træner og spiser sundt

Du læser en tråd i debat > vægttab

træner og spiser sundt
hej. har nu været på kur i nogle uger. og har tabt et kilo, og så står den stille. træner hårdt hver dag. og spiser næsten kun sund.
vejer 63 kilo, men vil gerne ned på 57. begynder og give lidt op fordi der ikke sker noget. for synes det er kedeligt og være på kur, da jeg har en god appetit.
så spør lidt om gode råd hos jer
14 år16. september 2010 kl. 15:11
re: træner og spiser sundt
Det umiddelbare råd er: hold ud!
Man taber sig (desværre) ikke kontinueligt og man kan endda i perioder tage på, trods man umiddelbart gør alt det rigtige:

Og nu er jeg måske lidt ond:
Har du "kun" været på kun i et par uger, tabt eet kilo og er gået i stå, så er der en vis mulighed for at du skal skrue lidt mere ned for kalorieindtaget og/eller op for motionen.

I starten tømmer man sine glucogendepoter som også binder væske og først derfra kommer det "rigtige" fedttab. Det kunne lidt ligne at dit kalorieunderskud er lige i underkanten til rigtigt at batte noget.

Er det muligt at fjerne "næsten" fra spiser næsten kun sund mad, er det en løsning og ellers prøv at spise lidt mindre. Umiddelbart synes jeg nemlig at det er lidt tidligt i processen, du er gået i stå.

Men igen: hold fast - det skal nok komme.

P.S. at træne hårdt hver dag er ikke optimalt da kroppen ikke får tid til at restituere sig. Få hellere en eller to hviledage om ugen end at brænde lyset i begge ender. Hvis det med motionen er lige så nyt som kuren, så ville jeg gå op på tre hviledage pr. uge.
14 år16. september 2010 kl. 18:05
:) har de sidste par år altid trænet minimun 3 gange i ugen, men fordi jeg skulle på kur begyndte jeg hver dag, der har nok været en dag eller to der har været undladt.
med kost, er man bliver hurtig træt af gulerødder og fisk. og spiser mellem 1000 og 2000 kalorier hver dag.
Men 1000 tak, var ved og tro, jeg var dømt til og se sådan ud resten af livet :D
14 år16. september 2010 kl. 20:09
Hej

Min erfaring med vægttab er at det er et lille vægtab der er det vanskeligste. Den nemmeste måde at tab sig på er ved at indtage en sund og alsidig kost. Her på denne side kan man meget nemt indtaste det man spiser og få nogen meget interessante informationer ud af det om ens egen kostvaner. Ens aktivitetsniveau kan også indtastes og derved kan man se om man er i et kalorieunderskud, som er nødvendigt for at tabe sig. Mit lille trick er at indtage en lidt større mængde af proteiner end det anbefalede. Det vil sikkert også være godt for dig da du dyrker motion. Proteiner er meget godt til muskelopbygning, og muskler forbrænder fedt hurtigt, og det vil dermed på en lidt længere bane hjælpe dig ved at opnå et vægtab og også et varigt vægtab, hvis du fortsat motionerer. Jeg synes det er en god ide at styrketræne og at bruge vægte. Det er en meget effektiv måde til at
opbygge muskler og der forbrændes rigtig mange kalorier derved. Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med dit vægtab.
14 år16. september 2010 kl. 22:19
Hvis du har trænet så længe, så burde en enkelt 100% fridag om ugen være nok. Og så nok lige en eller to lette dage ved siden af de hårde, men det er jo også dér du er.

Og er 100% enig med kbla.
14 år17. september 2010 kl. 00:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });