Gravid :o)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Gravid :o)
Jeg er i den lykkelige situation at jeg er blevet gravid for anden gang :o)

Jeg var jo egentlig i gang med at tabe mig manglede kun omkring 6 kg før at jeg var helt tilfreds. Nu skal det jo så til at gå den anden vej igen :o)

Min BMI ligger på omkring 22,5 det vil sige at jeg er normalvægtig, men jeg vil gerne fortsætte med at omdanne de sidste deller til muskler og spise sundt og grønt. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man gør det, så det er hensigtsmæssigt i forhold til graviditeten og hvor meget vægten skal forøges i løbet af det første trimester?

Med venlig hilsen Anna
14 år18. maj 2010 kl. 21:54
re: Gravid :o)
TILLYKKE.

Jeg mener at programmet her kan tage højde for en graviditet. Du skal bare på din profil taste ind at du er gravid. Så kan du fortsætte dit vægttab (eller holde vægten) og sørge for at du får de nødvendige grøntsager osv også.

Men snak da også med din læge om dine planer. Du er jo som du selv siger ikke overvægtig. Med en smule sund fornuft under din graviditet får du ikke ekstra kilo at slås med efter graviditeten :-)
14 år19. maj 2010 kl. 08:07
Prøv at læse det her (et forældet link til sst.dk er blevet fjernet)
14 år19. maj 2010 kl. 08:15
Stort tillykke med det :) Jeg ved ikke noget som vægttab og graviditet, men jeg vil bare lige sige at hvis du gerne vil have det sidste fedt til at blive til muskler istedet så skal du ikke regne med et vægttab da muskler vjeer mere end fedt...
14 år19. maj 2010 kl. 08:27
Tillykke med den lille på vej :)
Jeg har ikke nogen gode råd, men ville ikke smutte fra tråden uden at sige tillykke med en så glædelig begivenhed !
14 år19. maj 2010 kl. 08:58
Tak for alle jeres lykønskninger :o)

Desværre kan madital programmet til graviditet ikke benyttes endnu, der står blot på min side at man vil kunne bruge det senere og at gravide forbrænder mere end ellers.

Pjecen fra sundhedsstyrelsen ser rigtig god ud tak for den rdrd :o)

Jeg regner ikke med at se noget vægttab foreløbig, den første måned stod vægten mere eller mindre stille og nu har jeg cirka taget 1 kg på. Måske kan jeg tage omkredsen af lår og overarme så længe jeg har ødem...
14 år19. maj 2010 kl. 21:58
Prøv også at se denne her: translate.google.dk

Jeg fik forresten ikke sagt tillykke. Bare det var mig, der skulle have en lille bebs:-)
14 år20. maj 2010 kl. 09:16
Tillykke med graviditeten :-)

Så vidt jeg ved, anbefales det at man som gravid ikke taber sig, men prøver på at holde vægten - så det så at sige kun er babyen, der tager på. Når det kun er seks kilo, du mangler for at være tilfreds, skal du jo nok ikke køre den strategi hele graviditeten. Jeg holdt vægten de første fire måneder, og derefter kom kiloerne lige så stille på. Men det skulle de også gerne, når jeg venter tvillinger, og jeg i forvejen var normalvægtig ;-)

Jeg har målt mig om låret igennem graviditeten, og her cirka en uge før jeg er i mål, er de blevet 1-2 cm tykkere. Det er ok, synes jeg, der skal jo også være noget, der kan ammes væk. Jeg skulle sørme da have tænkt på, at man også kan måle arme, god idé :-)

Jeg mener ikke, at det er ret meget, man skal tage på de første tre måneder af graviditeten, men har glemt det - tiden går lynhurtigt nogle gange :-)

mvh. tina

14 år24. maj 2010 kl. 00:48
Hov forresten, så har jeg brugt madital igennem hele graviditeten, og det har hjulpet mig en del, synes jeg. Først havde jeg et mål om at holde fast i vægten (der var lige noget hormon-tam-tam, der havde sat nogle ekstra kilo fast på mig).

Derefter fandt jeg ud af, hvor meget man normalt tager på i en tvillingegraviditet, og så lavede jeg et mål på det. Eneste problem har været, at målet var så langsigtet, at da det havde kørt i et par måneder, kunne jeg ikke hente resultatet for hele perioden - der var for mange data, der skulle hentes. Så i stedet bruger jeg "4 uger tilbage", og det virker også fint.

Jeg har haft rigtig meget brug for at kaloriestyre, da jeg ved, at min mor tog 30+ kilo på i sin første graviditet og aldrig smed dem igen. Man siger jo at døtre ligner mødre, og jeg var rædselsslagen for, at det skulle ske for mig. Det har hjulpet mig meget at kunne følge slagets gange dag for dag :-)

mvh. tina
14 år24. maj 2010 kl. 00:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });