#1 af skatterpatter (slettet)
stofskifte og fedt%
Du læser en tråd i debat > vægttabskatterpatter (slettet)
stofskifte og fedt%
er der nogen der ved, om man, når nu man alligevel er hos lægen for et eller andet andet, kan få målt sin fedt% og sit stofskifte? eller hvor kan man ellers få det gjort. det kunne være meget rart at vide! men ved ikke om man baer sådan kan få det gjort hos lægen, mm man er overvægtig eller syg...
18 år8. april 2006 kl. 11:25
bruger slettet
re: stofskifte og fedt%
Du får taget blodprøve hos lægen, som sender den til sygehuset og 3 dage efter får du svar. Jeg ved ikke om han tager sig af fedt % måling.
Mvh Momme
Mvh Momme
18 år8. april 2006 kl. 12:27
Kirsten P (slettet)
re: re: stofskifte og fedt%
I går var jeg ved lægen, og jeg spurgte om mit meget langsomme vægttab kunne have noget med min alder at gøre (måske begyndende overgangalder), men inden jeg fik set mig om skulle jeg have taget en blodprøve bl.a. for stofskiftet så det resultat er jeg spændt på. Det var ikke en gang mig der bad om det. Jeg fik også taget mit blodsukker og blodprocent som begge del var fint.
fedt% kan måles på forskellig måder, bl.a på en bestemst vægt, en fedttang og man kan også gøre det med et målebånd. Du kan gå ind på iform.dk og se hvordan det gøres. Der står dog også at det ikke er så pålideligt.
fedt% kan måles på forskellig måder, bl.a på en bestemst vægt, en fedttang og man kan også gøre det med et målebånd. Du kan gå ind på iform.dk og se hvordan det gøres. Der står dog også at det ikke er så pålideligt.
18 år8. april 2006 kl. 13:42
skatterpatter (slettet)
re: re: re: stofskifte og fedt%
hmm ja, men nu er jeg ikke noget der nærmer sig overvægtig, og jeg tror derfor ikke jeg kan begynde mig at klage til lægen over et langsomt vægttab.. jeg er jo bare sådan ganske almindeligt nysgerrig, så ved ikke om man bare kan få lavet det uden sådan en reel grund? men jeg kan vel altid høre ham ad når jeg nu engang kommer derop.. hvilket jeg nok snart skal.. uh - blodprøve, det var næsten værre - havde ik lige overvejet det var noget man skulle bruge mål til. nåh, men jeg må vel "bare" overvinde skrækken!
18 år9. april 2006 kl. 07:44