Lidt gode råd

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lidt gode råd
Hejsa

Jeg har brug for nogle råd ifb. med vægttab.

Jeg har tidligere deltaget i vægtkonsuletnernes program og tabte da også 18kg. Jeg synes dog, at deres program til sidst blev for stramt, og valgte derfor at klare de sidste kg. selv. Dette er indtil for nyligt også gået godt. Men her de sidste 3-4 mdr. er mit vægttab gået i stå, hvilket er enormt frustrerende, når mit mål kun er 5kg væk! Er der nogle som kan komme med nogle gode råd mv. til hvordan jeg får mit vægttab igang igen?
18 år1. april 2006 kl. 14:05
re: Lidt gode råd
Hej KPE

Mit umiddelbare råd vil være - hvad med at leve præcis efter vægtkonsulenterne i et par uger, og se om det gør nogen forskel?

Hvis det er for hårdt, kunne du prøve at leve efter vægkonsulenterne på hverdage og så almindelig sundt i weekenden.

Når jeg anbefaler vægtkonsulenterne, er det fordi det tidligere har virket for dig, og kostændringer ofte handler om at bruge ens gode erfaringer, i stedet for altid at skulle til at opfinde den dybe tallerken på ny.

Hilsen Asta Elise
18 år1. april 2006 kl. 16:32
Hej.

Tillykke med de 18 kg. Det er superflot. Kan godt forstå det er enormt frustrerende når vægten ikke vil rykke sig - har selv lige været inde i sådan en periode, og det er hårdt.
Men der er desværre ikke så meget andet at gøre, end at fortsætte med at spise sundt (det går jeg ud fra du gør -minimum 6 grønt).
Derudover kunne du jo motionere lidt ekstra - jeg ved ikke om du allerede gør det?
Når det er sagt, så ved jeg heller ikke hvor lidt du vejer nu, kunne jo være kroppen havde fundet sin idealvægt...

Prøv også drikke en masse grøn te og husk minimum 2 liter vand om dagen.

Pøj pøj med det. Anja.
18 år1. april 2006 kl. 16:39
Hej

Et godt råd til dig er, at spise grøntsager med mange fibre som fx porrer, selleri, ærter, gulerødder, rødbeder. Det er nogen med fiber over 3-4 pr 100 gram og dét batter noget. Og ikke noget med at det er begrænsede fødevarer, der er absolut ingen begrænsning i disse her, det er kun i majs, som ellers også er fuld af fibre, men det tilrådes kun at spise 50 gram af dem om dagen, da der også er mange kalorier i.

Håber du kan bruge mit svar til noget. MVH Momme
18 år8. april 2006 kl. 08:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });