Slankedage på stribe

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slankedage på stribe
Jeg vil forsøge med en ny taktik her efter påske. Jeg har lagt mærke til, at badevægten er et upålideligt redskab i kampen mod kiloene. Nogle gange taber man sig selvom man har spist usundt dagen før, andre gange tager man på uden at forstå hvorfor. Begge dele virker demotiverende på mig.

Nu vil jeg tælle slankedage på stribe i stedet. I dag er slankedag et - hvis jeg falder i med noget usundt, starter jeg forfra på tællingen. Når jeg har haft ti slankedage på stribe, vil jeg stille mig op på vægten. Indtil da er det ikke tilladt bare at smugkigge på den badevægt.

Det kommer til at føles mere usikkert, for jeg vil kun have min kost og motion til at måle mig med. Denne usikkerhed vil forhåbentligt gøre, at jeg klamrer mig tættere til min kostplan og ikke bare tænker :"Det går jo nok" når jeg bliver tilbudt et stykke kage.

Jeg håber at kunne kalde i morgen sankedag på stribe nummer to - men først skal jeg lige have klaret i dag...

Hilsen Asta Elise
18 år18. april 2006 kl. 11:09
re: Slankedage på stribe
"go for it" Asta Elise.

Jeg tror det er vigtigt, at vi hver især finder den måde, der virker for os. Og at tage en dag af gangen er helt sikkert en rigtig god ide. Det er nemlig overskueligt.

Bare klø på. Min badevægt gør mig også forvirret, glad og depri på skift.

hilsen snartslank
18 år18. april 2006 kl. 12:28
re: re: Slankedage på stribe
Det lyder som en rigtig god ide. Gad vide om ikke også jeg skulle prøve. Jeg tror dog ikke at jeg kan holde mig fra vægten, det er en af de ting jeg SKAL hver dag, selv om jeg ved det er forkert.
18 år18. april 2006 kl. 13:19
re: re: re: Slankedage på stribe
Jeg synes at det er flot Asta Elise hvis du overholder det..personligt skal jeg veje mig mindst 2 gange om dagen..jeg er så vægt-fikseret :-(
18 år18. april 2006 kl. 14:05
re: re: re: re: Slankedage på stribe
Hej Asta Elise

Ja, det lyder rigtig fornuftigt. Når man har haf ti slankedage bør man kunne se det på vægen, og dermed virker det mere motiverende. Det er en god idé. Jeg tror også jeg vil prøve det! Men måske kun med fem slankedage...
18 år19. april 2006 kl. 12:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });