Hvorfor taber jeg mig ikke?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvorfor taber jeg mig ikke?
Kan ikke forstå det. Har rigtig mange kilo som jeg skal have tabt. Jeg har været til diatist og fået lagt en kostplan. Den første uge tabt jeg 1,4 kg (dejligt) men har nu ikke tabt mig mere i 2 uger nu.
Så har prøvet at skrive mit mad ind her inde(det jeg spiste igår) og der havde jeg spist 1369 kcal. Men alligevel har jeg ikke tabt mig.
Af motion laver jeg: Rider 4-6 gange ugenligt. Går med hunden. Ellers nuller jeg rundt her hjemme. Går på barsel lige nu.

Hilsen Staphanie
14 år27. september 2010 kl. 08:26
re: Hvorfor taber jeg mig ikke?
Nogen gange går vægten i stå, uden der er nogen god forklaring. Jeg er sikker på at du snart ser et vægttab hvis du fortsætter den gode stil :-)
14 år28. september 2010 kl. 20:31
Hej Stephanie O

Du skriver at du har tabt dig 1,4 kg i første uge. Et stort tillykke med det. I de næste to uger har du så ikke tabt dig. Det er meget normalt at det er på denne måde. Det du har tabt dig i første uge er sandsynligvis glykogen. Det skyldes at når din krop kommer i energiunderskud, vil den i første omgang bruge af glykogen depoterne. Nu hvor overskuddet fra disse depoter er brugt går kroppen så i gang med at omstille sig således at den går igang med fedtdepoterne. Denne omstillingsproces varer typisk 2-3 uger.

En meget effektiv måde at tabe sig på er ved at styrketræne i et motionscenter. Årsagen hertil er at du ved styrketræning opbygger muskelmasse. Den øgede muskelmasse vil forbrænde fedt på en meget effektiv måde. Så mit råd til dig er at starte i et fitnesscenter og få lavet dig et program af en styrketræner.

vh knud
14 år29. september 2010 kl. 20:42
Sørger du for at få rigeligt med væske?
Mit vægttab gik også i stå et par uger hvor jeg fik et tips om at huske vandet...2-3 liter gjorde hvert fal at der for alvor kom gang i mit vægttab...
14 år1. oktober 2010 kl. 01:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });