10-4

Du læser en tråd i debat > vægttab

10-4
I det nye I form som jeg fik med posten i lørdags, er en artikel der kort fortalt går ud på at man holder den sunde livstil i 10 dage og så slapper lidt af i 4 dage. Selvfølgelig skulle man ikke grovæde i junkfood, men det var der man kunne spise det man havde savnet i de 10 dage. Teorien var at det var lettere at holde motiviationen i 10 dage når man vidste at der kom 4 dage hvor man kunne slappe af.
Man kunne også bruge det i forhold til motion.

Jeg tænker det måske var noget for mig, da jeg arbejder hveranden week-end og så kunne jeg "holde fri" der. Men på den anden side er jeg lidt bange for at jeg kommer til at give for meget lods
18 år3. april 2006 kl. 12:37
re: 10-4
Det lyder meget realistisk, at man bliver nødt til at holde en fridag fra slankekuren engang imellem. Men det handler om at slække på kravene til kosten uden helt at miste kontrollen.

Jeg kan huske at kvinden i Meretes Mave tog 50 kilo på i løbet af et år. Hvis man har nogle virkelige umulige kostvaner, skal man nok ikke regne med at kunne spise helt frit på noget tidspunkt.

En gang kunne jeg finde på at købe 400g pyramidekager på tilbud. Sådan en pakke kunne jeg spise på en eftermidddag. Hvis jeg får ustyrlig lyst til pyramidekager nu vil jeg bytte min eftermiddagsmad ud med et studenterbrød. Jeg tror heller ikke at jeg ville turde slippe min daglige kostavner i en hel weekend.

Hilsen Asta Elise

PS - Jeg har lavet en lidt mere informativ profil, hvor der står lidt om, hvordan jeg griber projekt slank an.
18 år3. april 2006 kl. 13:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });