kcal. regnskab

Du læser en tråd i debat > vægttab

kcal. regnskab
Dav igen :)
Jeg er blevet sk*de god til det med at finde den rigtige vægt på de forskellige ting *skulderklap*.
Men.. Når man så kan se man fx kan spise 300 kcal mere dén dag, og stadig nå sit mål. Spiser i så de 300 kcal hvis i har lyst til noget om aften? Jeg har gjort det i dag, men med lidt dårlig samvittighed..
14 år26. maj 2010 kl. 21:52
re: kcal. regnskab
Jeg ved det ikke helt endnu - da jeg stadig er ny herinde. Men jeg må indrømme at jeg var inde at kigge på hvad der var "til gode" inden jeg fandt en pakke abrikoser frem. Utroligt så fokuseret man bliver...

Plejer du ikke at spise op til det du må??? ...
Synes ikke du skal have dårlig samvittighed. Vi skal også huske at leve.

Spis op til niveauet hvis du er sulten og ellers nyd overskuddet...
14 år26. maj 2010 kl. 22:00
Jeg har enkelte dage ikke spist op til mit max,, men må konstatere, at det giver træthed. Kroppen har brug for en vis mængde kalorier for at fungere og så må man bare forsøge at fylde den med de "rigtige" kalorier, Jeg har det bedst med at spise lidt natmad, men det er tit frugt eller A38 med frugt, så det er mad med næring.
14 år26. maj 2010 kl. 22:04
Nogen gange. Men for tiden har jeg sat mig et ret skrapt mål, så der er ikke noget at rutte med. (Faktisk er målet for højt, jeg får sur smiley hver dag, men det er alligevel ansporende, og der er kun få kalorier til forskel).
14 år26. maj 2010 kl. 22:13
Jeg må smide den dårlige samvittighed væk.. :)
Og når jeg har yderligere underskud uden at være sulten går det jo bare lidt hurtigere med at tabe sig, så det jo rart!
14 år27. maj 2010 kl. 08:07
Måske kan du gå efter, at hvis du er sulten er det (sikkert) fordi kroppen mangler noget mad.

Du kan jo så kigge på, om du skal spise anderledes, sådan at du kan spise mere, men af madvarer der har et meget lavt kalorieindhold. Såkommer der også mere mad ned i maven, men uden at kalorieindtaget er forøget af den grund.

Personligt synes jeg det er noget skidt at være sulten. Tror ikke det er meningen at vi skal gå rundt og være sultne uden grund, så hvis du er mæt på trods af at du stadig har 300 kcal tilbage, så er det sikkert fint nok ikke at spise mere, men er du sulten så und dig selv at spise. De kcal du snakker om, er trods alt tilladt eftersom de jo er en del af dit regnskab og det mål du har sat dig.

14 år27. maj 2010 kl. 10:35
I starten havde jeg det også sådan, at jeg skulle spise alle de kalorier der var tilladt, og hvis der var lidt kalorier til overs om aften, så ledte jeg alle skabe igennem for at finde noget lækkert der indeholdte præcis de kalorier..
Men efterhånden er det blevet lidt en konkurrence med mig selv om jeg kan lade være.. Mit kalorieindtag skal ligge på max 1700 om dagen for at jeg taber mig, men prøver at holde den på 1200-1500. Jeg oplever at hvis jeg så føler jeg har spist rigtig forkert en dag, når jeg så taster det ind, svarer det til ca. 1700-1900 kcal..og så har man ikke så dårlig samvittighed alligevel, da man jo ved at man ikke spiste så meget de andre dage, og derfor har lidt "til gode".
14 år27. maj 2010 kl. 12:20
Jeg forstår hvad du mener barbie.
Jeg må være super god generelt, og så "synde" lidt til tider fordi man jo faktisk har lidt til gode :)
14 år27. maj 2010 kl. 16:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });