Hej Skatterpatter.
Det er sikkert ikke den slags opmuntring du gerne vil have som jeg vil give dig.
Du skriver ikke hvad du spiste til aften. Jeg kan se din morgenmad er sund - hvad spiste du til frokost?
Jeg tror du skal forsøge at strukturere din dag - også nu hvor der kommer eksamen.
Som jeg ser det får du alt for meget mælk. 100g. havregryn er også meget. Selv spiser jeg 30 g havregryn til min morgenmad og 2dl. skummetmælk samt et stk frugt.
Mit forslag til dig er at du strammer op på hvad du spiser - fordi det er sundt er det ikke ensbetydende med at du taber dig af det. (den tykkeste person jeg kender er vegetar!)
Som jeg kan se kender du godt selv vejen. Som du skriver: "altså jeg kan jo godt se der er mange kalorier i havregryns-müslien jeg har spist. men helt ærligt, det er jo sundt." ja, men en kalorie er en kalorie. Så forsøg at stramme op og lave dine portionsstørrelser mindre.Skab struktur i din maddag - det er det der virker bedst for mig. Planlæg hver aften hvad du skal spise dagen efter, lav madpakke til skolen, tag frisk frugt med, forsøg at holde dig fra det søde som tørret frugt. Trangen til det søde forsvinder efter et par dage. ;-)
Bare klø på - du kan godt!
knus snartslank
#2 af snartslank (slettet)
13,3g Banan, tørret
10,0g Hasselnød, tørret
100,0g Havregryn,
125g Jordbær, rå
70g Kiwi, rå
400g Letmælk
13,3g Rosin uden kerner
85g Rugbrød, mørkt
13,3g Solsikkefrø, afskallede, tørrede
80g Vindrue, rå
650g Yoghurt Cheasy vanilie
Det er hvad min mad stod på i dag. - inden jeg nåede aftensmaden. og allerede der havde jeg fået hvad jeg måtte for i dag. hvordan kan det være? altså jeg kan jo godt se der er mange kalorier i havregryns-müslien jeg har spist. men helt ærligt, det er jo sundt. det er da for deprimerende, at selv om jeg spiser sundt, skal der ingenting til, før kaloriegrænsen bliver overskredet. denne mindre depression kommer også ovenpå, at jeg ikke har været nede og træne i påsken, fordi jeg ik har været hjemme, og derudover kom jeg heller ik derned i dag efter skole som planlagt, simpelthen fordi jeg var for træt og ik gad. og nu er jeg bare så skuffet over mig selv. jeg har mistet alt motivation på de sidste par dage, og jeg er ikke en af dem, der bare siger nu er det slut og op på hesten igen. jeg skal i gang med at læse til eksamen, og er under en masse pres for tiden. og har mest bare lyst til at lave ingenting eller til at shoppe... er der ikke nogle der kan komme med lidt opmuntring... selvom jeg ik rigtigt føler der er meget der kan hjælpe lige nu.. øv