Marias onsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab

Marias onsdag
Her er lidt om hvad jeg har indtaget idag:
Morgen A38 med havregryn
Formiddag Ananas, melon og appelsin
Frokost Grøntsagssuppe
Eftermiddag 4 gulerødder
Aften 1½ stk. fisk med lidt fyldt pasta, broccoliblanding og cherrytomater
1 lille stk. æblekage til fødselsdag.
Har drukket ca. 2 liter vand og to glas faxe kondi light + div. kaffe og the
(Ups, en håndfuld bolcher under bolcheproduktion....)
Gået en tur på 40 min. med hunden.

Til trods for at jeg har været meget standhaftig i denne uge, ser det ikke ud til at jeg har tabt mig særlig meget (Det er dog først min vejning på fredag der gælder).. Jeg har vendt det med min veninde, og hun taber sig heller ikke når hun har sin menstruation. Er det noget I andre kvindfolk herinde også kender til? HVorfor er det sådan.. Ophober kroppen mere væske lige i den periode?

Tak for alle jeres gode kommentarer på mit indlæg i går..
Jeg er begyndt at fokusere meget på mine tanker, og imorgen tidlig vil jeg sige "hold kæft hvor ser jeg godt ud, bare tænk hvor lækker jeg bliver når jeg er slank"
Det er forresten en fed følelse når man kan passe et par gamle bukser.. Det styrker også tankerne big time.
Og idag da en af mine klienter spurgte om jeg ikke havde tabt mig, for min røv så sgu noget mindre ud... Fedt at kunne sige: jo, det har jeg, 15 kg!!! Det styrker selvtilliden og giver lyst til mere!
God aften.

Maria
18 år22. marts 2006 kl. 21:37
re: Marias onsdag
Hej! Ja, det er rigtig fedt når folk kommenterer vægttab! Mht mens og vægttab, så undgår jeg helt vægten i den periode. Det er selvfølgelig forskelligt fra kvinde til kvinde, men jeg kan bare mærke på størrelsen og følelsen i maven i den uge at der må være noget der tunger på vægten. Og jo, man ophober væske i den periode. Der sker jo en masse processer i kroppen, så no wonder!
18 år22. marts 2006 kl. 22:04
hejsa

ja jeg gør, jeg kan aftisk veje helt op til 2 kg mere i den uge. så det kan jo godt være derfor

Hilsen Rikke
18 år22. marts 2006 kl. 23:05
re: re: Marias onsdag
ja det er vist almindelig kendt at man samler væske op til /under menses, og derfor vejer mere, en hos mig er der sket et eller ande her på det sidste. Jeg giver min alder skylden. 48 år og nok ved at være i overgangsalderen. Den dag jeg får menses er snart den eneste dag hvor min vægt går ned og så holder den sig til næste gang. Underligt. Er der andre i min aldersklasse der har lignende erfaringer?
18 år22. marts 2006 kl. 23:25
Der er rigtig mange der "holder" på væske både lige op til og under. Det er helt normalt.

Hvis du har een fast vejedag i ugen, kan det måske være en idé at gemme egen vægt væk? Tit lader vi os styre utroligt meget af hvad vægtens tal siger. Og man kan nemt veje sig flere gange i løbet af den dag og blive i dårlig humør af det.

:-)

Held og lykke med at blive en slank sild.
18 år23. marts 2006 kl. 07:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });