Kaloriefattige aftensmåltider? + meget svingende dag til dag vægt.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kaloriefattige aftensmåltider? + meget svingende dag til dag vægt.
Min mand og jeg spiser relativt store portioner mad til aften og jeg synes det er svært at lave retter til os med under 500 kalorier i uden det bliver for ensformigt. Er der nogen af jer herinde der har nogle spændende retter at dele ud af?

Derudover svinger min vægt utrolig meget fra dag til dag,i sidste uge var den på 79,2, i mandags var den på 80,7 - igår på 79,3 - idag på 78,8 og imorgen ryger den vel ca. et kilo op igen - den har altid hoppet sådan frem og tilbage fra dag til dag selvom jeg vejer mig på samme tid hver dag og gør de samme ting for vejning - er dette normalt??
14 år8. oktober 2010 kl. 07:50
re: Kaloriefattige aftensmåltider? + meget svingende dag til dag vægt.
ja fuldstændigt - vil jeg sige.
Der er så mange faktorer der spiller ind, fx. for længe ha du sovet, hvor meget væske har du i kroppen/drukket. der sker en masse ting i kroppen og vægten er ikke den eneste faktor til at vise om man har 'tabt' sig (læs: tabt fedt).

jeg har bøbt 'Grønne proteiner' fed bog, og der er masser masser masser af opskrifter. og der kan du få meget mad for 350-400 kcal.
14 år8. oktober 2010 kl. 08:48
ps. psyken spiller også ind. det lyder måske underligt, men det oplever jeg.
14 år8. oktober 2010 kl. 08:53
Som kaloriefattig aftensmad kan jeg varmt anbefale suppe - man kan lave en masse nemme og kaloriefattige supper, som stadig fylder godt i maven. Jeg laver af og til tomatsuppe, kartoffel/porre suppe og hvidkålssuppe. Vi forsøger at få suppe en gang om ugen - og så tager jeg resten til frokost dagen efter.
14 år8. oktober 2010 kl. 10:54
Hej Sabina

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men jeg har en hjemmeside med opskrifter, som du skal være velkommen til at kigge på:

cbf.skysite.dk

Der er en side, der hedder fedtfattig - og hele siden bliver opdateret stort set hver dag med nye opskrifter.

Håber, du kan bruge den til noget :-)

Held og lykke med det hele..

Knus CBF
14 år8. oktober 2010 kl. 14:57
Har du din vægt stående på badeværelset?
Jeg oplevede at da jeg flyttede min badevægt ind i soveværelset istedet for, der blev den pludselig helt præcis, hvor den før svingede op til 1 kilo plus/minus. Tror det har noget med luftfugtighed at gøre. Du kunne ihvertfald prøve de en uges tid og se om dine resultater bliver mere stabile.
14 år19. oktober 2010 kl. 16:05
Har du vægten stående på et helt plant underlag? Især tæpper og trægulve kan være ujævne, og vægten skal ikke flyttes meget for at der kommer en forskel i vægten. Det mest optimale er ikke at flytte på den overhovedet - eks gemme den væk under sengen el. lign.
Som Barbie Princess skriver er badeværelset nok lidt mere stabilt. (jeg tror det er mere et spørgsmål om stabilitet end luftfugtighed).

Men når vi nu har fået beskyldt vægten for diverse unoder, er der også en del af det som skyldes reelle variationer pga af "vandindhold" og indhold i maven.
14 år19. oktober 2010 kl. 19:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });