En hilsen fra Bamse

Du læser en tråd i debat > vægttab

En hilsen fra Bamse
Hejsa.
Det er godt nok længe siden jeg har skrevet til jer herinde, så de fleste af jer er nok nye for mig.
Siden jeg stoppede med at skrive herinde er der sket ting og sager i mit liv.
Jeg sagde mit jo op i oktober, og gik på afspasering hele november måned, og startede så på min nye uddannelse som lokomotivfører i december måned.
Nu er jeg halvvejs i uddannelsen, og skal på skolebænken igen.
Det er hårdt, mest fordi at jeg er kommet til at sidde stille, og det har kostet 5 g på vægten, dels fordi jeg bor på skolehjem, og ikke selv er herre over min kost, og så får jeg ikke dyrket samme form for motion hverdag når jeg er på skole.
Men jeg kæmper, for at holde vægten hvor den er nu, og den skulle også meget gerne gå nedaf, jeg har i lidt over en uge cyklet ind på mit arbejde, og hjem igen om aftenen, og det giver 44 km på bagen hver dag, så sørger jeg også for at løbe mine 5 km ca. hver anden dag.
Men når man sidder meget stille så sker der ikke rigtig noget, så jeg prøver så vidt muligt bare at holde vægten, og koncentere mig om uddannelsen lige nu, så kan vægten komme bagefter når jeg er færdig med at "læse"

Mange hilsner
Bamse
18 år2. maj 2006 kl. 15:50
re: En hilsen fra Bamse
Hej Bamse

Du er vist den eneste mand her i gruppen?? Det er dejligt at høre at du har lyst til at arbejde med vægten igen. Som mand kan du tabe dig virkelig meget gennem motion, så giv den nu en ordentlig skalle! Hvad med at gå eller cykle nogle lange aftenture nu mens du er på skole og når du ikke har børnene hos dig?

Jeg har lige målt en fem kilometers rute op på iform.dk som jeg vil trave hver dag. En tommelfingerregel er at man forbrænder lige så mange kalorier som man vejer, for hver kilometer man går. Dvs vejer man 100kg, forbrænder man 500 kalorier ved at gå 5km.

Hilsen Asta Elise
18 år2. maj 2006 kl. 19:38
re: re: En hilsen fra Bamse
Halløjsa Bamse!

Rart at se dig herinde igen..Bare rolig, jeg er sikker på at Anna også godt kan huske dig...Men det er nu lidt tid siden, jeg sidst har "set" hende herinde...*ss* Anyway, så er der kommet liv i siden igen, så kig du bare forbi noget oftere, når du har tiden til det...Du skal nok få smidt de kg. igen, hvis ikke før, så om en god måned når du er hjemme fra skolen igen. -Det er jo nogle flotte løbe- og cykelture du tager dig..

Knus fra Muldebeerg
18 år3. maj 2006 kl. 01:13
re: re: re: En hilsen fra Bamse
Hejsa

Ja det er godt nok også længe siden jeg sidst har skrevet herinde - så jeg kender heller ikke ret mange af jer! Men jeg kender da Bamse og Mulde, så det kunne da godt være at jeg skulle til at skrive noget mere herinde.
Super flot at du får cyklet så meget Bamse, du skal se at vægten nok snart skal komme til at gå nedad.
Min vægt vil nu heller ikke lige det som jeg gerne vil, men jeg er også begyndt at dyrke en masse motion efter en "tvunget" pause på tre og en havl måned, så jeg regner med at det snart komme ;o).

Mange hilsenr Smiley
18 år3. maj 2006 kl. 07:42
re: re: En hilsen fra Bamse
Hej Asta.

Jo, jeg har to ruter i Tønder hvor skolen ligger, som jeg løber om morgenen, og jeg regner også med at jeg skal gå nogle lange ture om eftermiddagen for at "stresse" af.
Sidste gang havde jeg min cykel med derned, men det blev nok bare ikke til så meget som jeg gerne vil have gjort det til (sne og blæsevejr) var en af årsagerne.
Jeg må se om jeg ikke kan lokke nogle af de andre fra holdet med ud og gå tur *S*
Det med at være eneste mand herinde, det skræmmer mig nu ikke, det har jeg været før i disse forums.

Mulde og Smiley, jamen det er jo lang tid siden, men det må der jo så gøres noget ved.
Smiley, nu ved jeg jo godt hvor meget du knokler derudaf med motionen, så de 3½ måned du holdte pause, er da glemt *S*

knus
Bamse
18 år3. maj 2006 kl. 08:55
re:Jamen Bamse - og Smiley - halløjsa
Hej søde Bamse

Jamen, jeg er her da også endnu. Er ikke så nem at slippe af med.

Godt at høre fra dig. Stærkt gået sådan at sige job op og starte uddannelse. Det tager nu også mange kræfter, sådan et projekt. Så fortvivl du ikke over de 5 kg. Med al den motion du får skal det nok komme, når du igen er herre over din egen kost. Bare du holder vægten, mens du "læser", er det da super fint.

Og Smiley, søde. Godt at se, at du også hænger på. Det er skønt, at møde nogle "frafaldne" her igen.

Vi snakkes begge to

Knuser

Anna
18 år3. maj 2006 kl. 18:27
re: PS til Mulde
Hej Mulde

Et lille PS: Jeg er her da. Men der er så mange der har meget på hjerte, så jeg næsten kan blive helt overvældet *sss*. Så skriveriet er det ikke blevet så meget til. Men har fået læst en masse spændende indlæg.

Anna
18 år3. maj 2006 kl. 18:29
re: re: re: En hilsen fra Bamse
Jamen hold da op hvis du cykler 44 km hver dag og løber 5 km, hveranden dag får du da også emeget motion.
Måske du alligevel skulle tage cyklen med på skolen, nu er det jo blevet forår og så kan du bruge den når du skal stresse af. Det er også en god måde at udforske området på.
Du kan som Asta Elise skriver gå ind på iform.dk

Lige et spørgsmål. Har mænd lettere ved at tabe sig ved motion? Jeg vidste at de havde lettere ved at tabe sig generelt, men at de skulle have lettere ved det via motion er nyt for mig. Det er da lidt uretfærdigt er det ikke?
18 år3. maj 2006 kl. 21:41
re: re: re: re: En hilsen fra Bamse
Ja der er rigtigt nok Kirsten. Jeg har set flere mænd som tabte sig meget gennem krævende motion. Og jeg har også læst en undersøgelse hvor en gruppe mænd og kvinder blev sat til at dyrke samme mængde hård motion. Hvor mændene typisk tabte sig omkring 5 kg, tog kvinderne 1½ kilo på. Årsagen er at kvinder kompenserer for motionen ved at spise mere.
Jeg tror artiklen lå på go-motion.dk
HIlsen Asta Elise
18 år4. maj 2006 kl. 12:53
re: re: re: re: re: En hilsen fra Bamse
Jeg har fundet artiklen:
(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)

Kvinderne tog ikke helt så meget på, som jeg huskede, og det er heller ikke helt klarlagt om årsagen til vægtstigningen er mere mad eller mindre aktivitet resten af dagen.
18 år4. maj 2006 kl. 13:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });