Hvad kan jeg gøre?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad kan jeg gøre?
Jeg skal tabe mig - og det gerne en hel masse inden august...Kæresten og jeg har nogle små planer om, til den tid, at lave en lille baby sammen, og da jeg tog ekstremt (50kg) på i min første graviditet, tør jeg ikke blive gravid før jeg er slank...noget jeg iøvrigt aldrig har prøvet at være?

Hvordan gør jeg det bedst?

Her er mine kriterier - min levestil:

Jeg spiser ikke ret meget kød grundet prisen...

Jeg er enlig mor til en dreng på 5, der er allergisk over for tomat.

Jeg er på SU, så det skal helst være indkøb hvor det ikke er nødvendigt at smide en masse ud..

En stor grad af frihed ville også være dejligt, da jeg rejser meget frem og tilbage mellem Odense/København/Sydjylland og ikke mener jeg kan tillade mig at stille krav til dem jeg er hos....

Og så gør det ikke noget hvis det mætter (og letter)...

På forhånd tak for hjælpen..

Maya
18 år29. marts 2006 kl. 12:41
re: Hvad kan jeg gøre?
Hej MayaLouise

Først og fremmest skal du stille dig selv spørgsmålet:
er det noget jeg ønsker eller er det noget jeg vil!
For når det er noget du virkelig vil kommer svarene til dig selv. Ikke mere sukkermad, dvs ikke mere hvidt brød, slik og kage. Altså erstat alt brød med rugbrød.Masser af frugt og grønt. Det at du spiser tomat tillader vel at din søn ikke gør? Der er intet som en ny tomat på rugbrød.Jeg køber frosne grøntsager i Netto. 1 pose koster under en 10'er. der kan også fint "steges" i lidt olie med knyst hvidløg i. Det smager skønt til en kyllinge filet. Her får du et kilo for 40 kr - også i Netto. Jeg kan blive ved, men det det hele står og falder på er at du bestemmer at det er noget du virkeligt vil. Hvid de mennesker du er hos holder af dig vil de også gerne hjælpe med en rimelig sund kost - fortæl dem at de ikke skal stille an med dessert og kage til kaffen, så bliver der råd til nogle ekstra lækre grøntsager. Når du ikke spiser kød er det vigtigt du får dine proteiner et andet sted fra, så spis gerne bønner ( de er også billige).

Bare klø på Maya.

Good luck
18 år29. marts 2006 kl. 13:22
re: Hvad kan jeg gøre?
Min basiskost består af 1 dl havregryn, 2 skiver rugbrød, 400 g gulerødder/grøntsager og 2/3 stykker frugt. Jeg er ved at lave forsøg med mere sundt fedt fra fisk og lidt nødder i løbet af dagen.

Til aften får jeg ganske almindelig mad - men min portion vil kunne være på en dessert tallerken - og så spiser jeg lidt mere frugt/grønt, hvis jeg ikke er helt mæt. For mig har den slanke livsstil været en besparelse økonomisk. Jeg køber ikke slik/kage/chips til daglig - og det synes jeg er meget dyrt. Faktisk kan snacks koste det samme som oksekød.

Prisen ved en sund livsstil for mig er konsekvent at vælge et stykke frugt, frem for chokolade og kun få et lille stykke hjemmebagt kage en enkelt gang om ugen.

Det er en stor opgave at ændre sine kostvaner. Du ved sikkert allerede, hvordan du skal gøre det. Udfordringen er at holde fast i den sunde livsstil, selvom det er svært, og man falder i så mange gange, at man begynder at tro, det var bedre slet ikke at forsøge.

Andre kan støtte dig, men det er kun dig, der kan styre, hvad du putter i munden.

Hilsen Asta Elise
18 år29. marts 2006 kl. 15:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });