Soupasize me

Du læser en tråd i debat > vægttab

Soupasize me
NU må det snart være tid til at komme af med de 10-15 kg der har sneget sig på, siden mit minimum på 62 kg for 1½ år siden. Jeg har alskens gode intentioner, men falder alligevel KONSTANT i sukkerfælden.
Men denne gang har jeg noget til at holde mig til ilden: "soupasize me". For et år siden kørte Politiken et lille forsøg sammen med Soupanatural, et fantastisk lille økologisk suppested. Konceptet var at de to deltagere måtte spise præcis hvad de ville i en måned, så længe det kom fra føromtalte forretning. Lidt som konceptet fra "Super Size Me" - bare sundere ;0)
Og nu har jeg fået bestilt et "månedskort" af denne type. (Vi har dog kun købt en "kur" til både min mand og jeg, så der bliver suppleret lidt op med hjemmebagt brød og især frokost fra andre steder)
Jeg glæder mig super meget til en hel måned med gode mættende velsmagende supper og så endda som take-away!!
Legen starter 1. september.... og så må vi se om vægten er værd at skrive om herinde ;o)
14 år23. august 2010 kl. 17:43
re: Soupasize me
Det lyder da som et super koncept :) er kortet meget dyrt, for det ku da være værd at prøve, når jeg nu ikke selv er så god til at stå ved komfuret...

Ser frem til at høre om dine (forhåbentlige) fremskridt i løbet af måneden :)
14 år23. august 2010 kl. 19:28
Normal prisen er 4800, men var så heldig at få det til halv pris pga. en kampagne... med lidt snilde burde vi stadig kunne holde os indenfor vores almindelige budget på 3000.
14 år23. august 2010 kl. 22:00
man skulle vist kunne tabe 4 kg på 10 uger, ved at spise suppe inden alle måltider.
men jeres lyder endnu bedre.
god fornøjelse
14 år24. august 2010 kl. 06:16
Så går starten til vores lille suppeeventyr snart. Denne weekend er vist gået nogenlunde i 0. En sommerfest med helstegt pattegris og hvad dertil hører af ekstra kalorier og manglende tælling, og en dag med Christiansborg Rundt. Det MÅ da kræve lidt ekstra energi at ligge og svømme rundt i 16!! grader koldt vand i næsten 1 time?!
Så skal DHL på onsdag bare overståes og på torsdag bliver manden sendt ned efter de første lækre supper, mens jeg elegant springer svømmetræningen over og fejrer at vi igen i år overlevede de 2 km kanalvand med en venindetur i kurbadet ;0)
14 år29. august 2010 kl. 18:27
Dag 1: (77,1 kg)
Så er starten endelig gået. Fik hentet supper og basisvarer igår.
Morgenmaden endte godt nok med klassisk bagerbrød, da vi havde en ven boende, som skulle sendes godt afsted til lufthavnen. Vi har heller ikke planer om at holde os helt slavisk til suppe og grød, så det er ok ;0)
Frokosten bestod derimod af en god portion indisk linsesuppe med groft brød.
Der står egentlig en sort bønnesuppe til aftensmaden derhjemme, men jeg kan se at dagens menu bl.a. indebærer en blomkålssuppe med mandler.... det kunne være man skulle hente lidt ekstra forsyninger på vej hjem ;0)
14 år3. september 2010 kl. 14:01
Dag 6 (74,5 kg)
Efter næsten en uge er det vist tid til at gøre status. 2.5 kg tabt, på trods af at jeg har haft et par dage med "almindelig" mad og et par kager/morgenbrød sammen med kollegaerne!!
Dagens kost består typisk af en gang grødblanding med tørret frugt og/eller nødder til morgenmad, en suppe med en god hjemmebagt bolle med rugmel til både frokost og aftensmad + et par bananer eller æbler i løbet af dagen. Af og til er der da også røget lidt cola og lign ned.

Efter at have investeret i en mikroovn er madlavningen også blevet SUPER nem ;0)

Jeg har desværre ikke rigtig nogen ide om hvor mange kalorier jeg spiser, da jeg har opgivet at prøve at gætte på suppernes indhold. Det ville simpelthen være for upræcist alligevel.
14 år9. september 2010 kl. 15:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });