Weight Watchers

Du læser en tråd i debat > vægttab

Weight Watchers
Jeg overvejer at prøver ww's point kur. Er der nogen, der har erfaringer med det? Hvor mange points må man få om dagen, når man er 22 vejer 87 og er 168 høj?
Synes det lyder mere frit end DDV (som jeg prøvede, da jeg var yngre - tabte mig, og tog det på igen). Men det lyder også dyrt, så hvis der er nogen, der vil forklare mig princippet inden jeg køber noget?
18 år30. marts 2006 kl. 12:03
re: Weight Watchers
Hej Tangplante

Du må få:

7 points fordi du er kvinde
4 points pga din alder
8 points fordi du vejer i firserne ( 7 når du vejer i 70'erne)
2 pga din højde.

Det vil sige:
21 points + det antal du har pga din fysiske aktivitet i løbet af din gennemsnitsdag0= mest stilllesiddende
2= ofte siddendemen mest stående
4= i konstant bevægelse
6= fysisk hårdt arbejde

Jeg er vild med konseptet. Jeg har mulighed for at spare op til noget lækkert i weekenden, få et glas vin. Det kræver bare at jeg planlægger min mad en dag frem for at jeg kan lykkes. Det vil sige det er nemmest for mig at lykkes de dage jeg er på job og har madpakke med. Måske handler det reelt om at undgå fristelser, at få struktur på min hverdag og mit madindtag? Det betyder ret meget for mig ikke at skulle handle ind i sidste øjeblik hver dag.
men Tangplante, det er kun dig der kan afgøre om det virker for dig.

Held og lykke
snartslank
18 år30. marts 2006 kl. 14:26
Hej Tangplante

Nej, jeg har ingen erfaring med hverken DDV eller WW. Min eneste erfaring er, at der er rigtig mange, der taber sig rigtig mange kilo med det. Min erfaring er så også, at det er utroligt vigtigt, at man erkender, at de kilo skal forblive tabte. Det er meget nemt at tage på igen efter sådan en kur, som du jo også selv har prøvet. Dvs. generelt er man nødt til at lære, hvordan man så holder vægten bagefter. Så det skal du huske at have med.

Efter min mening er den bedste "kur" en kostomlægning og motion. Dvs. en varig løsning - ikke en kur til at tabe hurtige kilo. Jeg ved ikke med dig, men jeg bliver rigtigt hurtigt træt af at være på kur.

Men som snartslank jo siger, så er det kun dig, der kan afgøre, om det virker for dig :-)

Held og lykke med det

Knus Anna
18 år30. marts 2006 kl. 14:33
altså på én eller anden måde kan man jo godt sige at madital fungere liiidt på samme måde som ww... ment på den måde, at i stedet for at man må få så og så mange points, så må man få så og så mange kalorier.. det er vel egentlig i hovedtræk samme princip. ww er nok bare lidt mere stramt i det.. jeg vil give annap ret i, at kostomlægning og motion er den sundeste og bedste vej i længden. og faktisk synes jeg at madital har hjulpet mig rigtig meget til dette, og jeg har kun været her i en måned! man bliver bare så focuseret på, at man får nok frugt og grønt, nok fisk, vand, proteiner, motion osv... jeg elsker simpelthen at få en lille smeily, eller at se jeg har fået dækket mit mineral/proteinbehov. det synes jeg er en god kur :)
18 år31. marts 2006 kl. 00:54
re: re: Weight Watchers
Hej Skatterpatter

Jeg vil give dig ret i, at Madital kan fungere som WW, hvis man bruger siderne til at taste ind, hvad man spiser.

Det gør jeg ikke. Jeg har prøvet at tælle kalorier, point og alt det der. Men det fungerer bare slet ikke for mig.

Jeg ved, hvad der er sundt og usundt. Alt det sunde tæller jeg slet ikke. Jeg spiser lige så meget grønt og frugt, jeg overhovedet har lyst til i løbet af dagen. Det er ikke det der sætter sig. Jeg ved, at nogen mener, man får for meget sukker, hvis man spiser for meget frugt, men det virker altså slet ikke sådan på mig. Jeg spiser alt det frugt jeg har lyst til. Og det er vel også begrænset, hvor meget frugt, man gider spise :-)

Til gengæld holder jeg igen med alt andet. Og der er heller ikke plads til meget andet, når jeg har spist alle grøntsagerne i madpakken :-)

Jeg spiser kød eller fisk til aftensmåltidet, ris (brune), pasta (fuldkorn), kartofler eller andet, der mætter godt, 1 portion, hvor kød udgør 1/4 af tallerkenen, ris/pasta o.lign. 1/4 og grønt halvdelen.

Mellemmåltiderne er altid grønt eller frugt.

Og så spiser jeg slik fredag og nogle gange lørdag. Men ikke i grovspise mængder og aldrig chokolade eller chips.

Jeg bruger mest forummet her til at lære mere om sund mad og motion, høste de erfaringer, alle I andre har gjort jer. Og jeg følger med i hvert indlæg med stor interesse. Det er det, jeg synes Madital gør for mig.

Og så synes jeg, at vægtkurven er et godt redskab. Så kan man virkelig følge med i "når det går ned ad bakke".

Jeg taler ikke for, at man ikke skal tælle kalorier eller point. Det kan selvfølgelig være nødvendigt og godt for mange i en periode. Men det er ikke noget jeg praktiserer, og jeg tror de fleste vil blive træt af det i længden.

Anna

Og så motion - i hvert fald hver anden dag - løbebånd og styrketræning med håndvægte.

Hvis jeg kan holde det program - og det kan jeg for det meste - så taber jeg mig.

Og så er der også plads til en god middag fra tid til anden med alt det usunde - rødvin og sauce osv.

Uden at jeg behøver tælle kalorier, for det bliver jeg sindssyg af. Så synes jeg fokus flyttes alt for meget over på mad. Og det er jo netop det, jeg gerne vil være bedre til ikke at tænke alt for meget på. Jeg har før i tiden været rigtig god til at overspise, flere portioner til aften f.eks., selvom jeg ikke var særlig sulten. Det er jeg (det meste af tiden) holdt op med nu.
18 år31. marts 2006 kl. 08:07
re: re: re: Weight Watchers
Tak for svarene - ja, jeg skal nok selv finde ud af hvad der virker for mig.
Jeg bliver let forblændet af de kvinder der taber sig meget på kort tid, for det er jo det jeg ønsker. Men jeg ønsker også at forblive slank - det er det der siges at være det sværeste. Det er bare lidt nedslående, når jeg har svært ved den "nemme" del - at få vægten ned.
Jeg ønsker nok heller ikke at veje og måle min mad - det er desværre bare det eneste, der nogensinde har virket for mig.
Mit problem er, at jeg ikke kan dyrke motion pga. sygdom, så alt hvad jeg putter i munden sætter sig...
Men kostomlægning er vel vejen frem. En hulens svær vej frem :-(
Der er jo mange der kan gøre det, så jeg burde også kunne...
18 år31. marts 2006 kl. 10:59
re: re: re: re: Weight Watchers
hej Tangplante

Selvfølgelig kan du klare det. Du skal ikke give op. Men det er rigtigt, det var nemmere, hvis der var en pille, så man blev slank på en dag. Sådan har jeg det også. Det kan sgu ikke gå hurtigt nok. Jeg har også haft mange stille perioder, hvor der ikke rigtigt sker noget. Så tror jeg, det vigtigste er IKKE AT TAGE PÅ. For når man først har taget på igen, tænker man let Alt eller intet. Så kan man fortsætte, når man er klar igen.

Men husk også, at det er sværest i starten af din kostomlægning. Det bliver nemmere for hver dag der går. I takt med at du får indført de nye gode vaner.

Jeg er sikker på, at du nok skal klare den. Og så kunne du jo prøve WW i en periode for at få det hurtige vægttab du stiler mod. Og så lære af deres måde at gøre det på, så du selv måske kan føle dig frem til, hvordan du lærer at tabe dig - også uden kur.

Det kan sagtens lade sig gøre at smide kilo, selvom du ikke kan motionere. Det har jeg også prøvet. Du skal ikke lade den manglende motion stå i vejen for dine mål.

Pøj pøj

Anna
18 år31. marts 2006 kl. 12:42
re: re: re: re: re: Weight Watchers
Ang WW

Jeg bruger WW - ikke som en kur men som "lærevejen" i min kostomlægning. Systemet er for mig det idelle redskab til at få et godt overblik over hvor meget mad og hvilken slags mad jeg kan spise for at holde min vægt - eller evt tabe mig. Jeg tror det er vigtigt at betrage det som en livsstil at spise varieret, men især også at spise de rette mængder.

Snartslank
18 år31. marts 2006 kl. 13:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });