Jeg følger flg. regler.
6 måltider om dagen startende kl. 7 og derefter med ca. 2 timers interval.
Alle måltider startes med et glas koldt vand ( koldt vand gør at jeg ikke spiser så meget da jeg føler mig mæt)
Spis enkelt, sundt og varieret. Sundt vil for mig sige ikke forabejdede fødevarer af fødevareindustrien. Det er altså frugt, grøntsager, fisk, kylling og mager oksekød. Jeg spiser aldrig grisekød. Til gengæld spiser jeg fisk mindst tre gange i ugen,
Drik mindst glas friskpreset juice om dagen. Gerne et til morgenmaden og suppler evt. med et glas om aftenen.
Drik mindst mulig alkohol, da der er vildt mange kalorier i alkohol. Jeg drikker kun ved større begivenheder af social art. Og da max to glas. Så det bliver til max. 15 glas om året.
Undgå flest mulige mælkeprodukter. Mennesket er ikke skabt til komælk.
Undgå kartofler, pasta og ris. De er smæk fulde af kalorier.
Træn dagligt. Cykel på arbejde/skole. Cykel til træning.
Træn i et motionscenter. Zumba er vildt sjovt og der forbrændes vildt mange kalorier og det er muskelopbyggende.
Styrketræning er også vildt sundt. Få lavet et program af en instruktør.
Vægttræning er også vildt sundt.
Svømning er måske det aller sundeste for kroppen.
Forkæl dig selv en gang imellem med massage, peeling, en flot makeup, negle osv.
Beløn dig selv når du har tabt dig med et stykke lækkert chokolade.
vh knud
#2 af kbla (slettet)
Så er jeg nogenlunde kommet op på hesten igen, efter en meget stresset periode, hvor der nok er røget lidt for meget mad og vin ned (+ måske et par kilo.. Tør ikke helt gå på vægten)
Men i dag har jeg opsat nogle små retningslinjer for, hvordan jeg på længere sigt lige smider de fem kilo, jeg så gerne vil:
- Jeg må ikke spise i køkkenet (har jeg haft en meget dårlig vane med, og så kan der jo pludselig ryge meget ned).
- Ingen mad efter kl 20, medmindre jeg er sulten eller har trænet, så kan det være frugt eller knækbrød.
- Ingen slik, chokolade eller andre ting af den slags (har en aftale med min veninde om ikke at spise noget af det til d. 13. oktober - efter det supplerer jeg nok med mørk chokolade, når jeg skal hygge mig)
- Begrænse alkoholen til byture med vennerne eller et glas vin, når jeg er ude.
Det er nogle retningslinjer, der gør det lidt lettere for mig, også ift. at begrænse mine ædeflip, når jeg er træt eller stresset.
Er der nogle, der har noget lignende eller andre gode råd, modtages de med kyshånd :)