#2 af SiriS (slettet)
Undgå vægtstigning ved rygestop
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: Undgå vægtstigning ved rygestop
Du er blevet 'normal', fordi cigaretterne ikke længere sætter din forbrænding unaturligt i vejret. Du kan ikke længere tillade dig at spise så meget som du har gjort før. Følg programmets anvisninger. Det vil så statistisk set svare til 20% mindre føde end du er vant til at få.
Til lykke med at du har kvittet cigaretterne! Det er bare flot!
Til lykke med at du har kvittet cigaretterne! Det er bare flot!
14 år4. juni 2010 kl. 00:51
lilja (slettet)
Tillykke med at du er holdt med at ryge - det er en god og super flot beslutning.
Jeg har hørt at det reelt er utrolig lidt rygestop egentlig influerer på vægten, men at det mere er det vi propper i munden i et ubevidst forsøg på at erstatte cigaretterne.
Jeg selv holdt med at ryge for snart 7 år siden og jeg tog lynhurtigt 5 - 6 kilo på, men jeg spiste altså også 1 - 2 poser micro-ovnspopcorn, samt drak en masse sodavand etc. Så jeg er overbevist om at mit rygestop alene resulterede i vægtøgning fordi jeg erstattede en dårlig vane med en anden dårlig vane :)
I og med at du er her, er du meget bevidst og kommer sikkert igennem uden vægtøgning :)
Igen super flot at du er stoppet :) klap klap klap :)
Jeg har hørt at det reelt er utrolig lidt rygestop egentlig influerer på vægten, men at det mere er det vi propper i munden i et ubevidst forsøg på at erstatte cigaretterne.
Jeg selv holdt med at ryge for snart 7 år siden og jeg tog lynhurtigt 5 - 6 kilo på, men jeg spiste altså også 1 - 2 poser micro-ovnspopcorn, samt drak en masse sodavand etc. Så jeg er overbevist om at mit rygestop alene resulterede i vægtøgning fordi jeg erstattede en dårlig vane med en anden dårlig vane :)
I og med at du er her, er du meget bevidst og kommer sikkert igennem uden vægtøgning :)
Igen super flot at du er stoppet :) klap klap klap :)
14 år4. juni 2010 kl. 07:18
bruger slettet
God beslutning!!
Jeg holdt selv op med at ryge for ca 10 år siden (er dog desværre begyndt igen...shhhh), og tog ikke så meget som et gram på, netop fordi jeg var bevidst om hvad jeg stoppede i munden.
Så, så længe du bruger madital, tror jeg ikke det går helt galt :-)
Mit mål er at tabe mig først (mangler 8 kilo) og så derefter holde med at ryge....magter ikke lige to ting på en gang ;-)
Held og lykke :-)
Vh Karin
Jeg holdt selv op med at ryge for ca 10 år siden (er dog desværre begyndt igen...shhhh), og tog ikke så meget som et gram på, netop fordi jeg var bevidst om hvad jeg stoppede i munden.
Så, så længe du bruger madital, tror jeg ikke det går helt galt :-)
Mit mål er at tabe mig først (mangler 8 kilo) og så derefter holde med at ryge....magter ikke lige to ting på en gang ;-)
Held og lykke :-)
Vh Karin
14 år4. juni 2010 kl. 08:03
LE86 (slettet)
Flot at du er stoppet med at ryge!!! - Jeg er sikker på du lynhurtigt vil mærke så meget godt! Det er skønt at være eksryger :)
Jeg tog desværre en masse kilo på, omkring 15 kg. Jeg spiste bare som jeg plejede, da mig og min sambo havde faste rytmer og vaner med mad. Så de3t kan desværre godt have en virkning.
Men jeg er sikker på, at hvis du er god til at taste din mad ind, og følge de anviste kalorier så vil du kunne tabe dig i processen!
God vind herfra!!
Jeg tog desværre en masse kilo på, omkring 15 kg. Jeg spiste bare som jeg plejede, da mig og min sambo havde faste rytmer og vaner med mad. Så de3t kan desværre godt have en virkning.
Men jeg er sikker på, at hvis du er god til at taste din mad ind, og følge de anviste kalorier så vil du kunne tabe dig i processen!
God vind herfra!!
14 år4. juni 2010 kl. 13:22
Maylajo (slettet)
Hej der.
Jeg ved fra egne bitter erfaring at rygestop KAN være ligmed vægt stigning, også selv om man ikke putter mere i munden!!!!
Jeg ved fra egne bitter erfaring at rygestop KAN være ligmed vægt stigning, også selv om man ikke putter mere i munden!!!!
14 år4. juni 2010 kl. 20:54
Ywon (slettet)
Woa! ... :-(
Well, jeg holder nu op igen uanset!! ... Grr!
Charlotte,
de andre har ret: Du skal nok klare det uden at tage paa, og selv om du evt. tager lidt paa til at starte med (jeg hoerer at det faktisk er i starten, man tager paa. - Selv tog jeg ogsaa paa, da jeg holdt op her sidste jul og indtil for en mdr.s tid siden, men jeg spiste ogsaa mere).
Jeg tror det er en midlertidig reaktion hos kroppen.
Men som sagt, du er her, saa du er bevidst om problematikken. ... ^L^,
Well, jeg holder nu op igen uanset!! ... Grr!
Charlotte,
de andre har ret: Du skal nok klare det uden at tage paa, og selv om du evt. tager lidt paa til at starte med (jeg hoerer at det faktisk er i starten, man tager paa. - Selv tog jeg ogsaa paa, da jeg holdt op her sidste jul og indtil for en mdr.s tid siden, men jeg spiste ogsaa mere).
Jeg tror det er en midlertidig reaktion hos kroppen.
Men som sagt, du er her, saa du er bevidst om problematikken. ... ^L^,
14 år5. juni 2010 kl. 15:29
Jeg er stoppet med at ryge og vil bruge madital som støtte til at undgå at vægten stiger i den forbindelse.
Man siger jo at ens forbrændig falder 20% når man stopper med at ryge. Skal jeg så indtage 20% færre kalorier end det madital anbefaler?
Venlig Hilsen Charlotte