#2 af annap (slettet)
Marias mandag
Du læser en tråd i debat > vægttabannap (slettet)
re: Marias mandag
Hej Maria
Hmmm. kokosmælk. Ikke så godt. I hvert fald ikke noget, du skal spise hver dag. Den findes i øvrigt også i en lightudgave, ganske udemærket, og knap så meget fedt. Jeg bruger den engang imellem, når det skal være fest og farver, thai mad o.lign.
Jeg bruger den måske 1 eller 2 gange om måneden, altså lightudgaven. Eeelsker kokosmælk. Og kokosnød i øvrigt. Men den skal man også være lidt varsom med, temmelig meget fedt, af den sunde slags naturligvis, men det sætter sig jo også.
Anna
Hmmm. kokosmælk. Ikke så godt. I hvert fald ikke noget, du skal spise hver dag. Den findes i øvrigt også i en lightudgave, ganske udemærket, og knap så meget fedt. Jeg bruger den engang imellem, når det skal være fest og farver, thai mad o.lign.
Jeg bruger den måske 1 eller 2 gange om måneden, altså lightudgaven. Eeelsker kokosmælk. Og kokosnød i øvrigt. Men den skal man også være lidt varsom med, temmelig meget fedt, af den sunde slags naturligvis, men det sætter sig jo også.
Anna
18 år27. marts 2006 kl. 22:37
Anonym
re: re: Marias mandag
ang fedt i kokos
Den fedt der er i kokusmælk svarer til animalsk fedt - det er en af de få undtagelser - det er altså ikke det sunde fedt, idet fedtet er umættet. Sorry
Den fedt der er i kokusmælk svarer til animalsk fedt - det er en af de få undtagelser - det er altså ikke det sunde fedt, idet fedtet er umættet. Sorry
18 år28. marts 2006 kl. 13:11
bruger slettet
re: re: re: Marias mandag
Jeg forstår ikke svaret fra anonym. Du skriver det ikke, er det sunde fedt som er i kokosmælk, idet det er umættet. Så vidt jeg har forstået udfra hvad jeg har læst både herinde og andre steder, er enkelt og flerumættet at foretrække frem for mættet. Så hvis kokosmælk er umættet, må det da lige præcis være godt. Eller er der noget jeg helt har misforstået?
18 år28. marts 2006 kl. 14:34
annap (slettet)
re: re: re: re: Marias mandag
Forstår heller ikke, at kokosmælk skulle være specielt usundt. Men det er meget fedt. Derfor er det heller ikke hver dag, jeg bruger det til f.eks. madlavning. Og kokosnød er der i hvert fald ikke noget i vejen med rent sundhedsmæssigt. Det er bare min mening.
Anna
Anna
18 år28. marts 2006 kl. 15:44
lomm (slettet)
re: re: re: re: Marias mandag
Du har ikke misforstaaet noget - Anonym maa have lavet en tastefejl da hun skrev umaettet. Kokos indeholder maettet fedt (= slemt). Umaettet fedt er sundt i begraensede maengder.
Citat fra diaetist.dk
"Der er også meget mættet fedt i hårde stege- eller bagemargariner (dem i papir), kokos (kokosmælk, kokosmel, kokosfedt) og i palmin eller friturefedt.
Transfedt er et andet meget skadeligt fedtstof, som via lovgivning nu er på vej væk fra maden. I dag kan du derfor let finde en plantemargarine, minarine eller flydende margarine uden transfedt. Med tiden vil indholdet af transfedt i fast-food og industrielt fremstillede snack-produkter også blive lavt, men de vil dog fortsat have et højt indhold af det mættede fedt.
Der er derfor ingen fare for, at du kommer til at spise for lidt af det usunde fedt. Kroppen tager direkte skade af for meget transfedt og det mættede fedt kan kroppen selv danne.
Umættet fedt er sundt og nødvendigt. Der findes to slags umættet fedt: Enkeltumættet fedt, som du især får fra raps- og olivenolie, nødder, mandler og avokado. Flerumættet fedt, som du især får fra solsikkeolie, vindruekerneolie, majsolie, tidselolie og fede fisk. Alle bløde plantemargariner og -minariner samt flydende margarine består af en blanding af disse sunde fedtstoffer."
---------
Mvh Lone
Citat fra diaetist.dk
"Der er også meget mættet fedt i hårde stege- eller bagemargariner (dem i papir), kokos (kokosmælk, kokosmel, kokosfedt) og i palmin eller friturefedt.
Transfedt er et andet meget skadeligt fedtstof, som via lovgivning nu er på vej væk fra maden. I dag kan du derfor let finde en plantemargarine, minarine eller flydende margarine uden transfedt. Med tiden vil indholdet af transfedt i fast-food og industrielt fremstillede snack-produkter også blive lavt, men de vil dog fortsat have et højt indhold af det mættede fedt.
Der er derfor ingen fare for, at du kommer til at spise for lidt af det usunde fedt. Kroppen tager direkte skade af for meget transfedt og det mættede fedt kan kroppen selv danne.
Umættet fedt er sundt og nødvendigt. Der findes to slags umættet fedt: Enkeltumættet fedt, som du især får fra raps- og olivenolie, nødder, mandler og avokado. Flerumættet fedt, som du især får fra solsikkeolie, vindruekerneolie, majsolie, tidselolie og fede fisk. Alle bløde plantemargariner og -minariner samt flydende margarine består af en blanding af disse sunde fedtstoffer."
---------
Mvh Lone
18 år28. marts 2006 kl. 15:44
annap (slettet)
re: re: re: re: re: Marias mandag
Okay. I har overbevist mig. Kokosnødder er ikke sunde. De ser sunde ud, de smager sundt, men de er det ikke. Et bevidst usundt valg så :-)
Tror sgu i øvrigt også, det er det eneste mættede fedt jeg får :-)
Anna
Tror sgu i øvrigt også, det er det eneste mættede fedt jeg får :-)
Anna
18 år28. marts 2006 kl. 16:20
I dag var det op på krikke igen...
Morgen: 1 dl. A38 med havregryn
Formiddag: 1 appelsin
Frokost: 1 stor portion grøntssagsuppe
Eftermiddag i bilen på vej hjem: fire gulerødder
Aften: wok med skaldyr og grøntsager OG kokosmælk...
(Det smagte så godt at jeg blev nødt til at tage to
gange -> dårlig samvittighed..
Er der nogle der ved noget om kokosmælk.. Hvor slemt er det at spise???
Jeg følger spændt med i tråden vedr. det sunde fedt, og håber at der snart kommer mere.
Hilsen Maria