#2 af rdrd (slettet)
Så faldt jeg i igen pga. træthed
Du læser en tråd i debat > vægttabrdrd (slettet)
re: Så faldt jeg i igen pga. træthed
Eller var gået en tur :-) Vejret var jo godt i aftes, og man sover så godt hvis man får frisk luft inden man skal i seng.
14 år6. juli 2010 kl. 12:48
Berit Lyng
øv øv, men det er godt at du har skrevet det ind, som du har spist, for så kan du se hvad det betyder at du indtager det du gør.
Jeg kan også spise for meget af det rigtige og det er jo heller ikke så godt.
Kan nemlig ikke føle når jeg er mæt, så det er jeg ved at arbejde på.
Så lade være med at blive sur på dig selv. Syntes at det er flot at du skriver det ind, så er det nemmere at tænke, hvis nu jeg spiser det, giver det jo så mange kalc. også kan det være du stopper ved lidt nødder.
Knus herfra.
Jeg kan også spise for meget af det rigtige og det er jo heller ikke så godt.
Kan nemlig ikke føle når jeg er mæt, så det er jeg ved at arbejde på.
Så lade være med at blive sur på dig selv. Syntes at det er flot at du skriver det ind, så er det nemmere at tænke, hvis nu jeg spiser det, giver det jo så mange kalc. også kan det være du stopper ved lidt nødder.
Knus herfra.
14 år6. juli 2010 kl. 17:59
Clips (slettet)
Kender det kun alt for godt. Som regel når jeg har haft nogle nattevagter i træk, falder jeg også i, og det er simpelthen pga træthed.
Lad være med at have "syndige" ting i huset. Prøv at have nogle sunde lækkerier, som er lige til at snuppe i en snæver vending, når du lige står og mangler noget at putte i munden.
Lad være med at have "syndige" ting i huset. Prøv at have nogle sunde lækkerier, som er lige til at snuppe i en snæver vending, når du lige står og mangler noget at putte i munden.
14 år6. juli 2010 kl. 22:46
Katj (slettet)
ja hvor er det da bare skide ærgerligt når nu din dag ellers er gået så godt!!!
hmmm sidder her ved computeren nu, fordi jeg bruger aftenen på at cykle.. så undgår jeg nemlig fælden.. selvom mine kalorier ikke har været for gode og sunde i dag.. har jo så tjent lidt hjem på forbrændingskontoen..
hvad ville der i grunden ske ved at går tidligt i seng??
er der ikke et eller andet du kan lave som kan holde dit hoved og dine hænder beskæftiget, som IKKE er spisning? håndarbejde, kryds og tværs, gåtur, cykle, ordne have... et eller andet som du kan sætte i stedet for, og som kan holde dig igang.. et latterligt spil på computeren?
bare nogle tanker med nogle af mine nye tiltag for at holde fingrene fra skabet!
mvh. katja
hmmm sidder her ved computeren nu, fordi jeg bruger aftenen på at cykle.. så undgår jeg nemlig fælden.. selvom mine kalorier ikke har været for gode og sunde i dag.. har jo så tjent lidt hjem på forbrændingskontoen..
hvad ville der i grunden ske ved at går tidligt i seng??
er der ikke et eller andet du kan lave som kan holde dit hoved og dine hænder beskæftiget, som IKKE er spisning? håndarbejde, kryds og tværs, gåtur, cykle, ordne have... et eller andet som du kan sætte i stedet for, og som kan holde dig igang.. et latterligt spil på computeren?
bare nogle tanker med nogle af mine nye tiltag for at holde fingrene fra skabet!
mvh. katja
14 år7. juli 2010 kl. 00:28
KarinaHadsten (slettet)
Skridt 1 er jo at erkende hvor det er man har problemer. Og så husk lige at lade være med at være så hård ved dig selv. Du klarede trods alt HELE dagen rigtig fint !!!!! Din svaghed er aftenen. Så planlæg hvad det er du vil gøre i aften når problemet melder sig igen. Vil du prøve at gå i seng i stedet? Og hvad så hvis du vågner til midnat. Kan du sove igen eller står du op og spiser? Planlæg hvad du vil gøre og hvad du vil spise. Gør evt en skål med lækker skåret frugt klar til krisen. Men også noget som mætter. Gør evt som rdrd foreslår - gå en tur og nyd det fantastiske sommervejr. På den måde trækker du tiden og spiser ikke noget så længe.
Kæmp videre. Du gør det jo rigtig godt allerede. Mangler bare lige at få styr på aftenen.
Kæmp videre. Du gør det jo rigtig godt allerede. Mangler bare lige at få styr på aftenen.
14 år8. juli 2010 kl. 11:28
Hannah1 (slettet)
Æv..Kender det godt, jeg er også usund for mit eget helbred når jeg er træt :-(
14 år25. september 2010 kl. 19:58
chawes (slettet)
Åhh, for helvede :-) Jeg griner lidt af din historie :-) fordi jeg godt kender den :-)
Nå, men til det seriøse, jeg vil egenlig bare sige én ting, som måske også kan hjælpe dig (?) ud med studentermix fra dit hus. Det skal slet ikke være dér. Og tænk på hvilken følelse der egenlig gik igennem dit hoved som ledte til overspisning. Blev du ked af det? Følte dig alene? Eller noget andet? Ja du var træt, men men men overspisning er jo en overspringshandling / en trøst o.lig. Og i stedet for at tro du kan spise dig ud af ubehag (spise dig glad) så find ud af hvad der lige skete følelsemæssigt - oginvitér den ubehagelig følelse indenfor.
Det er min historie og har fuldstændig hjulpet mig på vej.
Nå, men til det seriøse, jeg vil egenlig bare sige én ting, som måske også kan hjælpe dig (?) ud med studentermix fra dit hus. Det skal slet ikke være dér. Og tænk på hvilken følelse der egenlig gik igennem dit hoved som ledte til overspisning. Blev du ked af det? Følte dig alene? Eller noget andet? Ja du var træt, men men men overspisning er jo en overspringshandling / en trøst o.lig. Og i stedet for at tro du kan spise dig ud af ubehag (spise dig glad) så find ud af hvad der lige skete følelsemæssigt - oginvitér den ubehagelig følelse indenfor.
Det er min historie og har fuldstændig hjulpet mig på vej.
14 år28. september 2010 kl. 20:57
chawes (slettet)
TIl KATJ:
Jeg synes det er en god pointe, at du skriver "hvad ville der i grunden ske ved at går tidligt i seng??" Men jeg mener ikke vi skal prøve at finde på noget andet i stedet for at (over)spise. Jeg mener der ligger noget psykologisk og ulmer, en tilbageholdt følelse, som vi ikke tør kigge på, og tror vi kan holde hen ved at trøstespise. Vi skal ikke prøve at finde på noget andet men kigge på den følelse og invirere den indenfor - og deale med den. Hvis den er for stor til vi selv kan deale med den, må vi få hjælp til det. Jeg mener klart at vi vil blive ved med at overspise hvis ikke vi tager hånd om det psykologiske.
Vi er alt for fokuseret på hvad vi må og ikke må spise, og alt for langt væk fra den dybe rolle ens tankesæt spiller ind med. Derfor går vi mange hele tiden op og ned i vægt.
Hej!!
Jeg synes det er en god pointe, at du skriver "hvad ville der i grunden ske ved at går tidligt i seng??" Men jeg mener ikke vi skal prøve at finde på noget andet i stedet for at (over)spise. Jeg mener der ligger noget psykologisk og ulmer, en tilbageholdt følelse, som vi ikke tør kigge på, og tror vi kan holde hen ved at trøstespise. Vi skal ikke prøve at finde på noget andet men kigge på den følelse og invirere den indenfor - og deale med den. Hvis den er for stor til vi selv kan deale med den, må vi få hjælp til det. Jeg mener klart at vi vil blive ved med at overspise hvis ikke vi tager hånd om det psykologiske.
Vi er alt for fokuseret på hvad vi må og ikke må spise, og alt for langt væk fra den dybe rolle ens tankesæt spiller ind med. Derfor går vi mange hele tiden op og ned i vægt.
Hej!!
14 år28. september 2010 kl. 21:10
jennifer (slettet)
Hmmm
Det kan jo også være, at grunden til at man en gang i mellem falder i og grovæder, ikke er psykisk. Men at man er SULTEN! FORDI MAN ER PÅ SLANKEKUR, OG HAR VÆRET I KALORIEUNDERSKUD I MANGE UGER. Kroppen skriger jo på mad når man har været sulten og nægtet sig selv diverse nydelser i meget lang tid. Det behøver ikke at være trøst, overspring, følelser osv. Måske er det bare rent fysisk?
14 år1. oktober 2010 kl. 01:16
I går er et klasseeksempel på at det går galt med maden når jeg er træt:
Indtil klokken 20 har jeg indtaget 1800 kcal af den gode slags.
Jeg er ret træt men vil lige trække den lidt så jeg er sikker på at sove igennem.
"Pludselig" sidder jeg foran TVet med en lille pose nødder. Aj, er faktisk rigtigt sulten, så smører lige en mad som bliver til to mere. Begynder at lure at fælden er klappet og tager den halve vandmelon frem. Trods det giver lidt ondt i maven, får jeg spist det hele. Som dessert ryger der lige en pose studentermix.
Så er jeg oppe på 3250kcal. Det sket på under tre kvarter. Hvis jeg nu var gået i seng i stedet.......
ØV, altså!