Rod

Du læser en tråd i debat > vægttab

Rod
En af mine døtre fyldte to igår. Her til morgen var jeg alt for træt efter festen. Hun fik plaget sig til storesøsters hjemmebagte cokkies til morgenmad og jeg måtte forsøge at rydde billedlotteribrikkerne væk, før nogen gled i dem på det glatte klinkegulv og samtidig minde min store datter om at få betalt sine regninger, før hun får en rykker og samtidig amme den mindste. Midt i de hele ville jeg skrive et indlæg herind - måske fordi jeg følte mig lidt alene, nu hvor gæsterne var væk.

Jeg hader den slags multi-tasking. Det kostede omkring 300 kalorier i kiks og cookies, før jeg kom tilbage til min sunde frokost og grøntsagerne.

Hilsen Asta Elise
18 år3. april 2006 kl. 13:58
re: Rod
Hej Asta Elise

Ja, sikke noget rod. Men det sker jo for os allesammen.

Måske du skal bruge lidt mere tid på at finde ud af, hvornår du stress spiser, og måske tænke nogle løsninger ind. Tænke hvad du kan gøre i stedet for at spise cookies og kiks, når tingene ramler lidt, som de gjorde i dag. Så du på forhånd er indstillet på, hvordan du vil gribe det an.

En løsning kunne også være at "fejlsikre" dit miljø lidt, så der simpelthen ikke er cookies derhjemme. Børnene kan vel også undvære i hverdagene? Og så kunne du måske købe lidt godt til dem i weekenden i stedet - og sørge for, at der ikke er rester, som du kan fortære i løbet af ugen.

Det var bare et par tanker.

Op på hesten igen.

Knus Anna
18 år3. april 2006 kl. 16:47
re: re: Rod
Hej Asta Elise

Jeg synes Annas forslag virker meget fornuftigt. Jeg ville bare sige, at det jo handler om det lange, seje træk, og det lyder til du gør det fremragende :-)
18 år3. april 2006 kl. 19:39
re: re: re: Rod
Hej Asta Elise!

Jeg vil nu alligevel sige, at du gør det ret godt - det med at multitaske..*ss* Det er ofte mange bolde du har i luften på en gang og så er det altså ikke altid gulerødder der er inden for rækkevidde, vel...*Ss* Op med humøret igen og følg måske Annas forslag, -de lyder meget fornuftige, synes jeg...
Men når alt kommer til alt, er det så ikke "kendetegnende" for os, at når det vante forsvinder, så spiser vi anderledes? Sådan er det også hos mig, hvis dagene ikke går deres nogenlunde vante gang, så er det lettere for mig at "falde i"..

Knus og tanker fra Mulde
18 år4. april 2006 kl. 02:47
re: re: re: re: Rod
ja multitasking er kvinders styrke , men også svaghed især når man er træt. Jeg kan godt se efter en børnefødselsdag så er der lækkerier i huset, men ellers er Anna råd fint.

Du er sikkert oppe på hesten igen, du gør det jo godt.
18 år4. april 2006 kl. 08:35
re: Rod
Tak for jeres opmuntringer. Jeg sidder højt på hesten igen, har skrællet en bøtte gulerødder og holder min slankeplan. Det bliver en god dag

Hilsen Asta Elise
18 år4. april 2006 kl. 10:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });