#2 af bruger slettet
Her har I mig tilbage ... :-(
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Her har I mig tilbage ... :-(
Ihh hvor surt... Men velkommen tilbage :o)
Det lyder til at du er motiveret og har gjort dig nogle erfaringer som du ved hvordan du vil håndterer.
-Flot at det går så godt med dit løb!
Jeg løber også, det er rigtig dejligt, og som regel er det hårdeste overstået når skoene er på... Jeg følger et fast lagt løbeprogram lavet af Nike, så ved jeg, at jeg skal afsted for at følge planen :o)
Held og lykke med dit vægttab, og god ferie :o)
Det lyder til at du er motiveret og har gjort dig nogle erfaringer som du ved hvordan du vil håndterer.
-Flot at det går så godt med dit løb!
Jeg løber også, det er rigtig dejligt, og som regel er det hårdeste overstået når skoene er på... Jeg følger et fast lagt løbeprogram lavet af Nike, så ved jeg, at jeg skal afsted for at følge planen :o)
Held og lykke med dit vægttab, og god ferie :o)
14 år8. juli 2010 kl. 10:15
SiriS (slettet)
Velkommen igen, det er her man kan se forandringerne. Måske er det nok for dig at følge vægten og føre vægt-dagbog - du ved jo godt hvad du skal gøre, og hvad du skal spise. Det langsigtede mål må være at det ikke er nødvendigt at tælle kalorier.
Det lyder som en rigtig god idé at stille en kande vand ved din arbejdsplads. Ikke mindst her i varmen er der brug for meget væske.
Det lyder som en rigtig god idé at stille en kande vand ved din arbejdsplads. Ikke mindst her i varmen er der brug for meget væske.
14 år8. juli 2010 kl. 11:10
KarinaHadsten (slettet)
Hmmm det kan da faktisk godt være at jeg skal finde mig et passende løbeprogram og springe ind i det på det sted der passer med det niveau jeg er på nu. Mest for ikke at komme til at løbe for meget. For det kan jeg jo godt mærke på mine ben at de trænger til en pause, men jeg er også bare bange for at der kommer til at gå for mange dage uden træning. Jeg skal i hvert tilfælde have meget fokus på at jeg kommer afsted. Men ved jo også at det kan blive for meget. Kroppen har brug for at restituere.
14 år8. juli 2010 kl. 11:18
Katj (slettet)
Hej Velkommen tilbage!
Super at du tager tyren ved hornene igen - det er skide godt!!
godt gået med løberiet!
min mand løber efter et program fra dgi, 3 gange i ugen og selv i forholdsvis god form er der indlagt gå pauser, for at kroppen ikke komme galt afsted. Ligenu er der rigtigt meget inde på iforms hjemmeside med løb.. prøv at tjekke det ud, hvis du ikke allerede har været der!' blandt andet en ruteplanner - jeg bruger den når jeg har cyklet - klikker min rute ind kan se hvor lang og hvor meget jeg med min størrelse har forbrændt. Det er nu ret opmuntrende!
fortsat god kampgejst! ;-)
Katja
Super at du tager tyren ved hornene igen - det er skide godt!!
godt gået med løberiet!
min mand løber efter et program fra dgi, 3 gange i ugen og selv i forholdsvis god form er der indlagt gå pauser, for at kroppen ikke komme galt afsted. Ligenu er der rigtigt meget inde på iforms hjemmeside med løb.. prøv at tjekke det ud, hvis du ikke allerede har været der!' blandt andet en ruteplanner - jeg bruger den når jeg har cyklet - klikker min rute ind kan se hvor lang og hvor meget jeg med min størrelse har forbrændt. Det er nu ret opmuntrende!
fortsat god kampgejst! ;-)
Katja
14 år8. juli 2010 kl. 11:42
guest
Ja jeg har også brugt iforms løberuteplanner tidligere til at se hvor langt jeg har løbet. Men nu har jeg fået iphone og et program som hedder endomondo. Det tracker simpelthen vha. GPS hvor det er jeg løber og fortæller mig for hver kilometer hvor langt jeg nu har løbet og hvor længe og tiden for den sidste kilometer. Det er fantastisk. Når man har afsluttet sin løbetur kan man dels poste resultatet på facebook, men man kan også gå på en hjemmeside og se rute med højdeprofil osv. Det er virkelig godt til løb. Man kan også tracke gåture og cykelture osv.
Sjovt er det at man også kan pep-talke venner. Hvis man kender nogle som har endomondo kan man blive venner på siden og der kan man så se hvis de er ude at løbe lige nu og så kan man skrive en tekst som så kommer ud i deres iphone. F.eks. kom der pludselig i går en besked fra min mand. "Message from FLemming" siger damen i telefonen så "Come on - you can do it". Hihi - det betød lige at jeg løb den sidste halve kilometer hjem i stedet for at gå resten af vejen.
Sjovt er det at man også kan pep-talke venner. Hvis man kender nogle som har endomondo kan man blive venner på siden og der kan man så se hvis de er ude at løbe lige nu og så kan man skrive en tekst som så kommer ud i deres iphone. F.eks. kom der pludselig i går en besked fra min mand. "Message from FLemming" siger damen i telefonen så "Come on - you can do it". Hihi - det betød lige at jeg løb den sidste halve kilometer hjem i stedet for at gå resten af vejen.
14 år8. juli 2010 kl. 12:35
KarinaHadsten (slettet)
Hov - det var mig som var lidt længe om at skrive sidste indlæg.
14 år8. juli 2010 kl. 12:36
Sannew (slettet)
Det kan være en rigtig god ide at følge et program - mest for faktisk at lave fremskridt.
Jeg startede med iforms, og det var jeg rigtig glad for. Hvis du kan løbe 5 km, så kunne du prøve deres fra 5 til 10 km, for ligesom at føle, at der sker noget. Fordelen ved programmer er også, at når man følger sin udvikling, føler man sig i højere grad som "en rigtig løber", og så er man mere tilbøjelig til at blive ved...
Selv bruger jeg nu et program fra nike. Jeg har nikes chip i min sko, som tracker min tid, mit kalorieforbrug, og min distance, og som også sender informationerne til Nikes løbeside, hvor jeg får medaljer, trofæer og opmuntrene ord (ja, det virker!!!).
Og ind imellem er der store sportsfolk, der pludselig siger i min "øresnegl" "Hello, this is Lance Armstrong. Congratulation. You just improved your personal record on the mile" eller sådan noget. (Og ja, det virker også. De næste 10 gange drøner man afsted for at høre en eller anden kendis igen...).
Jeg startede sidste år. Kunne dårligt løbe 2 minutter uden at lungerne faldt ud af munden på mig og benene blev til spaghetti. Nu kan jeg løbe 10 km!!! Ikke hver dag forstås, men 2-3 gange om måneden. Og det hjælper enormt på forbrændingen!
Så fortsæt løbningen. Det er seriøst en god vej til en ny selvforståelse, hvor du naturligvis ikke er overvægtig
Jeg startede med iforms, og det var jeg rigtig glad for. Hvis du kan løbe 5 km, så kunne du prøve deres fra 5 til 10 km, for ligesom at føle, at der sker noget. Fordelen ved programmer er også, at når man følger sin udvikling, føler man sig i højere grad som "en rigtig løber", og så er man mere tilbøjelig til at blive ved...
Selv bruger jeg nu et program fra nike. Jeg har nikes chip i min sko, som tracker min tid, mit kalorieforbrug, og min distance, og som også sender informationerne til Nikes løbeside, hvor jeg får medaljer, trofæer og opmuntrene ord (ja, det virker!!!).
Og ind imellem er der store sportsfolk, der pludselig siger i min "øresnegl" "Hello, this is Lance Armstrong. Congratulation. You just improved your personal record on the mile" eller sådan noget. (Og ja, det virker også. De næste 10 gange drøner man afsted for at høre en eller anden kendis igen...).
Jeg startede sidste år. Kunne dårligt løbe 2 minutter uden at lungerne faldt ud af munden på mig og benene blev til spaghetti. Nu kan jeg løbe 10 km!!! Ikke hver dag forstås, men 2-3 gange om måneden. Og det hjælper enormt på forbrændingen!
Så fortsæt løbningen. Det er seriøst en god vej til en ny selvforståelse, hvor du naturligvis ikke er overvægtig
14 år8. juli 2010 kl. 13:07
KarinaHadsten (slettet)
Hvor sejt med den udvikling i dit løb. Jeg har selv mærket voldsomt fremskridt. Jeg startede med at løbe 3 minutter ad gangen og så 5 ret hurtigt. Men så synes jeg også der var lang tid uden de store fremskridt. Eller rettere jeg gad ikke. Kom så op på at løbe 20 min i træk, men gik så i stå igen og startede med kortere intervaller igen. Nu er intervallerne faktisk helt ude. For min endomondo regner en gennemsnitshastighed ud og den er altså sjovere uden alle de pauser med gang. Men de siger jo intervaltræning er godt. Men når jeg har løbet f.eks. et kvarter synes jeg bare det er svært at forestille sig at man kommer igang igen hvis man først kommer ned og gå. Hmmmm.
14 år8. juli 2010 kl. 17:20
rdrd (slettet)
Jeg synes sådan set det er dejligt du er tilbage, og jeg håber du bliver denne gang :-) Der er jo også vedligeholdsdelen, som du nok skal nå til.
Min største motivationsfaktor er faktisk forum. Det får mig virkelig til at blive ved, fordi jeg føler at jeg har nogen at følges med.
Min største motivationsfaktor er faktisk forum. Det får mig virkelig til at blive ved, fordi jeg føler at jeg har nogen at følges med.
14 år8. juli 2010 kl. 18:27
Jeg vil gerne i første omgang tabe 1,6 kilo (så er jeg på 88) på de næste 14 dage inden jeg tager på ferie. Hvad der så sker på ferien er altså bare ærgerligt. Jeg vil selvfølgelig fortsætte de indgroede vaner, men jeg gider ikke være fanatisk når der er ferie. Så må jeg hoppe på madital igen efter ferien.
Status er den at jeg vejer 89,6 kilo og gerne skal ned på 75 måske 70. Og her er hvad jeg vil fokusere på de næste 14 dage:
- Minimere kakaoindtag. Vi har fået en kakaoautomat på arbejde og jeg er vist oppe på 5 kopper nogle dage - ikke alt for godt. Jeg vil i første omgang holde mig til 1-2 kopper. Det jeg drikker skal tastes i madital og så må vi se hvor meget det fylder i regnskabet om de skal helt droppes.
- Drikke mere vand. Måske har jeg drukket kakao fordi jeg var tørstig, så nu vil jeg forsøge mig med at have en kande med isvand lige ved hånden og slukke tørsten i vand.
- Fastholde den gode stil jeg er kommet ind i her i juli med at løbe. Jeg har været ude at løbe 5 gange i juli ialt 22 km og jeg har faktisk løbet op til 5 km uden gå-pauser. Det er jeg mega stolt over. Så det er en god stime jeg er inde i og den skal bare fortsætte.
- Taste alt på madital. Jeg har jo fundet ud af at alt det andet ikke virker. Så jeg må bare tage mig sammen og få det gjort.
Nå ja og så vil jeg læse lidt med på forum. Det plejer at være ganske motiverende og inspirerende. Der går nok lige et par dage før jeg har fået læst op på de seneste indlæg, men jeg glæder mig til at læse om hvordan det går med alle I andre. Og se om der er nogle kendte navne herinde :-)