#2 af FruT (slettet)
Justeret mål
Du læser en tråd i debat > vægttabFruT (slettet)
re: Justeret mål
Hej tangplante.
Jeg synes da stadig du er sej til trods for, at du "kun" har tabt et kg! Hellere at det er tabt end det fx var et kilo du havde taget på. Der kan godt være plads til et enkelt stykke kage, men så må du nok prioritere anderledes.
Jeg synes, at det er rigtigt godt at du sætter mere tid af, til at nå dit mål. Det kunne være en rigtig god idé at sætte nogle små delmål frem til de endelige 17 kg. Det skal være realistisk, ellers får vi for mange nedture.
Op med humøret igen.
Jeg synes da stadig du er sej til trods for, at du "kun" har tabt et kg! Hellere at det er tabt end det fx var et kilo du havde taget på. Der kan godt være plads til et enkelt stykke kage, men så må du nok prioritere anderledes.
Jeg synes, at det er rigtigt godt at du sætter mere tid af, til at nå dit mål. Det kunne være en rigtig god idé at sætte nogle små delmål frem til de endelige 17 kg. Det skal være realistisk, ellers får vi for mange nedture.
Op med humøret igen.
18 år22. marts 2006 kl. 09:48
Asta Elise (slettet)
Mit mål ligger også langt ude i fremtiden. Lige nu kan jeg se på maditals vægtgraf at jeg har tabt lidt mere end planlagt og det er da opmuntrende.
Jeg synes også, at du med god grund kan være stolt af dit ene kilo. Min fornemmelse er, at for at føle sig godt tilpas skal man have omkring et kilo mad om dagen. Det betyder at havregrød, grøntsager, frugt og rugbrød er gode ting at fylde på med. For at få plads til et stykke kage i kalorieregnskabet (Jeg vil foreslå at satse på 1500 kalorier om dagen), må man erstatte lidt af den almindelig mad med grøntsager - måske kun to halve og noget mere grønt til frokost - eller en lille portion aftensmad og en god skål råkost.
Hilsen - og held og lykke fortsat
Asta Elise
Jeg synes også, at du med god grund kan være stolt af dit ene kilo. Min fornemmelse er, at for at føle sig godt tilpas skal man have omkring et kilo mad om dagen. Det betyder at havregrød, grøntsager, frugt og rugbrød er gode ting at fylde på med. For at få plads til et stykke kage i kalorieregnskabet (Jeg vil foreslå at satse på 1500 kalorier om dagen), må man erstatte lidt af den almindelig mad med grøntsager - måske kun to halve og noget mere grønt til frokost - eller en lille portion aftensmad og en god skål råkost.
Hilsen - og held og lykke fortsat
Asta Elise
18 år22. marts 2006 kl. 13:42
skatterpatter (slettet)
nu kan man måske også lige overveje, at mange af dem der taber virkelig meget over fx 1 år, måske er en del større end dig? (jeg aner ik hvor stor du er) men altså jo flere kg du har for meget, jo mer overskydende er der at tage af.. det er jo klart at hvis du kun vejer fx 70kg, så er det jo sindssygt hårdt at tabe 17 kg.
men jeg synes det er et flot og overskueligt mål ellers. og synes bestemt det lyder som om du har indset, hvordan du skal gribe situationen an, og så er man jo godt påvej! held og lykke!
men jeg synes det er et flot og overskueligt mål ellers. og synes bestemt det lyder som om du har indset, hvordan du skal gribe situationen an, og så er man jo godt påvej! held og lykke!
18 år24. marts 2006 kl. 07:58
Jeg tror jeg gik og troede at jeg kunne tabe et kg om ugen og stadig spise et stykke kage osv. når jeg var til fødselsdag. Det tror jeg ikke man kan, når man ikke rigtig kan dyrke motion, som jeg.
Så nu har jeg sat mig et mere langsigtet mål: 17 kg. inden d. 1/12.
Jeg er ellers meget fascineret af dem, der smider 40 kg på et år, men det er sikkert også bedre for mig at få mine nye vaner langsomt ind...
Nå, jeg vil ud til havregrøden :-)