#1 af NIVS (slettet)
WHAT??!!! Jeg har taget på!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabNIVS (slettet)
WHAT??!!! Jeg har taget på!!!
Okay jeg er i chok, jeg har taget 1,2 kg på siden i går??? Hvordan kan det lade sig gøre, jeg har beregnet mit kalorie indtag og det er mindre end det jeg har forbrændt! Er der nogen af jer der har erfaring med dette, eller ved hvad dette kan skyldes???
14 år24. august 2010 kl. 10:11
NIVS (slettet)
re: WHAT??!!! Jeg har taget på!!!
Og ja må hellere nævne at det ikke er den tid på måneden for mig, så det gøre mig mere forvirret :-S
14 år24. august 2010 kl. 10:20
Lovely
Hej NIV
Nu først den sædvanlige... vægten kan svinge helt utroligt meget fra dag til dag.
Hvis du har dyrket motion/styrketræning kan dine muskler binde væsker ..
Hvis du har spist mad med meget salt den foregående dag, binder du meget væske
Medicin kan påvirke, hvor meget væske man binder i kroppen.
Det er jo ikke 1,2 kg fedt du har smidt på i løbet af et døgn.
Min vægt kan sagtens svinge med mere end et kg fra dag til dag - også på grund af ovenstående. Andre gange sker det bare - uden jeg kan regne ud hvorfor.
Hovedsagen er, at det er demotiverende ad ... til. Så din opgave består i, at holde modet oppe og kæmper videre.
Håber du kan bruge ovenstående.
Lovely
Nu først den sædvanlige... vægten kan svinge helt utroligt meget fra dag til dag.
Hvis du har dyrket motion/styrketræning kan dine muskler binde væsker ..
Hvis du har spist mad med meget salt den foregående dag, binder du meget væske
Medicin kan påvirke, hvor meget væske man binder i kroppen.
Det er jo ikke 1,2 kg fedt du har smidt på i løbet af et døgn.
Min vægt kan sagtens svinge med mere end et kg fra dag til dag - også på grund af ovenstående. Andre gange sker det bare - uden jeg kan regne ud hvorfor.
Hovedsagen er, at det er demotiverende ad ... til. Så din opgave består i, at holde modet oppe og kæmper videre.
Håber du kan bruge ovenstående.
Lovely
14 år24. august 2010 kl. 10:39
Rov (slettet)
Hej Niv, som sagt ovenfor, det kan svinge en del.
Et lille tip: jeg vejer mig hver dag, men jeg taster kun ind i programmet naar vaegten er gaaet ned, saa laenge tendensen gaar nedad, saa er det jo fint og virker mere motiverende.
Et lille tip: jeg vejer mig hver dag, men jeg taster kun ind i programmet naar vaegten er gaaet ned, saa laenge tendensen gaar nedad, saa er det jo fint og virker mere motiverende.
14 år24. august 2010 kl. 10:55
huddihat (slettet)
Hej Niv
kender følelsen alt for godt. Og det er træls, når det sker.
Jeg gør det at vægten stilles væk - og tages kun frem to faste dage i løbet af ugen. (ok - nogle gange en ekstra gang).
En anden ting (også egen erfaring) er, at dit aktivitetsniveau kan være for højt. F.eks. har du husket at du også sover i løbet af dagen - i den periode er forbrændingen ret lav. Den ligger som en aktivitet inde under motion.
God fornøjelse.
mvh
huddihat
kender følelsen alt for godt. Og det er træls, når det sker.
Jeg gør det at vægten stilles væk - og tages kun frem to faste dage i løbet af ugen. (ok - nogle gange en ekstra gang).
En anden ting (også egen erfaring) er, at dit aktivitetsniveau kan være for højt. F.eks. har du husket at du også sover i løbet af dagen - i den periode er forbrændingen ret lav. Den ligger som en aktivitet inde under motion.
God fornøjelse.
mvh
huddihat
14 år24. august 2010 kl. 13:04
LarsJ (slettet)
Hejsa Niv,
Som alle andre siger det er død fustrerende når vægten svinger alt for meget.
Jeg vejede fredag morgen 85,4... Mandag morgen: 88,5... spørg lige om det gjorde nas på selvtilliden. Men det skal siges at vi var til fødselsdag hele søndagen hvor vi sad ved bordet hele dage... så jeg dropper vægten til fredag og ser hvad skaderne er. Der er jo uden tvivl meget i "maven" og væske i kroppen. Man tager jo ikke 3 kg på på 3 dage....
Held og lykke... og god motivation! :-)
Som alle andre siger det er død fustrerende når vægten svinger alt for meget.
Jeg vejede fredag morgen 85,4... Mandag morgen: 88,5... spørg lige om det gjorde nas på selvtilliden. Men det skal siges at vi var til fødselsdag hele søndagen hvor vi sad ved bordet hele dage... så jeg dropper vægten til fredag og ser hvad skaderne er. Der er jo uden tvivl meget i "maven" og væske i kroppen. Man tager jo ikke 3 kg på på 3 dage....
Held og lykke... og god motivation! :-)
14 år24. august 2010 kl. 13:49
NIVS (slettet)
Mange tak for svar alle sammen.
Jamen det bliver ved, har taget yderligere 500 gram på?! Nå nu prøver jeg at give det til på mandag og ser hvad der så sker. Men som i siger så er det ikke lige frem det der bringer smilet frem :-S
Jamen det bliver ved, har taget yderligere 500 gram på?! Nå nu prøver jeg at give det til på mandag og ser hvad der så sker. Men som i siger så er det ikke lige frem det der bringer smilet frem :-S
14 år26. august 2010 kl. 09:58
KarinaHadsten (slettet)
Måler du nogensinde med målebåndet - hofte, talje, lår, overarm osv.? Det plejer jeg at bruge til krisetider på vægten. Hvis vægten stiger eller står stille en periode kan det være fint at finde målebåndet frem og glæde sig over de cm der er forsvundet.
14 år26. august 2010 kl. 10:35
huddihat (slettet)
Hej Niv
Som jeg skrev tidligere så kan jeg følge din frustration - men fortsæt istedet for at droppe det her.
Prøv at stille på dit aktivitetsniveau - så systemet forventer at du forbrænder færre kalorier. Der må være et eller andet galt med indstillingerne, hvis det fortsætter med at du jf. systemet forbrænder mere end du indtager - og samtidig tager på i vægt.
mvh
Huddihat
Som jeg skrev tidligere så kan jeg følge din frustration - men fortsæt istedet for at droppe det her.
Prøv at stille på dit aktivitetsniveau - så systemet forventer at du forbrænder færre kalorier. Der må være et eller andet galt med indstillingerne, hvis det fortsætter med at du jf. systemet forbrænder mere end du indtager - og samtidig tager på i vægt.
mvh
Huddihat
14 år29. august 2010 kl. 08:34