Åh nej! Ædeflip :-(

Du læser en tråd i debat > vægttab

Åh nej! Ædeflip :-(
Så "faldt jeg i" igen. Jeg har holdt en rimelig stram plan i dag, og så gik det galt nu til aften. Men jeg stoppede det! Jeg tog computeren frem i stedet. Og nu sidder jeg her. Rigtig mæt. Utilfreds fordi jeg ikke taber mig i dag. Meget glad for at jeg formåede at stoppe, inden det blev usundt.

Kalorieregnskabet går nogenlunde op i dag tror jeg. Så nul vægttab, men så heller ingen vægtøgning. Og jeg har været rigtig flink hele ugen. Mål for weekenden: En lang løbetur og 1600 kcal om dagen.

Trøstende ord modtages gerne.
Vh Jennifer

ps. Jeg har nogle gange set at folk skriver at når man sådan æder løs, så kan man prøve at spørge sig selv f.eks. om man egentlig har lyst til det, og om man ikke hellere vil have en rugbrødsmad! Og så har jeg også set nogen skrive, at rugbrød kan man ikke forspise sig i, og at rugbrød bliver man ikke tyk af!

Ja... jeg ville bare hilse og sige: Hvorfor går folk ud fra, at ædeflippet ikke består af rugbrød? Jeg æælsker rugbrød med alverdens pålæg - eller med smør! Og jeg kan sagtens spise mig tyk i det ;-)
14 år10. september 2010 kl. 20:50
re: Åh nej! Ædeflip :-(
Hold kæft hvor er du skidegod at du kunne stoppe!!
RESPEKT herfra.

Selvfølgelig kan man blive tyk af rugbrød. 2 af 3 at mine ædeflip sker i havregryn og der bliver jeg også lasket af; endnu er det nemlig aldrig lykkes mig at stoppe midt i et ædeflip.
14 år10. september 2010 kl. 20:55
:-) Jeg synes det er ok at falde i her og der - og ikke slå en selv for det (i øvrigt klarede du jo det med at blive i kcal forbrug: ja du taber ikke noget i dag, men tager IKKE på). Se det som en proces der jo tager længere tid (end vi vil have :-) ). Det gælder om at omskole hjernen, så vi ikke (mis)bruger mad når vi er kede af det, føler os alene, er rastløse etc... Og i øvrigt handler det jo også mere end 'bare' at tabe sig. Det er godt at fylde kroppen med gode ting (ps. for meget af det gode = dårligt). Og der er tabel her inde med vitaminer og mineraler en god ting :-)

Jeg har selv skrevet en liste over hvornår jeg overspiser og misbruger mad. Og nu er jeg klar over det og kan gribe situationen på forhånd så jeg falder meget mindre i .

Fortsæt den gode linie :-)
14 år10. september 2010 kl. 21:19
Det sgu godt gået,tænk at du kunne stoppe det..super flot, det må du da se som en sejer i sig selv.

For en mrd siden, ville jeg ikke kun ha stoppet.
Men jeg har fundet udaf at når jeg får lyst til alt muligt gør jeg sådan her.

jeg går ud og børste tænder (ja, også selvom klokken er 2 om eftermiddagen :D) Tandpastasmag går sjældent godt til fødevarer, og jeg miste lysten til at spise med en kraftig mint/pebbermyntesmag i munden da det forvrænger smagen af god mad.

Eller også bruger jeg tyggegummi eller sukkerfrie lakridspastiller.

Jeg må sige jeg gør nok alt hvad jeg kan for at få mine tanker før et andet sted hen... bare det er væk fra mad/slik :0) keep on the good work :0)
14 år11. september 2010 kl. 11:02
Gode råd herfra er helt klart at spise tyggegumme - gerne noget der er lidt stærkt eller i det mindste med mintsmag, for så har man ikke rigtig lyst til at putte noget andet i munden. Om aftenen børster jeg også tænder tidligt fordi så psyker jeg mig selv ved at tænke at hvis jeg spiser noget igen, så skal jeg jo til at børste tænder igen... og det går jo ikke ;) på den måde undgår jeg også at "komme til" at drikke en kop varm kakao el. lignende, og så holder jeg mig til vand.

Aprospros vand, så har jeg altid en flaske vand i nærheden af mig, så hvis jeg bliver sulten på et tidspunkt jeg ikke skal, så drikker jeg vandet, som også mætter. Det er også en god måde at få nok at drikke på, for når jeg har en flaske vand med mig overalt, så kan jeg slet ikke lade være med at drikke af den.

PS. Synes også det er godt gået at du har stoppet en ædeflip. det har jeg personligt aldrig selv kunnet.
14 år11. september 2010 kl. 19:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...