#2 af Foss (slettet)
Sødemiddel
Du læser en tråd i debat > vægttabFoss (slettet)
re: Sødemiddel
Jeg syntes det lyder meget fornuftigt. Du burde blive mæt af den morgenmad. Og når man er mæt faldet man ikke så nemt i.
Hvad angår sødemiddeler, vil jeg ikke tage det så tungt. Der skal ikke så meget til, før det smager godt.
Spiser du så ddv mængder, eller hvad du syntes er passende ?
Hvad angår sødemiddeler, vil jeg ikke tage det så tungt. Der skal ikke så meget til, før det smager godt.
Spiser du så ddv mængder, eller hvad du syntes er passende ?
14 år29. maj 2010 kl. 19:31
Noire (slettet)
EU har en ret stram lov ang. tilsætningsstoffer i vores mad og jeg tror nu ikke at de ville tillade det, hvis det var desideret farligt.
syntes også at man skal huske på hvor farligt sukker også er, inden at man bliver skræmt helt væk fra sødemiddler.
Det siger vel sig selv at det ikke er det bedste valg for ens krop at putte nogen former for kemikalier i den, men hvis valget står mellem sødemiddler eller sukker, vælger jeg selv sødemiddler. Om ikke andet så bare fordi de ikke indholder kalorier.
Ved ikke rigtigt om det direkte giver svar på noget, men det var lige mine tanker om det :)
syntes også at man skal huske på hvor farligt sukker også er, inden at man bliver skræmt helt væk fra sødemiddler.
Det siger vel sig selv at det ikke er det bedste valg for ens krop at putte nogen former for kemikalier i den, men hvis valget står mellem sødemiddler eller sukker, vælger jeg selv sødemiddler. Om ikke andet så bare fordi de ikke indholder kalorier.
Ved ikke rigtigt om det direkte giver svar på noget, men det var lige mine tanker om det :)
14 år29. maj 2010 kl. 19:53
bruger slettet
Jeg er så lidt modsat alle andre. Langt de fleste sødemidler er ren kemi, og selv om de fleste hver for sig er godkendte, er der jo ingen der ved hvordan kroppen reagerer på længere sigt, når skidtet bliver blandet sammen med diverse tilsætningsstoffer.
Jeg tænker at sukker trods alt er naturligt udvundet af sukkerroen, og dermed er naturlig for kroppen at indtage frem for ren kemi.
Jeg er mest til ren mad, så vil til hver en tid hellere indtage sukker end sødemidler...lige i øjeblikket forsøger jeg dog at undgå begge dele :-)
Vh Karin
Jeg tænker at sukker trods alt er naturligt udvundet af sukkerroen, og dermed er naturlig for kroppen at indtage frem for ren kemi.
Jeg er mest til ren mad, så vil til hver en tid hellere indtage sukker end sødemidler...lige i øjeblikket forsøger jeg dog at undgå begge dele :-)
Vh Karin
14 år30. maj 2010 kl. 09:29
fitoholic (slettet)
Tak for alle jeres svar :) Blev mere og mere forvirret i går, da jeg skrev indlægget men kan sagtens se det fra begge vinkler. Tror jeg vil prøve med en pause væk fra sødemidlet og så se hvad der sker :b
14 år30. maj 2010 kl. 21:43
fitoholic (slettet)
Glemte lige at svare på spørgsmålet :) Jeg spiser ikke rigtig længere efter DDV's principper, men mere efter mit hoved dvs. masser af frugt og grøntsager. Jeg lever efter min mening rigtig sundt og så dyrker jeg en masse fitness på hold, og dermed får jeg opbygget flere muskler som kan forbrænde mere fedt :)
14 år30. maj 2010 kl. 21:45
Jeg har i sin tid været på vægtkonsulenterne, hvor de introducerede mig til forskllige slags sødemidler. Dette har jeg taget til mig, og spiser hver dag til morgenmad en skål youghurt med frugt og en portion havregrød med kanel og sødemiddel. Er det så usundt som det bliver diskuteret her i forummet? Jeg spiser stortset ikke sødt udover frugt og sødemiddel, og da der ingen kalorier i burde det da ikke være noget problem, eller er det ?
Håber meget på nogle gode svar, da jeg er meget i tvivl omkring dette :D