#2 af lilja (slettet)
Alternativ til sukker
Du læser en tråd i debat > vægttablilja (slettet)
re: Alternativ til sukker
Ellers er sukrin faktisk endnu bedre end birkesød, da den hverken påvirker blodsukkeret eller indeholder kalorier. Kan også købes i helsekostbutikker. Også dyr, men hvis man kun bruger den i begrænset omfang går det an. Hvis man går sukkerfri mener jeg også det er en del af konceptet, at vænne kroppen til mindre søde vaner i det hele taget, så til trods for at jeg har både sukrin og birkesød stående, er det i meget begrænset omfang de bruges. Jeg kan mærke, at min smagssans har ændret sig, så ting, der før føltes lidt søde nu føles meget søde.
14 år29. maj 2010 kl. 05:33
bruger slettet
ja det er sjovt som ens smagsløg ændres når man holder sig fra sukker. Så kan selv æble og appelsinjuice virke ALT for sød.
En overgang drak jeg KUN grapejuice når jeg en ENKELT gang imellem drikker den slags og når jeg så blev præcenteret for Æble eller appelsinjuice... føjjj det var SØDT... hi hi.
En overgang drak jeg KUN grapejuice når jeg en ENKELT gang imellem drikker den slags og når jeg så blev præcenteret for Æble eller appelsinjuice... føjjj det var SØDT... hi hi.
14 år31. maj 2010 kl. 23:03
lilja (slettet)
Ja det er faktisk helt vildt hvor meget sukker vi har vænnet os til at der an være i madvarer. Tænk i USA søder de vidst endda mælk med sukker ???
14 år1. juni 2010 kl. 07:30
bruger slettet
addd ... sukker i mælk
14 år1. juni 2010 kl. 21:46
Ywon (slettet)
At undvaere sukker helt vil medfoere, at man faar en periode med "abstinenser".
Den forste tid uden sukker havde jeg svaert ved at foele mig maet, uanset hvad jeg spiste, og det var som om min mave ikke rigtigt ville "vide af" maden.
Men efter en 14 dages tid hvor jeg holdt ud, begyndte jeg at se forandringer, og nu gaar det fint.
Der er blot det ved det, at saa snart jeg spiser noget med sukker igen, saa er den gamle laekkersult tilbage, saa jeg forsoeger at undgaa det.
Naar alt kommer til alt behoever kroppen jo ikke rafineret sukker. Druesukker er glimrende, og det findes naturligt i bla. frugt.
Held og lykke med det! :-)
Den forste tid uden sukker havde jeg svaert ved at foele mig maet, uanset hvad jeg spiste, og det var som om min mave ikke rigtigt ville "vide af" maden.
Men efter en 14 dages tid hvor jeg holdt ud, begyndte jeg at se forandringer, og nu gaar det fint.
Der er blot det ved det, at saa snart jeg spiser noget med sukker igen, saa er den gamle laekkersult tilbage, saa jeg forsoeger at undgaa det.
Naar alt kommer til alt behoever kroppen jo ikke rafineret sukker. Druesukker er glimrende, og det findes naturligt i bla. frugt.
Held og lykke med det! :-)
14 år3. juni 2010 kl. 04:10
Ywon (slettet)
Lilja,
i USA KAN man koebe maelk og andre ting som er soedede, det er helt op til een selv.
Generelt har de mange flere variationer i kost og hvad der er muligt at koebe end danskerne har, hvilket i sig selv er en god ting efter min mening. Jeg har lidt problemer med de faa valgmuligheder vi har i Danmark, hvis jeg skal vaere aerlig, og ikke mindst naar man ikke er paa "faerdige-og-soedede-varer-vognen".
Men ja, man kan da faa soedet maelk i USA. ^^
i USA KAN man koebe maelk og andre ting som er soedede, det er helt op til een selv.
Generelt har de mange flere variationer i kost og hvad der er muligt at koebe end danskerne har, hvilket i sig selv er en god ting efter min mening. Jeg har lidt problemer med de faa valgmuligheder vi har i Danmark, hvis jeg skal vaere aerlig, og ikke mindst naar man ikke er paa "faerdige-og-soedede-varer-vognen".
Men ja, man kan da faa soedet maelk i USA. ^^
14 år3. juni 2010 kl. 04:14
SiriS (slettet)
Blodsukkeret kan godt tage en rutshetur med frugtsukker såvel som raffineret sukker. Spis som en sukkersyg, tjeck GI, og jeg tænker at det kan være en idé at spise nødder til meget sød frugt, da fedtet sinker optagelsen af og holder sukkerbalancen mere stabil.
14 år4. juni 2010 kl. 00:38
Derfor har jeg fundet et godt alternativ, Det hedder Birke-sød og er et naturligt stof udvundet fra birkebark .. (mener jeg). Fordelen ved det er at det ikke påvirker blodsukkeret. På den måde kan det være godt i f.eks. smoothies osv...
Bare et forlag...
Birkesød kan købes i de fleste helsekostforretninger. Er lidt dyrt men BESTEMT pengene værd