#2 af barbie princess (slettet)
på den igen :-(
Du læser en tråd i debat > vægttabbarbie princess (slettet)
re: på den igen :-(
Jeg har næsten samme mål som dig, er 176 høj, og vejer pt. 69 kg. Jeg startede ud med at veje 75,5 kg, og lå på kanten til at overvægt. Jeg har altid været slank og spinkelt bygget, og vil derfor gerne ned på min idealvægt, som er 60 kg. Jeg synes de første 5-6 kilo er røget rimelig let, men nu er det som om min krop ikke rigtig vil af med resten. Jeg er ikke særlig fysisk aktiv, og må derfor få 1600 kcal om dagen.. Da vægttabet begyndte at gå i stå, har jeg prøvet at holde mig til ca 12-1300 kcal pr dag, for at sætte lidt skub i det.. Men synes ikke det har givet det resultat som det burde =(
Jeg er dog snart færdig med min eksamen, og har derfor meldt mig ind i fitness-center fra 5. juni. Glæder mig rigtig meget, og håber at vægttabet kommer i gang igen når jeg begynder at dyrke motion hver dag...
Jeg er dog snart færdig med min eksamen, og har derfor meldt mig ind i fitness-center fra 5. juni. Glæder mig rigtig meget, og håber at vægttabet kommer i gang igen når jeg begynder at dyrke motion hver dag...
14 år1. juni 2010 kl. 10:50
sqzee (slettet)
re: på den igen :-(
Jeg har også taget på. Jeg er gået fra "vægtvedligehold" af 57kg - ikke helt, den lå der bare længe, månedsvis, uden at rykke sig også selvom jeg "prøvede" at tabe mig.
Så var jeg tæt på 60 og så skulle der gøres noget! Men det har været svært og jeg har kun været omkring 58-59.
Så ja, på den igen. Det er ærgeligt men det skal jo gøres. Man må ikke lyve for sigselv. Jeg er heller ikke overvægtig, men jeg vil gerne være slank, tynd som jeg gerne vil være og jeg ved jeg kan så det er jo bare op på hesten, komme tilbage til de 57 og så mere end det ;)
Held og lykke til dig
Så var jeg tæt på 60 og så skulle der gøres noget! Men det har været svært og jeg har kun været omkring 58-59.
Så ja, på den igen. Det er ærgeligt men det skal jo gøres. Man må ikke lyve for sigselv. Jeg er heller ikke overvægtig, men jeg vil gerne være slank, tynd som jeg gerne vil være og jeg ved jeg kan så det er jo bare op på hesten, komme tilbage til de 57 og så mere end det ;)
Held og lykke til dig
14 år2. juni 2010 kl. 13:32
jennifer (slettet)
Statusrapport
Hej igen!
Jeg må bare lige opdatere - det går supergodt :-)
Denne første uge er gået rigtig godt, og jeg har tabt 2 kg! Har i gennemsnit indtaget lidt over 1600 kcal daglig, og har slet ikke været lækkersulten. Lidt småsulten nu og da, men ingen sukkertrang. Dejligt. Men det kræver nu lidt ekstra planlægning og indsats at få vejet og registreret alt man spiser...
Nu håber jeg så, at det kun tager en uge at tabe det sidste kg, så jeg kommer ned på 68. Mon ikke det går?
Vh Jennifer
Jeg må bare lige opdatere - det går supergodt :-)
Denne første uge er gået rigtig godt, og jeg har tabt 2 kg! Har i gennemsnit indtaget lidt over 1600 kcal daglig, og har slet ikke været lækkersulten. Lidt småsulten nu og da, men ingen sukkertrang. Dejligt. Men det kræver nu lidt ekstra planlægning og indsats at få vejet og registreret alt man spiser...
Nu håber jeg så, at det kun tager en uge at tabe det sidste kg, så jeg kommer ned på 68. Mon ikke det går?
Vh Jennifer
14 år9. juni 2010 kl. 14:45
jennifer (slettet)
til barbie princess
Måske kræver du for meget - det må naturligvis være svært for dig, at komme helt ned på 60 kg. Det giver jo en BMI på 19,37, hvilket betegnes som undervægt. Du kunne jo prøve at komme ned på 65, og se om ikke det er en vægt du kan leve med.
Jeg har i hvert fald været nødt til at justere min målvægt: Det er bare ikke realistisk for mig, at komme ned på min "ungdomsvægt", som også lå omkring de 60. Dengang var jeg ung, meget tynd og ikke særlig stærk. Nu, når jeg altså når 68, er jeg atletisk, stærk og slank. Og det føles godt. Og ser godt ud ;-)
Jeg har i hvert fald været nødt til at justere min målvægt: Det er bare ikke realistisk for mig, at komme ned på min "ungdomsvægt", som også lå omkring de 60. Dengang var jeg ung, meget tynd og ikke særlig stærk. Nu, når jeg altså når 68, er jeg atletisk, stærk og slank. Og det føles godt. Og ser godt ud ;-)
14 år9. juni 2010 kl. 14:52
lilja (slettet)
re: til barbie princess
Godt gået jennifer !!
14 år9. juni 2010 kl. 20:25
Hej allesammen, håber i kan trøste mig lidt her:
Øv. Jeg må indse det: jeg er lige nødt til at skifte fra "vedligehold" til "vægttab" et stykke tid. Har faktisk ligget flere kg over min max.vægt i flere måneder, men har slået det hen og håbet at det bare var et "naturligt udsving", hvad det så end er.
Lidt om mig selv: 177 høj, vejer pt. ca. 71 kg. Det er ikke overvægt, det ved jeg godt - men jeg har ikke tænkt mig at glide langsomt tilbage til overvægt. Derfor skal målvægten holdes! Den hedder mellem 66,0 og 68,9. Dvs. jeg har ikke været under 66,0 men hvis jeg kom det, skulle der straks være vægtøgning på dagsordenen. Mærkeligt nok har det ikke været nødvendigt :-)
Jeg har i meget lang tid ligget omkring 71,x og har så taget ca. 4 kg på. Men nu skal det være slut. Jeg er meget fysisk aktiv: små børn, aktiv på jobbet, løber meget, svømmer lidt. Så har tænkt mig at ligge på 1500-1800 kcal pr dag. (tænk hvor meget jeg må have indtaget for at tage på, med min højde og aktivitetsniveau :-0 gys!) Spiser generelt rimeligt sundt, men bare for meget af det hele. Og måske ryger der lidt for tit en kage oveni. Jeg æælsker mad :-)
Er der andre i min situation? Det er min erfaring, at det er SVÆRT at tabe sig, når man er så tæt på målvægten, så det ville være fint hvis vi kunne støtte hinanden her.
Hilsner fra Jennifer