Hej Bamse
Du er vist den eneste mand her i gruppen?? Det er dejligt at høre at du har lyst til at arbejde med vægten igen. Som mand kan du tabe dig virkelig meget gennem motion, så giv den nu en ordentlig skalle! Hvad med at gå eller cykle nogle lange aftenture nu mens du er på skole og når du ikke har børnene hos dig?
Jeg har lige målt en fem kilometers rute op på iform.dk som jeg vil trave hver dag. En tommelfingerregel er at man forbrænder lige så mange kalorier som man vejer, for hver kilometer man går. Dvs vejer man 100kg, forbrænder man 500 kalorier ved at gå 5km.
Hilsen Asta Elise
#2 af Asta Elise (slettet)
Det er godt nok længe siden jeg har skrevet til jer herinde, så de fleste af jer er nok nye for mig.
Siden jeg stoppede med at skrive herinde er der sket ting og sager i mit liv.
Jeg sagde mit jo op i oktober, og gik på afspasering hele november måned, og startede så på min nye uddannelse som lokomotivfører i december måned.
Nu er jeg halvvejs i uddannelsen, og skal på skolebænken igen.
Det er hårdt, mest fordi at jeg er kommet til at sidde stille, og det har kostet 5 g på vægten, dels fordi jeg bor på skolehjem, og ikke selv er herre over min kost, og så får jeg ikke dyrket samme form for motion hverdag når jeg er på skole.
Men jeg kæmper, for at holde vægten hvor den er nu, og den skulle også meget gerne gå nedaf, jeg har i lidt over en uge cyklet ind på mit arbejde, og hjem igen om aftenen, og det giver 44 km på bagen hver dag, så sørger jeg også for at løbe mine 5 km ca. hver anden dag.
Men når man sidder meget stille så sker der ikke rigtig noget, så jeg prøver så vidt muligt bare at holde vægten, og koncentere mig om uddannelsen lige nu, så kan vægten komme bagefter når jeg er færdig med at "læse"
Mange hilsner
Bamse