På'en igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

På'en igen
Efter en hård (+3 kg) påske + en uges ferie, er jeg klar igen. Jeg kan ikke lade være at ræssonere llidt over de tre kg.. Hvorfor kan jeg ikke spise "rigtigt" bare fordi jeg er hjemme hele dagen. Hvorfor propper jeg mig med pålægssalater, franskbrød, chips m.m. Nogle gange er det ren og skær kedsomhed, og så er det også fordi det er tilgængeligt... Og hvorfor er det det? Da jeg købte tingene var det fordi jeg tænkte, at hvis der nu kom nogle forbi var det rart at have lidt godt til gæsterne... Jo tak. Men det meste røg ned i min mave.. Og jeg havde det ikke engang godt, da jeg havde proppet mig.. Ja hvorfor gør jeg det, og hvorfor gør jeg det så også igen næste gang...
Jeg har lige tastet mine madværdier ind for idag.. Jeg har spist 1.8 kg. frugt og grønt.. Så forstår jeg bedre at jeg føler mig så mæt. God uge til alle. Maria
18 år24. april 2006 kl. 18:27
re: På'en igen
Hej mariamarolle

Jeg forstår godt, at du propper dig hjemme. Det skyldes, at du ikke har etableret nogle fast måltidsrutiner, der gælder hjemme. På arbejdet kan det ikke lade sig gøre lige at gnave et par kiks eller en rest chips. Hjemme er der kun de forhindringer man selv bevidst skaber.
Jeg har haft præcist det samme problem når jeg er på barsel.

Hilsen Asta Elise
18 år25. april 2006 kl. 13:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });