øv, det er da overhovedet ik fair

Du læser en tråd i debat > vægttab

øv, det er da overhovedet ik fair
70g Avocado, rå
13,3g Banan, tørret
10,0g Hasselnød, tørret
100,0g Havregryn,
125g Jordbær, rå
70g Kiwi, rå
400g Letmælk
13,3g Rosin uden kerner
85g Rugbrød, mørkt
13,3g Solsikkefrø, afskallede, tørrede
80g Vindrue, rå
650g Yoghurt Cheasy vanilie

Det er hvad min mad stod på i dag. - inden jeg nåede aftensmaden. og allerede der havde jeg fået hvad jeg måtte for i dag. hvordan kan det være? altså jeg kan jo godt se der er mange kalorier i havregryns-müslien jeg har spist. men helt ærligt, det er jo sundt. det er da for deprimerende, at selv om jeg spiser sundt, skal der ingenting til, før kaloriegrænsen bliver overskredet. denne mindre depression kommer også ovenpå, at jeg ikke har været nede og træne i påsken, fordi jeg ik har været hjemme, og derudover kom jeg heller ik derned i dag efter skole som planlagt, simpelthen fordi jeg var for træt og ik gad. og nu er jeg bare så skuffet over mig selv. jeg har mistet alt motivation på de sidste par dage, og jeg er ikke en af dem, der bare siger nu er det slut og op på hesten igen. jeg skal i gang med at læse til eksamen, og er under en masse pres for tiden. og har mest bare lyst til at lave ingenting eller til at shoppe... er der ikke nogle der kan komme med lidt opmuntring... selvom jeg ik rigtigt føler der er meget der kan hjælpe lige nu.. øv
18 år19. april 2006 kl. 00:45
re: øv, det er da overhovedet ik fair
Hej Skatterpatter.
Det er sikkert ikke den slags opmuntring du gerne vil have som jeg vil give dig.

Du skriver ikke hvad du spiste til aften. Jeg kan se din morgenmad er sund - hvad spiste du til frokost?

Jeg tror du skal forsøge at strukturere din dag - også nu hvor der kommer eksamen.

Som jeg ser det får du alt for meget mælk. 100g. havregryn er også meget. Selv spiser jeg 30 g havregryn til min morgenmad og 2dl. skummetmælk samt et stk frugt.

Mit forslag til dig er at du strammer op på hvad du spiser - fordi det er sundt er det ikke ensbetydende med at du taber dig af det. (den tykkeste person jeg kender er vegetar!)

Som jeg kan se kender du godt selv vejen. Som du skriver: "altså jeg kan jo godt se der er mange kalorier i havregryns-müslien jeg har spist. men helt ærligt, det er jo sundt." ja, men en kalorie er en kalorie. Så forsøg at stramme op og lave dine portionsstørrelser mindre.Skab struktur i din maddag - det er det der virker bedst for mig. Planlæg hver aften hvad du skal spise dagen efter, lav madpakke til skolen, tag frisk frugt med, forsøg at holde dig fra det søde som tørret frugt. Trangen til det søde forsvinder efter et par dage. ;-)

Bare klø på - du kan godt!
knus snartslank
18 år19. april 2006 kl. 09:02
re: re: øv, det er da overhovedet ik fair
Hej Skatterpatter
så lige i din profil at dit bmi er 22,0 så måske skal du heller ikke rigtigt tabe dig så meget mere? måske er det også derfor det er svært?
Pas godt på dig selv
knus snartslank
18 år19. april 2006 kl. 09:05
Work smarter - not harder
Hej Skatterpatter

Jeg kan godt forstå at det er hårdt - men du gør det heller ikke nemt for dig selv...

Har du tænkt på, at du bruger omkring 700 kcal på mælk og havregryn? Hvad med at få nogle flere smagsoplevelser og nogle flere næringsstoffer for de kalorier?

Mit forslag er at starte dagen med en protion havregrød, kogt i microbølgeovn af 1 dl havregryn og 2 dl vand. Læg en frisk frugt i tern hen over den kogte havregrød - så smager det godt. Hertil kan du druíkke et glas mælk.

Er du mere til havregryn, kan du bage en halv pose havregryn 15 min ved 200 grader. Disse ristede havregryn kan du spise en dl af om morgenen ovenpå 2 dl surmælksprodukt med en frisk frugt i tern. Nu har du fået morgenmad for 200 kcal.

Et par timer efter morgenmaden et lille stykke brød eller frugt/grøntsag.

Til frokost kan du spise 3 halve med magert pålæg, der er pyntet med grøntsager i mange farver. Salat, kogte gulerødder, rødbeder, tomat, agurk, relish, pegerfrugter - det må gerne være virkelig flot. Det giver omkring 300 kcal.

Til eftermiddag skal du have noget af det dejlige cheasy vanille, som jeg mener du er meget glad for. Lav en frugtsalat af to friske frugter i tern og hæld 1 dl cheasy hen over. Måske med ti hakkede mandler som drys.

Til aften har du omkring 300 til 600 kcal at spille med - alt efter om du satser på 1200 eller 1500 kcal. Der er ikke plads til en julefrokost, men et fornuftigt fedtfattigt måltid kan de sagtens blive - evt med lidt frugt som natmad - måske endnu en skål frugtsalat med cheasy.

Hilsen asta elise
18 år19. april 2006 kl. 10:29
re: Work smarter - not harder
Hej!
Jeg vil bare lige sige, at der er 50,6 g fedt i 100 g mandler, så dem skal man spise med måde, selv om det er det sunde fedt :-)
K.h. Karen
18 år19. april 2006 kl. 11:01
sikke en feed back på mit havregrynsforbrug :)
jeg spiser frugt til morgenmad og 50 g. havre-müsli-blanding. men landet ligger sådan, at jeg skal op kl 5 hver morgen. og da jeg så kom hjem fra skole kl 13, var den frokost jeg mest havde lyst til - havregryn :)
jeg blev jo så også klar over, at når jeg havde indtaget alt det her havregrynsmüsli, have jeg faktisk fået dækket ½ af mit kaloriebehov for en dag..
jeg er rigtig godt til at tage en sund madpakke med - mest i form af et mellemmåltid, for så spiser jeg frokost når jeg kommer hjem.
18 år19. april 2006 kl. 12:25
hov - der fik jeg lige trykket enter :)
snartslank: jeg er ikke specielt interesseret i at tabe mig så meget mere kg-mæssigt, men mest at få strammet op. men der mangler lige at ryge noget fedt på maven og lårene - det er ik meget, jeg ved godt jeg ikke har noget at brokke mig over i forhold til så mange andre, men derfor kan man jo stadig godt ønske sig en flottere krop - gør vi ikke alle det lige meget hvad? :)
18 år19. april 2006 kl. 12:27
re: re: øv, det er da overhovedet ik fair
Hej Skatterpatter

Jeg vil bare lige sympatisere lidt med dig. Jeg har også eksamenslæsning lige uden for døren, og jeg plejer (også?) at bruge mad som pause/overspringshandling. Jeg synes det er aller aller sværest at holde en kur når man er derhjemme - det er nok ikke kedsomhed, men måske mere dårlige vaner som gør, at man åbner køleskabet pr. refleks...

Men vi må stå sammen og tænke på målet (selvom det er smadderhyggeligt at have chokolade ved hånden midt i alle bøgerne)!
18 år19. april 2006 kl. 12:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });