MOTIVATION!

Du læser en tråd i debat > vægttab

MOTIVATION!
Jeg mangler motivation. Jeg vil egentlig bare tabe 3-4 kg, for så er maven flad og der er ikke rigtig noget der sidder dumt.
Men jeg mangler virkelig motivation. Jeg har en god dag, og kaster mig så over et og andet dagen efter.
Jeg er tit syg og har migræne samt astma, men når jeg kan komme til det løber jeg en tur eller tager til boksetræning hvis jeg har det godt lige dén dag.
Samtidig går jeg i 2 G, så det er ret hektisk med arbejde ved siden af..

Nå.. Hvordan holder i så motivationen?!!
14 år1. oktober 2010 kl. 16:40
re: MOTIVATION!
Det er også bare så super svært at ramme det helt rigtige tidspunkt, hvor motivationen er i top! - det er jo derfor slankekure er så svære ;)

Jeg har det meget ligesom dig - jeg har super svært ved at finde motivationen og jeg skal ikke tabe mig 30 kilo og bruge årevis og adskillige tusinde kroner på Nupo og motionsredskaber på det..DET er min motivation - jeg skal saftsuseme se at få tabt de ekstra 5 kilo jeg slæber rundt på, før det pludselig bliver til 15-20 kilo for meget!

Det er sååå svært at komme igang, men det behøves ikke tage så lang tid for mit vedkommende - hvis jeg altså bare tager mig sammen nu, holder op med at spise så forbandet meget slik og dyrker noget motion! ;)

Jeg har løbet en del i de tidligere år, men har aldrig rigtig brudt mig om det..det regner jo altid eller blæser..eller jeg er træt eller har lige spist eller er alt for sulten eller kan ikke finde mine løbesko - undskyldningerne er mange, og motivationen var altid i bund når den stod på en løbetur..men jeg har heldigvis opdaget, at jeg ELSKER at træne på hold i motionscenteret: mave/balle/lår, pilates, yoga, step, stram op, spinning - you name it, I do it - og jeg glæder mig hver gang jeg skal derhen! :)

Det gælder om at finde noget DU synes er vildt sjovt at lave..tænk lidt ud af boksen, hvis du ikke rigtig falder for de sædvanlige forslag..måske var mavedans en ide? Stavgang? Folkedans? Karate?

Det kan samtidig være, du holder op med at være ofte syg, når du begynder at bruge en masse krudt på at spise rigtigt og sundt - jeg er jo ikke læge og aner jo ikke hvad du fejler, men dit energiniveau og generelle sundhed vil få et gevaldigt boost, hvis du begynder at dyrke motion regelmæsigt og får alle de ekstra grøntsager som man jo automatisk gør når man går på kur - hvor mange får lige (hånden på hjertet) de obligatoriske 600 gram gnavegrønt når man IKKE er på kur? :/ Jeg gjorde i hvert fald ikke helt og kan tydeligt mærke forskel på mit humør og min krops styrke og energi efter jeg gik på kur for halvanden uge siden..gad vide hvor charlotte birchow-overskudsagtig jeg er om en måned? :P

Det kan være din motivation - sundhed, generelt øget velvære og chancen for at smide de sølle 4 kilo inden de overrumpler dig og bliver til 20! :)
14 år1. oktober 2010 kl. 17:42
re: MOTIVATION!
Tak for svar! :) Er sund, synes jeg selv. Bare usund samtidigt :P
Men vil se om jeg FØRST kan spise de 600 G frugt og grønt og så derefter se om jeg stadig har lyst til det andet. Jeg tvivler :) I morgen er en ny dag!
14 år1. oktober 2010 kl. 21:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });