#2 af Maus (slettet)
2 kg på 6 timer
Du læser en tråd i debat > vægttabMaus (slettet)
re: 2 kg på 6 timer
Bare rolig:) Du kan ikke "regne" med din vægt i løbet af dagen - der skere væskeforskydninger i kroppen mm., så de +2kg skal du ikke være bange for!
Det bedste er at veje sig én gang om ugen, om morgenen (uden tøj på og efter man har været på toilet)
Så får man et resultat man kan arbejde med:)
Det bedste er at veje sig én gang om ugen, om morgenen (uden tøj på og efter man har været på toilet)
Så får man et resultat man kan arbejde med:)
14 år20. maj 2010 kl. 15:23
bruger slettet
Jeg ville tro at din vægt vejer forkert, måske har du stillet den anderledes end du plejer? Nogle gange skal man lige aflæse vægten 3 gange for at se om der er afvigelser i resultatet.
14 år20. maj 2010 kl. 16:49
Superlakridsen (slettet)
enig med Nemiu..
Er oss sket med for mig xD Det havde været jul og jeg kunne mærke jeg havde fået julesul..
Inden jul vejede jeg 48,3 eller sådan noget..
Så træder jeg op ¨på vægten efter jul og så står den på 45,1 kg.
Og det kunne simpelthen bare ikke passe! Så jeg stilte mig op igen og der sagde den 46,7. Hvilket heller ikke rigtig gav så meget mening indtil jeg fandt ud af det var muskler jeg havde mistet i løbet af juleferien :(
Er oss sket med for mig xD Det havde været jul og jeg kunne mærke jeg havde fået julesul..
Inden jul vejede jeg 48,3 eller sådan noget..
Så træder jeg op ¨på vægten efter jul og så står den på 45,1 kg.
Og det kunne simpelthen bare ikke passe! Så jeg stilte mig op igen og der sagde den 46,7. Hvilket heller ikke rigtig gav så meget mening indtil jeg fandt ud af det var muskler jeg havde mistet i løbet af juleferien :(
14 år20. maj 2010 kl. 18:50
Ywon (slettet)
Umiddelbart taenkte jeg det samme som du og Nemiu, nemlig at det var vaegten der viste forkert. Men proev og se i de kommende dage om din vaegt forbliver som den var her til eftermiddag.
.......
Superlakrids,
... det var da temmelig megen muskelmasse der forsvandt paa saa kort tid!?
.......
Superlakrids,
... det var da temmelig megen muskelmasse der forsvandt paa saa kort tid!?
14 år26. maj 2010 kl. 15:26
amazone (slettet)
Fysisk aktivitet / stress kan give vægtøgning.
For mange år siden var jeg gift med en mand med en normalvægt på ca 140 kg. Når han kom hjem fra 12-timers vagt, kunne han veje 3-4 kg mere, end da han tog af sted, og der var ingen tvivl om, at hans krop var fyldt med ekstra væske, så huden næsten var spændt ud.
Tilsvarende kunne jeg massere ham, især ben og underkrop (orkede ikke altid hele den store krop), og det kunne medføre et vægttab på 1½-2 kg indenfor et par timer.
Så man skal som andre skriver ikke veje sig flere gange om dage, men en gang om ugen på fast tidspunkt.
For mange år siden var jeg gift med en mand med en normalvægt på ca 140 kg. Når han kom hjem fra 12-timers vagt, kunne han veje 3-4 kg mere, end da han tog af sted, og der var ingen tvivl om, at hans krop var fyldt med ekstra væske, så huden næsten var spændt ud.
Tilsvarende kunne jeg massere ham, især ben og underkrop (orkede ikke altid hele den store krop), og det kunne medføre et vægttab på 1½-2 kg indenfor et par timer.
Så man skal som andre skriver ikke veje sig flere gange om dage, men en gang om ugen på fast tidspunkt.
14 år15. juni 2010 kl. 09:37
jeg vejede mig n jeg her til morgen som jeg plejer, først inden jeg havde været på toilettet..
så efter og begge gange sagde den det samme :)
jeg spiste et stykke mørkt rugbrød med pålæg og drak vand.. i skolen spiste jeg to små gulerødder og drak et glas vand..
nu er jeg så kommet hjem og trådte for sjov op på vægten for at se om der var sket ændringer.. (havde været på toilettet og havde lige så meget tøj på som imorges)
og til min store overaskelse havde jeg taget 2 kg på åbenbart.. og det er altså kun 6 timer siden og har ikke inddtaget mere end det jeg lige skrevet..
hvordan i alverden kan det være ö