nu går det stærkt

Du læser en tråd i debat > vægttab

nu går det stærkt
jubiiiiii.................. i morges sagde vægten 65,8. Tænk under 66 kilo, det kan jeg ikke huske at have vejet de sidste 16 år.
Jeg er selv forundret over at det pludselig går så godt. Jeg har den siodste uges tid spist fisk hver dag. Ørred, laks og tun. Jeg fortæller mig selv at det måske er det gode fedt fra fisken der hjælper mit vægttab i gang. Er der nogen der ved noget om det?

God paske.
Knus fra snartslank
18 år13. april 2006 kl. 10:43
re: nu går det stærkt
Hej Snartslank,

Jeg har den samme oplevelse med de fede fisk, især laks og sild. "Reaktionen" står ikke mål med fedtindholdet, så der sker "noget andet".
Det gør der iøvrigt også på proteinsiden når jeg en gang imellem ikke kan stå for en kæmpebøf eller lign. :o)
Der er næsten ingen fedt i tun, så det må være proteinet.
Jeg tror, det er selve ændringen og mængden, der gør, at stofskiftet ikke kan "omstille" sig så hurtigt, så den slags kalorier er næsten "gratis". Det passer ikke med noget som helst andet, og jeg kan ikke forklare hvor de bliver af :o) Det virker nu heller ikke hver gang, så der er nok andre faktorer i spil.

mvh
Elsebeth
18 år13. april 2006 kl. 15:20
Hej snartslank.
Stor tillykke med dit vægttab - det er bare flot.
Jeg ved om fedtstoffer, at de er vigtige at få også når man skal tabe sig. Og ved at du er begyndt at spise fisk, får du måske en mere rigtig "sammensætning" af de fedtstoffer, du har brug for. Efter jeg er begyndt at bruge denne side, er jeg mere opmærksom på fordelingen af fedtsyrer. Om det nu er eks. er fisk jeg mangler, eller nødder eller andet. Også god påske til dig.
Hilsen bumlemus
18 år13. april 2006 kl. 15:23
Tak for svarene.

Jeg holder mig til fortsat at spise lidt fisk og tage min fiskeolie hver dag.

mvh
snartslank
18 år14. april 2006 kl. 10:24
re: re: nu går det stærkt
Hej Snart slank!

Dejligt at høre at vægten går få flot nedad...Det er super godt gået! Det lyder interessant med fiske-teorien, måske skulle jeg forsøge mig. Selvom jeg nu da synes jeg får fisk temmeligt ofte..

Knus og god påske fra Mulde
18 år15. april 2006 kl. 17:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });