Sulten hele tiden

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sulten hele tiden
Hej
Jeg er lige begyndt at tælle kalorier igen, efter en sommerferie hvor jeg har taget på. Jeg satser på et holdbart vægttab, og sigter derfor mod at spise ca. 1500 kcal om dagen. Jeg danser rigtig meget, og i hverdagen ligger min aktivitetsfaktor på ca. 1,7.
Jeg har bare det problem, at når jeg tilpasser mine måltider så jeg ikke spiser over 1500 kcal om dagen bliver jeg simpelthen ikke mæt. Jeg er hele tiden sulten, og så er det rigtig svært at koncentrere sig om andet end maven, der rumler.
Min "maddag" ser typisk sådan ud:
Morgenmad: Cerealier m. soyamælk og lidt frugt ELLER havregrød
Frokost: 3 skiver rugbrød med top og en tomat og nogle gulerødder
Mellemmåltid: En banan eller et stykke knækbrød
Aftensmad: Varierer, men typisk omkring de 400-500 kcal.
I hverdagen spiser jeg aftensmad klokken 5, for jeg danser hee aftenen. Dette passer mig rigtig godt, og når jeg danser er det det eneste tidspunkt, jeg føler mig mæt og tilpads.
14 år23. september 2010 kl. 15:44
re: Sulten hele tiden
mit råd til dig er at spise mange flere grove grøntsager og drik vand vand vand. det mætter rigtig godt.
14 år23. september 2010 kl. 16:15
jeg vil foreslå at du deler din frokost op i to og spiser et formiddags mellemmåltid istedet for at spise et stort måltid til frokost.. evt spise tomaterne og gulerødderne til formiddag. for hvis du spiser for store mængder af gangen bliver din mavesæk større og du føler dig hurtigere sulten.. det er også vigtigt at få sunde fedtstoffer og olier det mætter også og så længe du holder dig under det antal kcal du må få om dagen er det kun godt. jeg spiser 6 små måltider om dagen og har svært ved at få kcal nok. jeg har tabt 5 kg på en mdr og jeg føler mig aldrig hverken sulten, sløv eller dårlig tilpas. jeg har aldrig haft det bedre faktisk..
vh Tanja
14 år23. september 2010 kl. 19:26
Hej Tanja.
Hvordan kunne din kostplan se ud - jeg bliver nysgerrig, når du skriver, at du holder dig under, og alligevel aldrig føler dig sulten...
14 år25. september 2010 kl. 10:36
Hej, jeg har desværre ikke nogen gode råd idag - jeg er også bare sulten... Så jeg følger lige med om der kommer nogle guldkorn.
14 år25. september 2010 kl. 13:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });