#2 af bruger slettet
Ligner en gravid
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Ligner en gravid
Mit bud vil være at du skal kigge på kosten - ærter bønner broccoli kål og visse gryn typer oa giver meget mave og tarm luft - prøv at justerer på de typer hvis du spiser dem og se om det ikke hjælper lidt
14 år12. august 2010 kl. 11:46
mopsie
Taber du dig? Jeg føler nemlig at jeg har lidt samme problem. Jeg taber mig men ikke så meget på maven, så derfor føler jeg nemlig også at jeg nærmest bliver større rundt om maven.
Jeg går til spinning og det medvirker at jeg taber mig meget på benene og bagdelen, men maven svinder meget langsomt. Derfor passer tøjet mig ikke, da jeg er så rund omkring taljen.
Jeg ved godt at kosten kan påvirke mavens størrelse, men jeg satser på at den bare på et tidspunkt begynder at svinde i samme fart som resten af mig.
Jeg går til spinning og det medvirker at jeg taber mig meget på benene og bagdelen, men maven svinder meget langsomt. Derfor passer tøjet mig ikke, da jeg er så rund omkring taljen.
Jeg ved godt at kosten kan påvirke mavens størrelse, men jeg satser på at den bare på et tidspunkt begynder at svinde i samme fart som resten af mig.
14 år12. august 2010 kl. 13:39
gtfh (slettet)
Man kan desværre! ikke punktslanke sig. Kroppen taber sig der hvor dine gener - og minimalt også påvirket af din kost - synes den skal.
Hvis man droppede spinning og spiste mindre (dårlig ide, men bare for eksemplets skyld), ville man tabe sig de samme steder.
103kg og 1400kcal burde give et vægttab. Men luft i maven kan selvfølgelig visuelt viske resultaterne bort. Hvor hurtigt du cykler er ligegyldigt; får du sved på panden er det godt!
Hvis man droppede spinning og spiste mindre (dårlig ide, men bare for eksemplets skyld), ville man tabe sig de samme steder.
103kg og 1400kcal burde give et vægttab. Men luft i maven kan selvfølgelig visuelt viske resultaterne bort. Hvor hurtigt du cykler er ligegyldigt; får du sved på panden er det godt!
14 år12. august 2010 kl. 13:57
biologi c
med fuldkorn skulle tage mindre på, på maven, i forhold til samme antal kcal ikke fuldkorn.
med motion kan man ikke punktslanke sig, men med maveøvelser kan maven blive holdt længere ind, så man virker slankere.
den bedste måde at tabe sig på er motion og sund kost.
med motion kan man ikke punktslanke sig, men med maveøvelser kan maven blive holdt længere ind, så man virker slankere.
den bedste måde at tabe sig på er motion og sund kost.
14 år12. august 2010 kl. 14:05
mamma_long (slettet)
... det kender jeg kun alt for godt. Mit er meget afhængig af, hvad jeg indtager. Min oppustethed er virkelig slem nogen gange og det sidder øverst i maven, - altså det er mest over navlen, at jeg ligner jeg er gravid. Det er meget sært ;)
Men altså, jeg tror at jeg har fundet ud af, hvad der (blandt andet) gør det for mig: kaffe! Jeg drikker faktisk meget lidt kaffe og når jeg endelig gør, så er det 1/4 kaffe og resten varm minimælk. Men bare det lidt er nok til at puste min mave op og se helt underlig gravid ud.
Det er tydeligt at nå jeg holder 2-3 dages pause fra kaffe, så er maven ikke pustet op. Dvs. min mave er ikke flad, for den er jo fint polstret med fedt. Men den er ikke oppustet og udspilet... hvis du forstår.
Måske kunne du prøve at undersøge/teste hvad det er, der gør det for dig. Jeg tror det er meget individuelt.
Men altså jeg kender det godt :)
Mamma_long
Men altså, jeg tror at jeg har fundet ud af, hvad der (blandt andet) gør det for mig: kaffe! Jeg drikker faktisk meget lidt kaffe og når jeg endelig gør, så er det 1/4 kaffe og resten varm minimælk. Men bare det lidt er nok til at puste min mave op og se helt underlig gravid ud.
Det er tydeligt at nå jeg holder 2-3 dages pause fra kaffe, så er maven ikke pustet op. Dvs. min mave er ikke flad, for den er jo fint polstret med fedt. Men den er ikke oppustet og udspilet... hvis du forstår.
Måske kunne du prøve at undersøge/teste hvad det er, der gør det for dig. Jeg tror det er meget individuelt.
Men altså jeg kender det godt :)
Mamma_long
14 år12. august 2010 kl. 16:58
Kudsk (slettet)
Tak for jeres råd og egne erfaringer, det hjalp om ikke andet så ihvertfald lidt på humøret at vide at det ikke kun er mig der er helt mærkeligt skruet sammen ;-)
Og jo jeg taber mig, godt nok ikke så hurtig som jeg gerne ville men det kommer sikkert.
Glemte at skrive første gang at jeg lige for tre uger siden er stoppet med at ryge... ved ikke om det ændrer noget i forhold til mavefedtet... Bare det var lige så nemt at tabe sig og holde vægten som det var at stoppe med at ryge :-)
Og jo jeg taber mig, godt nok ikke så hurtig som jeg gerne ville men det kommer sikkert.
Glemte at skrive første gang at jeg lige for tre uger siden er stoppet med at ryge... ved ikke om det ændrer noget i forhold til mavefedtet... Bare det var lige så nemt at tabe sig og holde vægten som det var at stoppe med at ryge :-)
14 år12. august 2010 kl. 19:19
Lovely
Du kan prøve at læse bogen "Spis maven flad" af Charlotte Hartvig. Hun har nogle gode råd, hvis man (som jeg) har en tendens til at blive for rund om maven.
14 år12. august 2010 kl. 19:21
Rov (slettet)
Hej, jeg havde ogsaa taget det meste paa paa maven, jeg bruger dvd'en fra Tracy Anderson kaldet: Post Pregnancy. Den er mega haard, men oevelserne traekker virkelig maven ind som ingen andre jeg har proevet. Tabte mig mange cm om maven isaer den foerste maaned og den er meget mere fast :)
14 år24. august 2010 kl. 11:49
Nogen råd til en der er helt ny herinde ?
Lone