#1 af solen66 (slettet)
Dum dag
Du læser en tråd i debat > vægttabsolen66 (slettet)
Dum dag
Alså hvorfor er det bare sådan at jeg ikke spiser men ÆDER hele tiden? har været på kursus i dag og der var den lækreste buffet, og det er jo lækkert når man som mig har det brune bælte i Ta selv bord. Åd så knapperne sprang. Nå men tænkte jeg det fitness center jeg nu engang meldte mig ind i for 2 måneder siden, måtte da lige have et besøg, og ja jeg var på løbebåndet i 1, 40 time og forbrændte knap 500 kalorier. Godt så, hjem og spise lidt fornuftigt mad, men SÅ skete det. Manden kørte en tur, og så sprang jeg på en halv plade chokolade, og så var den motion på 1, 40 time jo ligsom spildt. Jeg store idiot. Jeg startede med at veje 76 kilo for to år siden, tabte mig lidt og tog det hele på igen. Nå men så tabte jeg 11 kilo, og alle sagde bare at det var rigtigt flot, og ja nu vejer jeg 72 kilo igen. Den satans motivation. Hvad gør jeg?? Mangler mange gode råd og støtte. Jeg spiser meget sundt på mit arbejde og også til morgen og aften.
14 år31. maj 2010 kl. 19:30
lynx (slettet)
re: Dum dag
Start med at lade være med at købe usunde sager!! :) Det er et spørgsmål om selvbeherskelse/selvdisciplin, og det kan nok være svært, men du har nok erfaring indenfor området når du har gennemført et vægttab på 11 kg.
Tænk på, hvad du gjorde sidste gang! :) Du må jo vide, hvordan man lader det ligge og stopper, før man spiser sig mere end mæt.
Held og lykke. ;)
Tænk på, hvad du gjorde sidste gang! :) Du må jo vide, hvordan man lader det ligge og stopper, før man spiser sig mere end mæt.
Held og lykke. ;)
14 år31. maj 2010 kl. 20:49
bruger slettet
Har du undersøgt om det er en bestemt følelse der får dig til at "trøstespise"... Har det været en dag, hvor du har følt dig "mindre værd" .. har du følt dig "ensom"... eller ...
Jeg har opdaget at når jeg ikke tør mærke efter hvad jeg EGENTLIG føler.. ja så kaster jeg mig over god mad, slik, vin eller noget i den retning. I Gode perioder kan jeg stoppe mig selv og spørge om jeg EGENTLIG er sulten og har BRUG for det .. Men på dårlige dage ... tja.. der har jeg den tvivllsomme ære af at efterrationalisere.
En ting har jeg dog opdaget. Man må ALDRIG være hård ved sig selv når man er faldet i. Det er OK at falde i .. Ikke hver dag. Men at skælde sig selv ud og føle sig endnu mindre værd pga det ... ja det holder bare ikke.
Nu er idag som den er. Heldigvis får du en helt ny chance imorgen. En hel ny dag.
Må også sige at - hvis JEG havde løbet 1,4 timer på løbebånd ville aftensmad heller ikke være nok for mig. Har du mærket efter om du ikke bare var mere sulten?? Et stk rugbrød med tomat eller lign kan jo også gøre en del?? ...
Held og lykke imorgen. Jeg er sikker på at du kan holde dig på "måtten"... bare sørg for at blive mæt af "rigtig" mad.. så er det nemmere at sige nej til fristelserne...
Jeg har opdaget at når jeg ikke tør mærke efter hvad jeg EGENTLIG føler.. ja så kaster jeg mig over god mad, slik, vin eller noget i den retning. I Gode perioder kan jeg stoppe mig selv og spørge om jeg EGENTLIG er sulten og har BRUG for det .. Men på dårlige dage ... tja.. der har jeg den tvivllsomme ære af at efterrationalisere.
En ting har jeg dog opdaget. Man må ALDRIG være hård ved sig selv når man er faldet i. Det er OK at falde i .. Ikke hver dag. Men at skælde sig selv ud og føle sig endnu mindre værd pga det ... ja det holder bare ikke.
Nu er idag som den er. Heldigvis får du en helt ny chance imorgen. En hel ny dag.
Må også sige at - hvis JEG havde løbet 1,4 timer på løbebånd ville aftensmad heller ikke være nok for mig. Har du mærket efter om du ikke bare var mere sulten?? Et stk rugbrød med tomat eller lign kan jo også gøre en del?? ...
Held og lykke imorgen. Jeg er sikker på at du kan holde dig på "måtten"... bare sørg for at blive mæt af "rigtig" mad.. så er det nemmere at sige nej til fristelserne...
14 år31. maj 2010 kl. 22:58
Piveskid
Jeg har mest lyst til søde sager om aftenen.. For ikke at "hoppe i" erstatter jeg trangen med en skål frisk frugt med en lille klat fløde samt revet mørk chokolade. På den måde benægter jeg ikke mig selv at få dessert - det er bare en sund én af slagsen i stedet for. Og det virker..
14 år3. juni 2010 kl. 00:12
lilja (slettet)
Op til menstruation har jeg som oftest 1 enkelt dag, hvor jeg bare kan spise KONSTANT - måske er det sådan noget, der gør sig gældende ?
14 år3. juni 2010 kl. 21:09
SiriS (slettet)
Kan godt genkende det!
Det et mønster hos dig og mange andre, og mønstre er rigtigt svære at forandre. Det kan lade sig gøre med en aktiv, bevidst indsats, og store portioner tålmodighed og støtte.
Prøv at skrive dit indledende spørgsmål som overskrift på et blankt stykke papir og beslut dig for at skrive 20 grunde, dybsindige og dumme mellem hinanden. Kig på dem. Find de 4 vigtigste. Beslut dig for at gøre noget med/ ved dem. Måske bare at læse dem igen ofte, så du kender svaret med din bevidste del af hjernen.
Det et mønster hos dig og mange andre, og mønstre er rigtigt svære at forandre. Det kan lade sig gøre med en aktiv, bevidst indsats, og store portioner tålmodighed og støtte.
Prøv at skrive dit indledende spørgsmål som overskrift på et blankt stykke papir og beslut dig for at skrive 20 grunde, dybsindige og dumme mellem hinanden. Kig på dem. Find de 4 vigtigste. Beslut dig for at gøre noget med/ ved dem. Måske bare at læse dem igen ofte, så du kender svaret med din bevidste del af hjernen.
14 år4. juni 2010 kl. 01:03