#2 af DBK (slettet)
Ædeflip
Du læser en tråd i debat > vægttabDBK (slettet)
re: Ædeflip
Det er nok fordi du har holdt dig 100% fra det.
Ingen af de ting burde indgå i en kost overhovedet, men er jo ret "normalt".
Hvis jeg var dig ville jeg ikke forbyde mig selv det. Så kaster jeg mig selv over de ting jeg har forbudt. Lidt med måde.
Når har du holdt SÅ lang tid uden det overhovedet, at du i hvert fald ikke kan være afhængig fysisk af det længere..
Men håber det går fremover :)
Ingen af de ting burde indgå i en kost overhovedet, men er jo ret "normalt".
Hvis jeg var dig ville jeg ikke forbyde mig selv det. Så kaster jeg mig selv over de ting jeg har forbudt. Lidt med måde.
Når har du holdt SÅ lang tid uden det overhovedet, at du i hvert fald ikke kan være afhængig fysisk af det længere..
Men håber det går fremover :)
14 år17. maj 2010 kl. 20:36
Activemom
re: Ædeflip
Årh, jeg kender selv alt for godt til de der flips!
Man bliver bare overmandet.. også selvom man måske bestemmer sig for at spise bare lidt af de "forbudte" sager.. Så ender det ofte med, at man går helt amok. Det er sket for mig 2 gange i sidste uge.. :o(
Og jeg fik det utroligt dårligt med mig selv bagefter..
Men det vigtigste er at "komme op på cyklen igen", og komme videre.
Jeg rører nemlig heller ik "forbudte" sager til dagligt.
Tror også, at Nadjabrandsborg har ret i, at det fordi man generelt forbyder sig den slags. det indvirker psykisk... specielt når man i forvejen er i kalorieunderskud..
Jeg vil sige, at man skal prøve at spise jævnligt, for at holde blodsukkeret stabilt. Mange små måltider. Ellers kan man meget hurtigt komme ind i en temmelig kedelig cirkel med ædefips og dårlig samvittighed.
Og måske også indføre nogle af de forbudte ting, MEN i begrænsede mængder, og ikek for ofte.
Blot for psykens skyld.. så at det ikke bliver alt for surt..
Men det er op til en selv at vurdere. Det virker bare ikke for mig.. Hvis jeg først smager på "det forbudte", ja, så får jeg ofte bare endnu mere trang til det, og kan hurtigt komme til at overspise. Og så er den gal igen..
Jeg har det bedst ved at følge min plan, og måske belønne mig selv med noget godt 1 gang i ugen, eller hver 10. dag.
Ædeflips kan forekomme hos alle. Især hvis man er på kur.. Det er ikke en forbrydelse, blot en påmindelse om, at man måske skal justere sin kost en smule til dagligt.
Pøj pøj med det hele!
14 år18. maj 2010 kl. 09:39
Er der nogle af jer der har prøvet det, eller ved hvorfor man ligepludselig får den kæmpe trang???
Knus Dorthe