Kan medicin have indvirkening på vægttab?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Kan medicin have indvirkening på vægttab?
Sidder endnu engang møg frusteret, og forstå ikke hvorfor intet sker med vægten? har prøvet og prøvet, spiser sundt, træner mellem mellem 12 og 17+ timer om ugen, og vægten står stadig stille. Har spist mellem 1500-1800 kcal om dagen et godt stykke tid, men har nu sat 1500 som max, i håb om noget sker.

Snakkede med min kæreste igår, som virkelig også undre sig.. Hans teori var, at måske den medcin jeg får, kan have en finger med i spillet.
-Jeg får medicin for en stresrelateret psykose, og har gjort det i 3 år efterhånden.
Min læge tjekker ofte indholdet af triglycerid i mit blod, plus taljemål, pga medcinen. (Det ligger dog normalt, meen)
Kan medicinen ha' en finger med i spillet på mit manglende vægttab?
14 år18. september 2010 kl. 11:46
re: Kan medicin have indvirkening på vægttab?
Når min vægt stå stille kan jeg også gå helt i koma over det. Men jeg plejer at spise "normalt" en dag eller to, det plejer at hjælpe mig ( teori ) tror det lige sætter gang i systemet igen
mvh
olo4706
14 år18. september 2010 kl. 12:54
Ja , medicin kan sagtens værre skyld i at du ikke taber dig...umiddelbart burde det stå som en bivirkning, hvis det er tilfældet ved din medicin?
Min mor fik fx antidepressiva i nogle år, hvor hun tog omkring de 10 kg på, selvom hun levede som før...

Det kommer dog også an på hvor overvægtig du er, jo tættere du er på din normalvægt, desto langsommere kan vægttabet gå :)
14 år18. september 2010 kl. 18:27
Ja, jeg tager lige et kig på indlægssedlen. når jeg kommer hjem :)
Jeg er gammel anorektikker, som er kommet på 'rette' spor igen. Mit problem ligger i, både jeg gerne vil tabe nogle kilo på en sund måde (- og stadig bibeholde en normalvægt, VIGTIGT), men også at jeg gerne vil kunne spise normalt, altså normalt indtag uden at være bange for at tage på eller skulle træne 15 timer om ugen for nogenlunde at holde vægten ved 1500 kcal om dagen. Da jeg for år tilbage blev indlagt på psyk, var jeg den første, som de nogenside havde udskrevet med en kostplan på 1200 kcal om dagen, for at holde vægten (Jeg løb ca. 3 gange om ugen der) Siden da har mit indtag svinget mellem 700 og det, som det ligger på nu.. -uden videre udsving i vægten. Jeg har fået medicin de sidste 6 år, de sidste 3 for psykosen, og problemet har stået på alle 6 år.. - eller skulle tage 25 kg på, så efter normalvægten var nået.
Tror jeg vil spørge min behandler imorgen, om jeg ikke kan få ændret på det, eller om noget kan gøres.
14 år20. september 2010 kl. 12:02
Det er så irriterende når vægten står stille.
Du træner da helt vildt meget så du skulle da forbrænde mere end du spiser.
Får selv medicin og er i overgangsalderen. Troede ikke jeg kunne tabe mig for alle forsøg i et par år er mislykkedes.
Men... startede på en total kickstarter og har siden den 31. august tabt 8,9 kg. Har ikke spist brød, pasta, ris, kartofler og slet ikke noget med fedt. Mangler stadig 10 kg og de skal nok ryge af, nok noget langsommere for har tænkt mig at starte på point kuren om et par dage.
Der er håb forude. Skriv ALT ned hvad du spiser så du kan følge med.
14 år20. september 2010 kl. 13:30
jeg får cipralex. Min læge siger at mange oplever de skal gøre en ekstra indsats for at tabe sig mens de er på ihvertfald den medicin. Min vægt ikke været positiv mens jeg har taget dem, men har nu heller ikke gjort mig umage før nu
14 år22. september 2010 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });