#2 af bumlemus (slettet)
motion tirsdag
Du læser en tråd i debat > vægttabbumlemus (slettet)
re: motion tirsdag
Jeg har prøvet at være god ved min krop ovenpå påsken. Har cyklet de sidste tre dage - givet den gas, som min datter siger. Og så har jeg drukket rigtig meget - ikke noget med kalorier i ;-) og spist groft og sundt. Føler mig tyndere og mere fit igen. Jeg er noget vild med kaffe, men mener at have hørt, det ikke er godt, når man er på kur. Det er jo ikke kaloriemæssigt, det kan være slemt og det er uden sukker og mælk. Har det noget med syre/basebalance at gøre eller hvordan hænger det sammen. Min dag starter desværre med 2-3 krus kaffe. Jeg synes det er svært at undvære.
18 år19. april 2006 kl. 12:04
bruger slettet
re: re: motion tirsdag
Ja, kaffe er svær at undvære!
Har du prøvet med kogt vand? Jeg ved godt, at der ikke er koffein i, men hyggen omkring den varme kop er der da, og det smager faktisk friskt og godt...
Bare en idé.
Har du prøvet med kogt vand? Jeg ved godt, at der ikke er koffein i, men hyggen omkring den varme kop er der da, og det smager faktisk friskt og godt...
Bare en idé.
18 år19. april 2006 kl. 12:25
Kirsten P (slettet)
re: re: re: motion tirsdag
Jeg drikker også kaffe, jeg har aldrig hørt at det ikke er godt når man er på kur. Jeg drikker også 2-3 l vand om dagen (og jeg tæller ikke det jeg drikker under motion med), så er der ikke plads til så eget kaffe.
Jeg bruger dog kaffen som "hygge".
Det sidste jeg har læst omkring kaffe , er at det faktisk er godt at drikke kaffe inden man motionere p.g.a. koffeinen
gør at man kan give sig lidt ekstra.
Jeg tror jeg holder mig til min kaffe istedet for kogt vand.
Jeg bruger dog kaffen som "hygge".
Det sidste jeg har læst omkring kaffe , er at det faktisk er godt at drikke kaffe inden man motionere p.g.a. koffeinen
gør at man kan give sig lidt ekstra.
Jeg tror jeg holder mig til min kaffe istedet for kogt vand.
18 år19. april 2006 kl. 12:55
bumlemus (slettet)
re: re: re: motion tirsdag
Hej Tangplante.
Mener du bare kogt vand uden noget? Jeg drikker faktisk også en del the. Det med kaffen er om morgenen, og jeg ved egentlig ikke helt hvad det gør, giver et kick til at starte dagen med måske.. Ud over det synes jeg måske også det tager noget af appetitten.. Hvis jeg er lækkersulten, kan jeg finde på at drikke kaffe i stedet. Det hjælper, så hvis det ikke skader under vægttab, drikker jeg bare noget mere kaffe.
Mener du bare kogt vand uden noget? Jeg drikker faktisk også en del the. Det med kaffen er om morgenen, og jeg ved egentlig ikke helt hvad det gør, giver et kick til at starte dagen med måske.. Ud over det synes jeg måske også det tager noget af appetitten.. Hvis jeg er lækkersulten, kan jeg finde på at drikke kaffe i stedet. Det hjælper, så hvis det ikke skader under vægttab, drikker jeg bare noget mere kaffe.
18 år19. april 2006 kl. 16:03
min plan resten af ugen:
onsdag:
45 min fedtdræber (spinning)
1 time sundhed og velvære (en blanding imelem gymnatik og pilates)
ca. 30 min Styrketræning
måske 20 min på løbebåndet
Torsdag: fri
Fredag:
45 min fedtdræber
45 min bold og balance
30 min styrketræning
25 min på løbebåndet (måske)
lørdag: 2 timer spinning
Så vil jeg lige sige at fitness.dk har åben hus flere steder på lørdag hvor der er forskellige arrangementer. I kan se på deres hjemmeside om også det er ligger nærmest jer også har åbent. Man kan sparer 500 kr. hvis man melder sig ind den dag, men man kan jo også bare kigge. Der er jo mange der tror at et motionscenter kun er for bodybuilder typer, men de tager ganske fejl. Det er netop sådan nogle som os, der er flest af.