Et lille pip fra mig
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
re: Et lille pip fra mig
Hej Marianne.
Jeg tror vi alle har det som dig i ny og næ. Ved ved det er dårligt at spise for meget/usundt, men nogle gange går hjernen fra...
Jeg har læst lidt om ens selvopfattelse, og tanker osv, og har læst lidt om Dr. Phils slankebog med de 7 nøgler... Her skriver han bl.a. om ens selvopfattelse. Man er nødt til at tale positivt til sig selv, for at opnå selvtillid og positive resultater osv. Dvs. tro på sig selv og ikke banke sig selv oven i hovedet hvis man fejler.
Jeg har ikke selv læst bogen endnu - det er noget med 7 nøgler eller sådan noget. Tror dog den er meget god, så det kunne være du skulle have fat i den, som hjælp til at få motivationen tilbage....
Hvis nogen herinde har læst den, kan de jo sige om den virkelig er så god som jeg tror.
I bund og grund tror jeg dog på, at hvis du begynder at tale positivt til dig selv hver dag, og tænker hvor flot et vægttab DU har opnået indtil nu, så vil du måske mærke en forskel i motivationen. Husk og ros dig selv, og lad være med at had dig selv fordi du fejler. Ingen er perfekt.
Jeg tror vi alle har det som dig i ny og næ. Ved ved det er dårligt at spise for meget/usundt, men nogle gange går hjernen fra...
Jeg har læst lidt om ens selvopfattelse, og tanker osv, og har læst lidt om Dr. Phils slankebog med de 7 nøgler... Her skriver han bl.a. om ens selvopfattelse. Man er nødt til at tale positivt til sig selv, for at opnå selvtillid og positive resultater osv. Dvs. tro på sig selv og ikke banke sig selv oven i hovedet hvis man fejler.
Jeg har ikke selv læst bogen endnu - det er noget med 7 nøgler eller sådan noget. Tror dog den er meget god, så det kunne være du skulle have fat i den, som hjælp til at få motivationen tilbage....
Hvis nogen herinde har læst den, kan de jo sige om den virkelig er så god som jeg tror.
I bund og grund tror jeg dog på, at hvis du begynder at tale positivt til dig selv hver dag, og tænker hvor flot et vægttab DU har opnået indtil nu, så vil du måske mærke en forskel i motivationen. Husk og ros dig selv, og lad være med at had dig selv fordi du fejler. Ingen er perfekt.
18 år5. april 2006 kl. 13:34
Anonym
re: re: Et lille pip fra mig
hejsa
Jeg har læst Dr. Phils bog.
Den er fin. Der stod i grunden ikke noget i den jeg ikke vidste, men det er rart at få det genopfrisket. Prøv den bare :-)
Jeg har læst Dr. Phils bog.
Den er fin. Der stod i grunden ikke noget i den jeg ikke vidste, men det er rart at få det genopfrisket. Prøv den bare :-)
18 år5. april 2006 kl. 13:39
Marianne starter forfra (slettet)
re: re: re: Et lille pip fra mig
Hejsa I to anonyme
Jeg har godt nok Dr. Phils bog og vist nok også læst lidt i den (bare ikke nok åbenbart). Så nu vil jeg gå hjem og læse mere, for jeg ved hvor god han er.
Tak for jeres respons.
MVH Marianne
Jeg har godt nok Dr. Phils bog og vist nok også læst lidt i den (bare ikke nok åbenbart). Så nu vil jeg gå hjem og læse mere, for jeg ved hvor god han er.
Tak for jeres respons.
MVH Marianne
18 år5. april 2006 kl. 14:19
Asta Elise (slettet)
re: Et lille pip fra mig
Hej Marianne
Jeg har tænkt på dig! Godt at høre du stadig er der.
Hilsen Asta Elise
Jeg har tænkt på dig! Godt at høre du stadig er der.
Hilsen Asta Elise
18 år5. april 2006 kl. 20:03
Men nu prøver jeg igen. Jeg skal til vejning i aften og jeg ved ikke har tabt mig. Det er den tid på måneden og jeg er totalt oppustet meget mere end jeg plejer. Så jeg ved jeg har taget på, spørgsmålet er bare hvor meget. Så jeg er da ikke blevet gravid i denne omgang, men det gør nu heller ikke så meget - ikke denne gang i hvert fald. Det er jo så nyt at jeg vil være gravid, og så kort tid efter at jeg har stoppet med p-pillerne.. tja så forventede jeg ikke spor. Så ikke noget at blive skuffet over endnu.
Jeg prøver i hærdigt (men ikke ihærdigt nok) at komme op på hesten endnu engang. Jeg ved jo udemærket godt hvad der skal til. Jeg skal BARE overholde mine point, og det er altså ikke svært. Det ved jeg godt, og jeg ved jo også godt hvordan jeg skal spise, og jeg behøver ikke engang at undvære noget for at tabe mig, det ved jeg også godt. Så jeg er bare SÅ dum, at jeg spiser for meget, og der er ingen undskyldning for det. Jeg spiser på mine følelser, og jeg har svært ved at stoppe igen. Både mandag og tirsdag gik i ged for mig, så nu prøver jeg igen idag. Så har jeg 2 uger til at få et godt resultat inden er der vejning igen. Også selvom det bliver påske, jeg har indtil videre kun en påskefrokost, og den burde jeg kunne klare uden af falde i, jeg kan jo bare nøjes med at spise som jeg plejer. Man har jo ikke behov for mere mad, bare fordi det er påske (og for den sags skyld også jul og nytår). Vi skal spise normalt hele året. Og jeg vil så gerne blive lettere. Jeg VIL ikke tage på igen, jeg VIL BARE IKKE.
Der er SÅ mange successer omkring mig, så jeg har jo inspiration nok, jeg skal bare lige gøre det selv.
Nå ! Slut med alt det "opkast" Jeg måtte bare lige have det ned på skrift, så kan jeg bedre overskue det selv.
Jeg håber I alle har det godt.
Knuz Marianne