fik jeg min pige på to år passet, mens jeg gik i mødregruppe med den mindste. Der var et pænt stykke vej, men vejret var godt og skoene passede. Om aftenen sagde min skridttæller 20 tusind skridt og 14 km og 835 kalorier.

Det er virkelig tankevækkende med de mange kalorier. Hvis nu jeg gik mig en aftentur på en time hver dag ville jeg måske bruge 300 kalorier ? Og gik vi en time om formiddagen kunne vi bruge 300 mere?

Hvis nu jeg sparede 700 kalorier dagligt, ville jeg tabe et kilo på ti dage. Om 140 dage ville jeg have tabt 14 kilo!

Rolig nu - pas nu på du ikke knejser med nakken Asta! Det skulle nødigt gå dig som konen med æggene, som endte med at tabe det hele på gulvet!

Hilsen Asta Elise
18 år4. maj 2006 kl. 14:36
re: Konen med æggene
Asta Elise

Flot flot. Og det er sgu da godt at have ambitioner :-), men det er nu nok også meget godt, at du kom ned på jorden igen. Og bare rolig. Du ender aldrig som konen med æggene, det er du da alt for klog til :-)

Jeg synes det er flot, du er kommet i gang igen. Og det kan jeg da stolt fortælle, at det er jeg også i dag. Jeg havde et lille pip under tråden "torsdagsvejning". Jeg har ikke motioneret i 4-5 uger pga. byggerod herhjemme. Men i dag tog jeg en hurtig beslutning. Hoppede i træningstøjet og derefter på løbebåndet. Så jeg er godt tilfreds med mig selv. Endelig i gang igen. Så jeg ved præcis, hvordan du føler det :-)

Knus Anna
18 år4. maj 2006 kl. 21:25
re: re: Konen med æggene
Det var også mange skridt du fik gået.
det er meget sjovt med sådan udregninger for det holder optimismen oppe, desværre synes jeg nogle gange virkligheden er en anden.
18 år5. maj 2006 kl. 11:28
re: Konen med æggene
Hej Asta Elise.

Ja, man kan blive revet helt med.

Jeg har prøvet lidt det samme. Har gået og eksperimenteret med grønsager med lavt kalorieindhold. Dampede en dag en masse hvidkål med masser af friske krydderurter. Smagte smaddergodt og tog lang tid at spise, men kroppen bruger flere kalorier på at fordøje det, end den får indenbords, så efter en times tid var jeg mere sulten end før.

Så det gælder vel om at finde en balance i alt.. Både kost og motion.

Hilsen Lene
18 år5. maj 2006 kl. 13:07
re: re: Konen med æggene
Hej Anna.

Hihihi, ja H.C. Andersen har sku ikke levet helt forgæves.
Men pas på, for den holder desværre ikke i længden, kroppen begynder lige at stille at vænne sig til et vægttab, og så er der en periode hvor den stor meget meget meget stille, og bare man skal i byen så ændres det på vægten med det samme.

Knus
Bamse
18 år5. maj 2006 kl. 18:01
re: re: re: Konen med æggene
Hæ hæ Bamse. Ja du har helt ret. For mit vedkommende skal der bare et par glas vin til og så stryger vægten til tops dagen efter. Men der kommer heldigvis ro på efter et par dage.

Anna
18 år5. maj 2006 kl. 18:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });