Hvor ofte bør man veje sig?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvor ofte bør man veje sig?
Det er højst sandsynligt et emne der engang har været oppe, men kan ikke finde nogle af disse indlæg.
Derfor spørger jeg - hvor ofte bør man stige op på vægten?
Nogle der har nogle personlige erfaringer?
14 år12. september 2010 kl. 18:54
re: Hvor ofte bør man veje sig?
Jeg gør det hver morgen, når jeg står op.. Inden jeg får noget at drikke eller spise (:
14 år12. september 2010 kl. 21:06
Det er der delte meninger om herinde. Jeg gør det hver morgen, efter toiletbesøg og før bad og mad. Jeg taster det ind hver dag og følger tendensen fremfor at se på den enkelte dag.
Hvis du vejer dig hver dag vil du nok se MEGET store udsving. For nogle er det demotiverende så de vejer sig nok typisk en gang om ugen.
Personligt er jeg glad for det lille spark man får, når vægten flere dage begynder at gå op... jeg ville ikke kunne bære det "store los bagi" hvis der gik en hel uge ;0)
14 år12. september 2010 kl. 21:43
Mange tak for svarene - tror jeg vil prøve at veje mig hver dag, og så se hvad psyken siger til det ;)
14 år13. september 2010 kl. 17:28
jeg vejede mig i starten også hver dag, men pga at vægten svingede for meget fra dag til dag, vejer jeg mig nu 1-2 gange i ugen.. jeg prøver på 1 gang i ugen, men jeg har brug for de små sejre til at holde gejsten oppe
14 år30. september 2010 kl. 13:24
Jeg er med på den med at veje mig hver dag...synes også det motiverer mig...både når den går ned ad og når den går lidt op...og så skriver jeg i min kalender hver mandag hvad jeg vejer for lige at få det samlede vægttab fra ugen skrevet ind så man lige får en ekstra lille optur :) (hvis det selvfølgelig er gået godt hehe)
14 år1. oktober 2010 kl. 01:44
Jeg vejer mig også hver morgenen, når jeg har været på toilettet...
Synes det er rart, at man kan gribe ind, hvis vægten begynder at stige, mere end godt er...
14 år3. oktober 2010 kl. 15:36
Jeg vejede mig hver eneste morgen og aften på et tidspunkt. Troede jeg på den måde kunne "tjekke" hvad jeg kunne tillade mig at spise for ikke at tage på. På et tidspunkt var der TOTAL vægtstilstand til trods for jeg fik meget få kcal hver dag, omkring 1000 kcal. Blev utrolig ked af det selvom det kun drejede sig om 200-300 g.
Opsøgte en diætist i august og fik en personlig kostplan på 1700 kcal. Hun forbød mig at gå på vægten, hvilket faktisk var lettere at overholde end jeg havde regnet med. Fik dermed ikke de daglige nederlag. Så jeg bliver kun vejet når jeg er til kontrol hos hende.
Har tabt mig ca. 3,5 kg siden, så synes det beviser at det psykiske har en ufattelig stor betydning for vægttabet...i hvert fald hos mig åbenbart :) Jeg er nu kun 3 kg fra mit mål. Dejligt :D
14 år26. oktober 2010 kl. 22:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });